Bańki a pójście do szkoły

1. Data: 2007-11-04 20:06:04

Temat: Bańki a pójście do szkoły
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasz 13 latek miał dziś postawione bańki (18 szt). Od wtorku bierze
antybiotyk Taromentin z powodu infekcji górnych dróg odd. ale lekarz nie
widział przeciwskazań do chodzenia do szkoły (jedynie zwolnienie z basenu i
WF).
Czy po tych bańkach można go puścić do szkoły? Dowóz będzie miał samochodem
i nie musi marznąc ani moknąc po drodze. Jutro ma sprawdzian, na którym mu
bardzo zależy a jest ambitny i bardzo chce być
Jacek

2. Data: 2007-11-04 20:10:01

Temat: Re: Bańki a pójście do szkoły
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> [...]
> i nie musi marznąc ani moknąc po drodze. Jutro ma sprawdzian, na którym mu
> bardzo zależy a jest ambitny i bardzo chce być

Antybiotyk bierze się 7 dób, więc dziecka biorącego antybiotyk nie
puściłabym do szkoły.
Sprawdzian można zawsze przełożyć albo zamienić na odpowiedź ustną,
skoro jest ambitny, to na pewno sobie poradzi. Lepiej wyleczyć do końca,
niż zafundować młodemu kolejne choróbsko.

--

Paulinka

Najlepiej podstawiają nogi karły, to ich strefa.

S.J.Lec

3. Data: 2007-11-04 20:20:09

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko to prawda, ale młody chce iść i będzie płacz, jak zostanie w domu.
Zawiózbym go pod szkołę i potem odebrał.
W sumie czuje się dobrze. Nikogo też nie zarazi (pytaliśmy lekarza na
wizycie).
Jacek

4. Data: 2007-11-04 20:26:26

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Nov 2007 21:06:04 +0100, Jacek napisał(a):

> Czy po tych bańkach można go puścić do szkoły?

Ja po bańkach nie przetrzymuję w domu, nigdy nic złego młodemu się w
związku z tym nie przydarzyło, ale opinie są różne.
--
Elżbieta

5. Data: 2007-11-05 09:23:01

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i nie musi marznąc ani moknąc po drodze. Jutro ma sprawdzian, na którym mu
> bardzo zależy a jest ambitny i bardzo chce być

moje banki mialo stawiane wieczorem i nastepnego ranka szlo do
przedszkola ,takze na drugi dzien na basen ale nie bralo w tym czasie
antybiotyku.
znam dzieciaki ktore po bankach smiegaly na narty i tez zdrowe.

dowiozlabym ew. na ten sprawdzian.ale wydaje mi sie ze sprawdzian to nie
kniec swiata i zawsze mozna go przelozyc,tym bardziej ze pewnie nie
tylko jego nie bedzie .

placz u 13 z tego powodu troche mnie zdezorientowal,moze za ambitny a za
malo dojrzaly i odpowiedzialny za swoje zdrowie ale ja nic o tym nie
wiem bo 13 latke bede miala za 6 lat dopiero :-)
p.

6. Data: 2007-11-05 13:51:41

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał/wrote dnia/on 2007-11-04 21:20:
> Wszystko to prawda, ale młody chce iść i będzie płacz, jak
> zostanie w domu. Zawiózbym go pod szkołę i potem odebrał.

Jeśli ma zwolnienie to może pisać klasówkę w innym terminie -
nauczyciel powinien mu to umożliwić.

> W sumie czuje się dobrze. Nikogo też nie zarazi (pytaliśmy
> lekarza na wizycie).

A pytaliście lekarza czy może iść do szkoły?

Ja bym nie posłał dzieciaka. Świeżo po antybiotyku albo jeszcze w
trakcie kuracji ma bardzo osłabiony układ immunologiczny i takie
wyjście z domu może skończyć się kolejną serią antybiotyków i
jeszcze dłuższym siedzeniem w domu. W każdym razie u mnie zwykle
tak się właśnie kończyło wychodzenie z domu w trakcie brania
antybiotyku. IMVHO należy dzieciaka zatrzymać, skończyć spokojnie
kurację, do tego dawać preparaty bakteryjne na odbudowanie flory
po antybiotyku (w każdej aptece Ci doradzą jakie warto dawać),
witaminy i minerały - i jeszcze ze 2-3 dni trzymać w domu.

Pozdr,
--
ŁK

7. Data: 2007-11-06 22:15:22

Od: "MAAagda" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> moje banki mialo stawiane wieczorem i nastepnego ranka szlo do przedszkola
> ,takze na drugi dzien na basen ale nie bralo w tym czasie antybiotyku.
> znam dzieciaki ktore po bankach smiegaly na narty i tez zdrowe.

Witam
Masz szczescie ze jest ok
Moja babcia starej daty kobieta (ur w 1925 r) mnie i moja najblizsza rodzina
oraz sasiadow leczyla bankami setki razy i za kazdym razem slyszalam 2
opowiesciŁ 1- uratowala w 1944 r syna Niemki u ktorej pracowala, 2 - jej
sasiadka (w 1968 r pamietam bo moj brat jest 1969 r) po bankach poszla do
pracy i zaziebila banki (osierocila 5 dzieci)
Zawsze mi powtarzala ze 2 dni plackiem w lozku i to w jakiejs kamizelce

Wiem ze teraz sa jakies gumowe chinskie i moze to jest inaczej
Tamte byly szklane

MAgda

8. Data: 2007-11-07 20:11:21

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Nov 2007 23:15:22 +0100, MAAagda napisał(a):

> poszla do
> pracy i zaziebila banki (osierocila 5 dzieci)

A jak można zaziębić bańki??
--
Elżbieta

9. Data: 2007-11-08 09:15:16

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta napisał(a):

> A jak można zaziębić bańki??

No właśnie podobno jak się wyjdzie za wcześnie po postawieniu, to się je
zaziębia. Nie wiem, na czym to polega, być może jest obniżona odporność
po takiej kuracji, ale moja pediatra też nakazuje po postawieniu baniek
leżeć w łóżku.

Justyna
GG 6756000

10. Data: 2007-11-08 22:16:26

Od: "MAAagda" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@o...peel> napisał w wiadomości

> A jak można zaziębić bańki??
> --
Nie mam pojecia i moja babcia tez medycznie mi nie wytlumaczy
Domyslac sie moge ze pobudzone i rozgrzane pluca sa badziej podatne na stan
zapeleny a w tamtych czasach w wielu przypadkach zaalenie pluc prowadzilo do
smierci
Chetnie jednak poszperam w neccie i dowiem sie szczegolow

Magda

zdjecie do omówienia-lie kosztuja dzieci!!!!!
Re: pierwsza wizyta uniemowlaka?!
kapelusz na heeloween - szukam pomysłu.
zawody ze szkoła
Wrocław: Niemiecki dla przedszkolaka?