Babeczki drożdżowe z twarogiem

1. Data: 2002-04-07 07:24:35

Temat: Babeczki drożdżowe z twarogiem
Od: "Jacek M" <j...@p...telan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis od mojej babci (sprawdzony, palce lizać)

Składniki:

8 żółtek
szklanka cukru
1 kg mąki
10 dkg drożdży
Kostka masła
cukier waniliowy
1/2 kg twarogu półtłustego
paczka rodzynek
budyń (dowolny smak)

Do mąki wlać wyrosniete drozdże, dodac utarte żółtka z cukrem, roztopione
masło (nie może byc gorace), cukier waniliowy i wyrobic ciasto. Do twarogu
dodac rodzynki i budyń (można dodac cukier, jesli ktos lubi słodsze)
Z wyrobionego ciasta urywamy małe kawałki (wielkosci pół pączka), rozkładamy
na ręku w formie placuszków i do srodka nakładamy twarożek, zawijamy
dokladnie i na posmarowaną lekko olejem blachę nakładamy niezbyt blisko koło
siebie. Przed pieczeniem należy babeczki dokładnie posmarować żółtkiem (ja
robię to zwykłym małym pędzelkiem) aby potem były piękne, rumiane i
lśniące:)
Pieczemy około 35-40 minut w temperaturze 130-140 stopni.
Trzeba uważac, bo są dość tuczące, ale czego sie nie robi aby sobie
dogodzić:)
Smacznego

1. Data: 2002-04-07 08:02:35

Temat: Re: Babeczki drożdżowe z twarogiem
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek M" <j...@p...telan.pl> napisał w
wiadomości news:3caff76e$1_3@news.vogel.pl...
> Przepis od mojej babci (sprawdzony, palce lizać)
>
> Składniki:
>
> 8 żółtek
> szklanka cukru
> 1 kg mąki
> 10 dkg drożdży
> Smacznego

A ile wychodzi babeczek z KILOGRAMA mąki, czy to nie przemysłowa
ilość ??
pozdr.Alex

1. Data: 2002-04-07 14:41:36

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a8pcps$5te$...@n...tpi.pl...

> A ile wychodzi babeczek z KILOGRAMA mąki, czy to nie przemysłowa
> ilość ??
> pozdr.Alex

ze cztery wielkie talerze bułeczek, wiem, bo sama robię z pół kilo mąki i
jeszcze dla teściów starcza.

Wkn

1. Data: 2002-04-08 09:17:16

Temat: Odp: Babeczki drożdżowe z twarogiem
Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy budyń gotowany czy surowy???
Dorota

Użytkownik Jacek M <j...@p...telan.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3caff76e$1...@n...vogel.pl...

1. Data: 2002-04-08 09:29:55

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy budyń gotowany czy surowy???
> Dorota

chociaz nie jestem autorka przepisu ale odpowiem - budyn z acała pewnością w
proszku, w celu zagęszczenia masy serowej, jakbys dodała ugotowany w 1/2
litra mleka to nawet trudno sobie wyobrazic co wyszłoby jako produkt
końcowy;-)))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-04-09 07:18:49

Od: "Jacek M" <j...@p...telan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fajnie, ze mnie wyręczyłyście w odpowiedziach, przez dwa dni nie miałem
sieci a w sumie to od razu powinienem napisac wiecej szczegułów... Z kg mąki
wychodzi mi około 25-30 babeczek (mam 5-cio osobową rodzinkę) :)

Basia napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>proszku, w celu zagęszczenia masy serowej, jakbys dodała ugotowany w 1/2
>litra mleka to nawet trudno sobie wyobrazic co wyszłoby jako produkt

Salatka indyjska (P)
Kurczak po weronsku (P)
Szpinak z pieczarkami (P)
gdzie kupic to, co niektorych irytuje