Badania niepełnosprawnych

1. Data: 2002-03-01 09:18:08

Temat: Badania niepełnosprawnych
Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mało tego, że osobom niepełnosprawnym opracowano nowa kartę parkingową za
którą muszą wydać 25 złotych to jeszcze Ustawa o Ruchu Drogowym reguluje, iz
każdy niepełnosprawny kierowca (posiadający prawo jazdy) musi podać się
badaniom lekarskim w celu stwierdzenia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych
do kierowania pojazdami - patrz artykuł 122 Prawa o Ruchu Drogowym.
Po co ??? A no po to aby otrzymać decyzję czy może prowadzic dalej samochód.
Taka przyjemność według Wojewódzkich Ośrodków Medycyny Pracy (które
prawdopodobnie będą badac) kosztować będzie osoby niepełnosprawne dodatkowo
około 150 złotych.

Oskubali nas z przejazdów środkami transportu zbiorowego publicznego, i
jeszcze zostaniemy oskubani z przejazdów drogowych samochodowych.

Na szczęście nie ma jeszcze rozporządzenia do tego artykułu. Ministerstwo ma
na to czas do 18 miesięcy. Ciekawe co w nim wykombinują i kogo konkretnie
bedą dotyczyć - interpretacja tego artykułu jest bardzo rozrzeszona - może
dotyczyć też kierowców-rencistów i takich których choroba w żaden sposób nie
utrudnia prowadzenia auta.

Pozdrowionka
aaa_ / scorpio

2. Data: 2002-03-01 11:25:41

Temat: Re: Badania niepełnosprawnych
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czaplewski napisał(a):

> [...]
> Taka przyjemność według Wojewódzkich Ośrodków Medycyny Pracy (które
> prawdopodobnie będą badac) kosztować będzie osoby niepełnosprawne dodatkowo

Tak, tylko że do tej pory takiego czegoś nie było - było tylko widzimisię
lekarza i tyle, a sądzę że niepełnosprawnych powinno się badać na takie
okazje :)
Drugą rzeczą jest to jak te badania będą wyglądać i jakie kolejki będą.

Ale cena jest zabójcza - choć jest to opłata na ileś tam lat.

> Oskubali nas z przejazdów środkami transportu zbiorowego publicznego, i
> jeszcze zostaniemy oskubani z przejazdów drogowych samochodowych.

Wiesz - ratujemy budżet - bo jak mają niektórzy w stopce wiadomości - to my
rujnujemy budżet :))
Może ktoś to przeczytał ?????

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

3. Data: 2002-03-01 11:46:55

Od: d...@p...onet.pl (Seba) szukaj wiadomości tego autora

Chwila, Chwila jakie badanie jakie 150 zl
Jak mam prawojazdy bezterminowo to tez mam sie badac ?
Jesli tak to co ile mam sie "przebadac"?
moze ktos wie ?
dzieki za odpowiec
Seba
PS nie wiem jak wy to odczuwacie ale ja odkad Pan Miller jest premierem
czuje sie coraz gorzjej (finiasowo)
pozdrawiam

4. Data: 2002-03-01 12:20:08

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czaplewski wrote:

> [...]
> badaniom lekarskim w celu stwierdzenia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych
> do kierowania pojazdami - patrz artykuł 122 Prawa o Ruchu Drogowym.

A jak jestes na kursie prawa jazdy to nie musiales isc do lekarza? - by
takie orzeczenie dostac przed otrzymaniem papierka...

W.

5. Data: 2002-03-01 12:37:42

Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Osoby które wyrobiły prawo jazdy przed wejściem w życie ustawy oczywiście
mieli badania lekarskie w celu stwierdzenia zdolności do kierowania
pojazdami i zostali dopuszczeni na podstawie zaświadczenia lekarskiego.
Czyżby to już nie był wiarygodny dokument ?
I te osoby które (myślę że większość) mają prawo jazdy na czas bezterminowy
zostana ponownie wezwani na badania celem wydania decyzji czy mogą nadal
prowadzić samochód ???? Bo tak wynika z zapisu ustawy.
Czy zatem muszą wybulić odpowiednią kwotę i na jaki okres ???
A dojazd do Wojewódzkich Ośrodków Medycyny Pracy też kosztuje.
Kto pokryje koszta zwolnienia z pracy ?
I jeszcze ciekawostka, już teraz Powiatowe zespoły d/s orzekania wysyłają do
instytucji komunikacji listy osób, które otrzymały orzeczenia.

aaa_ / scorpio

6. Data: 2002-03-01 13:28:07

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Seba napisał(a):

> PS nie wiem jak wy to odczuwacie ale ja odkad Pan Miller jest premierem
> czuje sie coraz gorzjej (finiasowo)
> pozdrawiam

A ja go mam dość ;-))
Buzek był zły - a ten to już ................

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

7. Data: 2002-03-01 13:50:54

Od: "giza" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zdrowotnych
> do kierowania pojazdami - patrz artykuł 122 Prawa o Ruchu Drogowym

A od kiedy to obowiazuje?
Moj chlopak teraz robi kurs prawa jazdy i robil tylko standardowe badania.

Giza

8. Data: 2002-03-01 14:27:36

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski wrote:

> A ja go mam dość ;-))
> Buzek był zły - a ten to już ................
>
> Z pozdrowieniami
>
> Jacek K.

Proponuje wymienic Rzad, ale nie zeby ci sami kandydaci na poslow i
senatorow , tylko zupelnie nowe twarze :)))

pozdrowka W.

9. Data: 2002-03-01 17:32:22

Od: "Jacek Kr" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Balcera nie lubiłem,ale teraz widzę ,że lewica dostała małpiego rozumu i
chce doprowadzić do dodrukowywania pieniędzy.A wtedy już blizko ARGENTYNA

10. Data: 2002-03-01 21:18:00

Od: "Zbigniew T." <n...@n...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jasne, Zbyszek na Premiera!!! Ewentualnie senatora lub posła.
Mojej twarzy tam jeszcze nie było. Głosujcie na mnie. Będzie lepiej, każdy
Polak dostanie po 100 tys. zł, będzie bezpłatne szkolnictwo, bezpłatne
podręczniki, leki, usługi medyczne, będą darmowe przejazdy autobusami i
pociągami dla wszystkich, każdy raz w roku poleci na Kanary na koszt Rządu
GŁOSUJCIE NA ZBYSZKA TYLDNERA !!!
DAM WAM CZEGO TYLKO DUSZA ZAPRAGNIE !!!

> Proponuje wymienic Rzad, ale nie zeby ci sami kandydaci na poslow i
> senatorow , tylko zupelnie nowe twarze :)))
>
> pozdrowka W.

ulga w abonamencie telefonicznym-czy to prawda ?
Napisy dla niesłyszących
Net z gniastka
proba
Panowie - uważajcie na przyszłe żony :-))