Babeczki pytanie techniczne

1. Data: 2004-03-13 02:23:38

Temat: Babeczki pytanie techniczne
Od: "Tes" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Ostatnio moim dzieciom zasmakowały babeczki. Robiłabym je częściej,
ale mam problem z ładnym wyjęciem ich z foremek.
Kupiłam zwykłe foremki. Za pierwszym razem babeczki ładnie odeszły,
ale przy kolejnym pieczeniu już nie. Foremki smarowałam olejem bo szybciej
niż margaryną.
Czy macie jakiś sposób na to, aby babeczki nie przyklejały się do foremek?
Wiem, że są papierowe foremki, ale nigdzie nie mogę ich dostać (tzn. w
Auchanie
i Carefour ani w osiedlowych sklepach nie ma).

Pozdrawiam
tes (Gdańsk)
--
moja strona ******* http://republika.pl/tes/ ********* Zapraszam

1. Data: 2004-03-13 19:21:51

Temat: Re: Babeczki pytanie techniczne
Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tes" <t...@o...pl> napisała:
> [...]
> niż margaryną.
> Czy macie jakiś sposób na to, aby babeczki nie przyklejały się do foremek?

Jezeli zrobisz babeczki z ciasta kruchego, to nie bedziesz miala
problemu z wyjmowaniem ich z foremek. Niepotrzebne jest nawet
smarowanie olejem, bo ciasto kruche jest tluste i babeczki wychodza
z foremek; wystarczy je tylko odwrocic do gory dnem i lekko postukac.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-03-14 14:44:36

Temat: Odp: Babeczki pytanie techniczne
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smarowanie olejem, bo ciasto kruche jest tluste i babeczki wychodza
> z foremek; wystarczy je tylko odwrocic do gory dnem i lekko postukac.

Ale trzeba je wyjmowac z foremek, kiedy sa gorace, bo potem sie przyklejaja.
Sama ostatnio mialam ten problem.
Pieknie wychodza gorace, ale jak juz kilka minut odczekam, to musze je
wydlubywac.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-03-15 08:10:57

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tes wrote:

> Kupiłam zwykłe foremki. Za pierwszym razem babeczki ładnie odeszły,
> ale przy kolejnym pieczeniu już nie. Foremki smarowałam olejem bo
> szybciej niż margaryną.

Moja mama twierdzi, ze margaryna nie nadaje sie do smarowania formy,
poniewaz zawiera wode, w zwiazku z czym ciasto bedzie przywierac bardziej
niz po posmarowaniu olejem. Z moich doswiadczen wynika, ze chyba ma racje.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-03-15 08:18:26

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c33ofd$qrj$1@atlantis.news.tpi.pl> Anna Ladorucka wrote:

> [...]
> poniewaz zawiera wode, w zwiazku z czym ciasto bedzie przywierac
> bardziej niz po posmarowaniu olejem. Z moich doswiadczen wynika, ze

Masło przecież też zawiera wodę.

Władysław

1. Data: 2004-03-15 08:21:35

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Masło przecież też zawiera wodę.

Ale olej chyba nie...

1. Data: 2004-03-15 08:26:59

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c33p70$31q$1@nemesis.news.tpi.pl> Anna Ladorucka wrote:

> Ale olej chyba nie...

Olej nie, ale też nie zetjknąłem się dotąd ze smarownaiem form do ciasta
olejem.

Władysław

1. Data: 2004-03-15 08:30:47

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Olej nie, ale też nie zetjknąłem się dotąd ze smarownaiem form do
> ciasta olejem.

Ja smaruje olejem. Autorka watku tez. Czy sa wg Ciebie jakies
przeciwwskazania do stosowania oleju do smarowania blachy?
Latwo sie rozprowadza, na smak chyba nie wplywa. Zreszta jest pare przepisow
na ciasta z dodatkiem oleju i tam tez jego smak mi nie przeszkadza.

1. Data: 2004-03-15 08:31:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Mar 2004 08:26:59 GMT, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

>Olej nie, ale też nie zetjknąłem się dotąd ze smarownaiem form do ciasta
>olejem.
>
>Władysław

ja smaruje olejem. nie wszystkie i w ogole malo c iast robie.
wychodzi dobrze, bez zadnych skutkow ubocznych

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-03-15 09:00:48

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c33po7$570$1@nemesis.news.tpi.pl> Anna Ladorucka wrote:

> Ja smaruje olejem. Autorka watku tez. Czy sa wg Ciebie jakies
> przeciwwskazania do stosowania oleju do smarowania blachy?

Nie wiem. Nigy się po prostu z tym nie zetknąłem. Sam piekę ciasta
rzadko. Pamiętam jednak, że moja Mama, która była mistrzynią wypieków
smarowała zawsze masłem i chyba zwykle oprószała następnie formę mąką
lub bułką tartą.

> Latwo sie rozprowadza, na smak chyba nie wplywa.

A w to już wątpię. Rodzaj użytego tłuszczu zawsze wpływa na smak potrawy
i to decydująco.

> Zreszta jest pare
> przepisow na ciasta z dodatkiem oleju i tam tez jego smak mi nie
> przeszkadza.

Jeżeli ciasto ma tak mieć, to trzba użyć oleju.

Usluga pieczenia prosiaka
sałatka colesław
Re: obiadowe pytanie
Co pieczecie na niedzielę?