Awantura w domu czyli kolejność dań na Wigili

1. Data: 2004-12-01 19:59:20

Temat: Re: Awantura w domu czyli kolejność dań na Wigili
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-01 20:57:50 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Kruszyzna* skreślił te oto słowa:

> U mnie w życiu nie przeszłoby przygotowywanie 12 lub 13 potraw. Nikt by tego
> nei zmieścił. Po barszczu i pierogach tylko nielicznie sięgają po kutię :)
> Takie jakieś niejadki jesteśmy :)

U mnie w sumie się robi... ale nikt nigdy nie spróbuje tych 13 potraw, bo
każdy czegoś akurat nie lubi :]

A że u mnie większośc rzeczy jest na zimno, to śniadania i kolacje w dwa
dni swiąt są odfajkowane - dochodzą tylko wędliny na zimnoi ciepło :]

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-12-01 20:16:40

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lia, sącząc kawkę, wyklepał:

> U mnie w sumie się robi... ale nikt nigdy nie spróbuje tych 13 potraw, bo
> każdy czegoś akurat nie lubi :]

Żeby przygotować to wszystko, trzeba mieć Dużo Czasu, albo Dużo Ludzi. A ja
mam Mało Czasu, a ludzi jeszcze mniej :) Stanie na barszczu, pierogach,
kupnych uszkach (niestety), karp w piwie będzie (bo wszystkim się spodobał,
choć nieortodoksyjny) - karp w ogóle nazywał się Stefan i pozbycie się
Stefana było traumatycznym przeżyciem. Tym razem kupię już Stefana w
dzwonkach. Będzie kutia, jakieś ciacho i to wsio. A na śniadanie, wiadomo,
wędliny, sałatka, ale ja tego do tych nastu potraw nie wliczam. Kompotu ze
śliwek nei będzie - nie znoszę go :)

Krusz.
właściwie ten za ostry sos nie jest taki strasznie ostry
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2004-12-01 20:57:44

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojti" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zeszłym
> roku przygotowałem parę fajnych dań właśnie jako przystawki, ale
> każdy
> zaczął od tego barszczu i karpia.Nikt później nie spojrzał na moje
> misternie
> przyrządzone przystawki, bo każdy był tak ufetowany. Pytanie jest
> takie:
> walczyć o zmianę kolejności czy pogodzić się z tą kolejnością dań?
> Problem
> jest b. duży, bo może dojść nawet do awantury rodzinnej, łącznie z
> tłuczeniem zastawy stołowej lub spędzeniu świąt w Mc Donaldzie :-/

Hej!
U nas jest tak:
1. Barszcz z uszkami
2. Ryba smażona (łosoś nie karp, bo tego drugiego nie lubimy)
3. Pierogi ze śliwkami
4. Ciasto
I tyle... w zupełności wystarcza. Nie wyobrażam sobie robienia a
później zjedzenia 12 czy 13 potraw. I bez tego przeważnie ledwo żyję po
tych przedświątecznych przygotowaniach.

Pozdrawiam
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-12-01 21:04:15

Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszyzna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tego
> nei zmieścił. Po barszczu i pierogach tylko nielicznie sięgają po kutię :)

no nieee...;-)
nikt nie jest w stanie wszystkiego wszamac ;-) to oczywiste
polowa z naszej rodzinki nie cierpi rybek wiec szykujemy inne dania
powiedzmy 5 roznych, druga polowa rodzinki wcina ryby az sie uszy trzesa
wiec sa rybki na rozne sposoby powiedzmy na 5, do tego barszczyk pierogi,
paszteciki z kapusta i grzybkami itp i juz jest 13 ;-)... a ponad to ilosci
sa takie w sam raz :-) ze nikt nie peknie :-)
--
Pozdrawiam - T0SIA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2004-12-01 21:33:26

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <hl2oiq3ybdzb$.dlg@iska.from.poznan>,
Lia <L...@a...poczta.onet.pl> wrote:

> A musicie wszyscy te dania jeść w jakiejś kolejności?
> U mnie w domu wszystko ląduje od razu na stole.
> A po podzieleniu się opłatkiem donoszone są jedynie rzeczy jedzone na
> ciepło -

To przypomina raczej sposób podania śniadania wielkanocnego, a nie
wieczerzy wigilijnej.

>barszcz i makiełki.

A rybę jecie na zimno?

Władysław

1. Data: 2004-12-01 21:35:50

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-01 22:33:26 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Wladyslaw Los* skreślił te oto słowa:

> To przypomina raczej sposób podania śniadania wielkanocnego, a nie
> wieczerzy wigilijnej.

To pewnie przez wrodzone lenistwo, i niechęc w bieganiu z salonu do kuchni
;]

> A rybę jecie na zimno?

Tak.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-12-01 21:42:02

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cokifs$r36$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Wojti" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
> barszczu z uszkami, karpia oraz pierogów. Przystawki zostają na później.

Szczerze mówiąc, to pierwsze słyszę o podawaniu przystawek do wieczerzy
wigilijnej. Ale oczywiście w każdym domu mogą być rozmaite zwyczaje.

Jeżeli kogoś to interesuje to u mniew w domu zwyke bywa tak:

Zupa lub zupy (barszcz z uszkami/grzybowa z łazankami)
Karp na szaro
Czasem dodatkowo jakaś ryba smażona
Kapusta z grzybami
Kutia
Kompot z suszu
Ciasta

Władysław

1. Data: 2004-12-01 22:02:59

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Jeżeli kogoś to interesuje to u mniew w domu zwyke bywa tak:
>
> Zupa lub zupy (barszcz z uszkami/grzybowa z łazankami)
> [...]

A jesli kogos interesuje kolejnosc u nas (choc nie smiem przypuszczac
;)), to zwykle najpierw jest barszcz u szkami, potem ryba na cieplo i
zimno - panierowana, w galarecie, w sosie, kapusta z grzybami zamiennie
z pierogami z kapusta i grzybami, potem makaron domowej roboty ze
slodkim makiem i orzechami, kompot z suszu. Ciast nie ma, poniewaz
Wigilia to ciagle post.

--
mojra

I hit the door, all the dudes hit the floor.

1. Data: 2004-12-01 22:40:56

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:col8oq$t47$8@inews.gazeta.pl
Od: Kruszyzna <k...@g...pl>
Było:
Kompotu ze śliwek nei będzie - nie znoszę go :)

Bo on jest na trawienie ! Tych wszystkich potraw. Gdy mało zjesz to nie
musisz pić ;-)
Kilka lat temu moja żoneczka się pochorowała po wigilii, przyjechało
pogotowie i zapytali: Piła Pani wódeczkę ? Odp: NIE, Kompocik ze śliwek ?
Odp: NIE. A coś trzeba było ! Jakby Pani wypiła to byśmy się nie spotkali !

http://evil.pl/pip/index.html

1. Data: 2004-12-02 06:28:29

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciast nie ma, poniewaz Wigilia to ciagle post.

i tu się trochę mylisz - post jest tylko pasterki...
a post dotyczy niejedzenia mięsa zdajsie...

jini.

Kitchen Aid - pytanie do Magdy Basset
surowa ryba - co zamiast lososia
Okap + mikrofala