Badania przed operacją.

1. Data: 2002-10-24 13:20:13

Temat: Badania przed operacją.
Od: "Realista" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Byłem na konsultacji u chirurga i zakfalifikowali mnie do operacji.
Od chirurga dostałem pisemko do lekarza rodzinnego:

" Klinika Bla Bla w BlaBla
Pacjent Bla Bla
Rozpoznanie Bla Bla

Pacjent został wstępnie zakwalifikowany do dalszego leczenia w naszym
oddziale. W celu ostatecznej kwalifikacji konieczne jest wykonanie
następujących badań: (coś mogę przekręcić bo napisane naprawdę po lekarsku)
grupa krwi
morfologia
rentgen kręgosłupa ???
USG jamy brzusznej
Badanie dopplerowskie żył lewych dolnych
echo serca
gastroskopia
szczepienie przeciwko WZU typu B
TSH
FT3
FT4

Jest jeszcze dopisek:
"W przypadku kierowania pacjenta z praktyki podstawowej opieki zdrowotnej na
planowe leczenie szpitalne, lekarz praktyki zobowiązany jest do
skompletowania pacjentowi wiarygodnych diagnostycznie badań określonych
zgodnie z "Warunkami wstępnymi przyjęcia pacjenta na leczenie w szpitalu", w
zależności od typu oddziału, do którego kierowany jest pacjen, charakteru
jednostki - zakładu opieki zdrowotnej oraz rodzaju leczenia
zachowawcze/operacyjne. Wyżej wymienione badania mieszczą się w
kompetencjach lekarza podstawowej opieki zdrowotnej i stanowią niezbędne
minimum potwierdzające rozpoznanie wstępne oraz uzasadniają potrzebę
hospitalizacji. Koszty powyższych badań pokrywa praktyka podstawowej opieki
zdrowotnej.

i tyle.
Należę do Mazowieckiej Kasy Chorych.
Czy powyższe badania będą bezpłatne (zapłaci za nie Kasa)?
Co oznacza dopisek na piśmie?
Czy może zmusić lekarza do wysłania mnie na badania ( wrazie jakby się
opierał)?

---=====----
Jesień głęboka
i cóż w te dni porabia
sąsiad mój bliski.
Haiku - Oinikki

2. Data: 2002-10-24 17:40:09

Temat: Re: Badania przed operacją.
Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka to ma być operacja?? Tych badań to chyba za dużo.A poza tym dopiero na
podstawie wyników badań dodatkowych i badania lekarskiego przez chirurga
można zakwalifikować kogoś do operacji.A nie kwalifikowac a potem badać

Gosia

3. Data: 2002-10-24 17:48:11

Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie sądze aby jakikolwiek lekarz 1 kontaktu chciał wykonać większość z tych
badań(chociażby echo serca,T3 ,T4 ,czy gastroskopie)przed skierowaniem na
operacje.Gosia

4. Data: 2002-10-24 18:12:20

Od: "Realista" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłem u lekarza

> grupa krwi
dostałem skierowanie
> morfologia
Dostałem skierowanie
> USG jamy brzusznej
??? podobno może dać skierowanie, ale jak patrzę na papierki to mi go nie
dał
> Badanie dopplerowskie żył lewych dolnych
Płatne - nawet nie wiem gdzie takie coś zrobić
> echo serca
Dostałem skierowanie do kardiologa. Ale bonusowo dał mi skierowanie na EKG
> gastroskopia
Dostałem skierowanie do gastrologa
> szczepienie przeciwko WZU typu B
Za szczepienie się płaci, nawet jeśli masz skierowanie na operację. Tylko
chorzy na AIDS bezpłatnie
> TSH
Dostałem skierowanie
> FT3
płatne
> FT4
Płatne

5. Data: 2002-10-24 18:55:22

Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to ma być za operacja??? Jakie rozpoznanie mają potwierdzić te
badania-chorobe tarczycy,wrzodową żołądka ,wade serca,miażdżyce zarostową
naczyń kończyn dln.To są badania "z różnej beczki"

Gosia

6. Data: 2002-10-25 16:55:43

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche przegiecia w tych badaniach jest ale tak naprawde niewiele, chory z
niewydolnościa krążenia = zwiększone ryzyko zabiegu, zakrzepica żył kończyn
dolnych = zupełnie inne traktowanie przed w trakcie i po zabiegu,
nadczynność tarczycy = duże ryzyko zabiegu, itd.,
w tej chwili zaden chirurg zyjacy z kasy chorych nie podejmioe sie wykonania
badan koniecznych do zabiegu, troche roboty zostawi dla poz i o to chodzi z
tym dopiskiem,

7. Data: 2002-10-25 17:33:38

Od: "Realista" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/jaro" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> badania-chorobe tarczycy,wrzodową żołądka ,wade serca,miażdżyce zarostową
> naczyń kończyn dln.To są badania "z różnej beczki"

Operacyjne zmniejszenie żołądka.

Gastroskopia
pytanie do ginekologa
alkohol b-fenyloetylenowy