Badanie onkologiczne

1. Data: 2006-08-10 16:21:04

Temat: Badanie onkologiczne
Od: "Zanac" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy badanie onkologiczne ( chce sprawdzic czy mam lub nie mam nowotwora)
jest wykonywane za darmo w szpitalach, jesli bede mial skierowanie od
lekarza rodzinnego?

Pytam bo ostatnio slyszalem ze w Plocku robia takie dokladne badania ale za
4,5 tys PLN. Mnie nie byloby na to stac.

2. Data: 2006-08-10 16:27:53

Temat: Re: Badanie onkologiczne
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zanac" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
za
> 4,5 tys PLN. Mnie nie byloby na to stac.
Jeżeli chcesz dokładnie sprawdzić czy masz jakiegoś nowotwora to na pewno
wszystkie konieczne badania przekroczą tę kwotę kilkakrotnie. Dlatego też,
ze względu na koszty, nikt nie wykona Ci go za darmo. Często lekarze nie
kierują nawet na konieczne badania ze względu na pieniądze.

3. Data: 2006-08-10 16:46:18

Od: "Zanac" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli chcesz dokładnie sprawdzić czy masz jakiego? nowotwora to na pewno
> wszystkie konieczne badania przekrocz? tę kwotę kilkakrotnie. Dlatego też,
> ze względu na koszty, nikt nie wykona Ci go za darmo. Często lekarze nie
> kieruj? nawet na konieczne badania ze względu na pieni?dze.

Czyli pozostaje mi zyc w niewiedzy?
O dziwo...wielu moich znajomych a takze rodzina woli zyc w niewiedzy,
pomimo ze byloby co niektórych stac na takie wstepne badania.:)

4. Data: 2006-08-11 16:23:49

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarzem nie jestem, ale sądzę, że zbadanie, czy nie masz JAKIEGOŚ nowotworu
(pewnie chodzi o raka) jest raczej niemożliwe.
Odmian tej choroby są dziesiątki - jak miałoby przebiegać badanie? Raka
CZEGO miałoby wykluczyć to badanie?

Pozdr. Ewa

5. Data: 2006-08-11 17:29:30

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (pewnie chodzi o raka) jest raczej niemożliwe.
> Odmian tej choroby są dziesiątki - jak miałoby przebiegać badanie? Raka

Przedpiśca określił wyraźnie , że chciałby zrobić wszelkie możliwe badania,
które wykluczą u niego istnienie jakiegoś nowotworu. Nie napisał nic o
sobie.Wiemyże jest płci męskiej, nie znamy wieku, trybu życia i obciążeń
genetycznych.
Zaczynając od głowy- na skórze zwłaszcza owłosionej należało by wyciąć i
zbadać wszystkie znamiona, które wyglądają podejrzanie lub są narażone na
uszkodzenia mechaniczne. (dermatolog i chirurg) Istnieją też nowotwory
ślinianek warg, języka, jamy ustnej, szczególnie jeśli ktoś nosi protezy,
nieodpowiednie mostki , a nawet ma zepsute zębylub pali. Jeszcze dodajmy
gardło, krtań itp. sprawy. (więc laryngolog i dentysta)
Dodajmy raka mózgu, często występuje u młodych ludzi- więc pewnie jakaś
tomografia? Przełyk, żołądek i dalsze odcinki to różne -skopie z pobraniem
wycinka. Rak płuc? RTG podobno nie zawsze ujawnia, Rak sutka- rzadki ale
występuje, inne męskie prostata, jądra. Rak kości... itd itd .....do
każdego tzreba by dobrać odpowiednie badanie

6. Data: 2006-08-11 17:50:01

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

.....do
> każdego tzreba by dobrać odpowiednie badanie

No właśnie. Stąd moje wątpliwości co do sensowności i skuteczności takich
badań. Gdyby można było w 100% wykryć odpowiednio wcześnie raka, z całą
pewnością skorzystałaby z tego spora część lekarzy. I ludzi, których na to
stać.
Osobiście nie słyszałam o ludziach, którzy robią badania na okoliczność raka
(niesprecyzowanego).

Pozdr. Ewa

7. Data: 2006-08-11 18:23:56

Od: "Zanac" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nowotworu (pewnie chodzi o raka) jest raczej niemożliwe.
> Odmian tej choroby są dziesiątki - jak miałoby przebiegać badanie? Raka

To jest tzw. paranoja - ale nie medyczna tylka taka pospolita, polska -
najpierw lekarze alarmuja ze mnostwo nowotworów wykrywaja a potem mowia ze
gdyby wczesniej wykryto raka to leczenie byloby skuteczniejsze. No ale jak
widze nie da sie wczesniej wykryc nowotwora bo nie wiadomo jakiego raka
szukac skoro odmian "raków" moze byc kilkaset.... Każą robic badania
kontrolne a jak przychodzi co do czego to sie okazuje ze sie nie da. Polska
paranoiczna rzeczywistosc.

8. Data: 2006-08-11 19:47:48

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Każą robic badania
> kontrolne a jak przychodzi co do czego to sie okazuje ze sie nie da.
> Polska paranoiczna rzeczywistosc.

Nie podkreślałabym tutaj akurat czynnika narodowościowego:), bo to jest
problem ogólny. Co do badań kontrolnych - nie można popadać w paranoję i
robić wszystkich możliwych badań "na wszelki wypadek", bo to naprawdę nie ma
sensu.
Ważna jest profilaktyka i nielekceważenie niepokojących objawów.

Mało to kobiet, który ginekologa odwiedzają wyłącznie przy okazji porodów, a
na hasło "cytologia" robią wielkie oczy. Ile kobiet robi samobadanie
piersi?Mamy też całą grupkę ludzi, którzy twierdzą, że "rak nie lubi noża" i
w związku z tym nie idą do lekarza, gdy zachodzi podejrzenie choroby,
ostatecznie pojawiają się, gdy na ratunek za późno. Ewentualnie szukają
porady u cudotwórców.
Następna grupa - nałogowi palacze. Kaszle? A co tam, od lat kaszle i żyje.
Problemy gastryczne? W końcu to taki wstydliwy problem, nie pójdę do
lekarza. Albo kupię coś w aptece (reklama - mamy środki i na zaparcia i na
biegunki, lekarz zbędny).

Można tak wyliczać jeszcze długo. Wiele rzeczy fundujemy sobie na własne
życzenie..........

Pozdr. Ewa

9. Data: 2006-08-11 20:24:10

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Zanac" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Każą robic badania
>
> Nie podkreślałabym tutaj akurat czynnika narodowościowego:), bo to jest
> problem ogólny.
A ja myślę, że jest to problem panstwa, a raczej przyjętych rozwiązań.
Wyobraźmy sobie że nawet bez zmiany obecnego obowiązkowego iubezpieczenia
zdrowotnego wprowadzany następujące zmiany. Palacze płacą 20-40% więcej, o
ile wiem,można wykonać jakiś testy które pozwalają stwierdzić ile ktoś pali.
za wykonanie corocznych badań kontrolnych (Zależnych od wieku i płci)
zniżka za badanie taka, żeby np przy wykonaniu wszystkich zalecanych badań
było np 60 %.
Najlepiej byłoby wprowadzić ubezpieczenia prywatne. wtedy już firmy by się
postarały aby premiować badania kontrolne, wiadomo,ze dużo taniej leczyć na
początku choroby .

10. Data: 2006-08-12 08:33:12

Od: Adrian <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK napisał(a):
> [...]

Tylko mało osób wie jakie to badania należy robić? Co roku wiem że
dobrze jest zrobić sobie krew + mocz, co dwa lata RTG płuc + USG
brzucha, a co więcej?

Kamień w śliniance
użądliła mnie osa-kreci mi sie w glowie
ból kolana
dobry seksuolog w Warszawie (dla mezczyzny)
Leżenie na plecach - Ból