BSE i szczepionki

1. Data: 2000-12-13 08:58:49

Temat: BSE i szczepionki
Od: "Maciej Maczynski" <m...@x...de> szukaj wiadomości tego autora

Z gory przepraszam za "prasowy" temat, ale prosze mnie zrozumiec:
mam male dziecko, ktore ma byc szczepione (zreszta drugi raz) szczepionka
przeciw polio i Di-Per-Te.
Ostatnio w prasie pojawila sie informacja o wycofaniu w Wielkiej Brytanii
szczepionki polio produkowanej
przez jedna firme (bodajze Medeva). Przy jednoczesnym zapewnieniu, ze z
innymi szczepionkami jest wszystko cacy,
a i w przypadku tej wycofanej ryzyzko zachorowania jest "incalculably
small".

No i stad moje watpliwosci: czy do produkcji innych szczepionek rowniez
uzywa sie materialu pochadzacego od krow? Czy inne szczepionki sa
bezpieczne? Jako ze caly przebieg sprawy BSE-CJD to jeden wielki festiwal
klamstw i niekompetencji, mam co do tego powazne watpliwosci. Co lepsze:
nie szczepic dziecka przeciw polio, czy ryzykowac zarazenie BSE???? Kto
potrafi oszacowac ryzyko??? Skora mi cierpnie na mysl, ze moje starsze
dziecko przeszlo juz pelny cykl szczepien.