Bariery architektoniczne- a PN

1. Data: 2000-10-15 10:52:27

Temat: Bariery architektoniczne- a PN
Od: "Radosław Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod moim blokiem buduja nowy chodnik, ale aby nie bylo zbyt pieknie, z
wysokimi kraweznikami :(( Chcialbym wiec na drodze oficjalnej wymusic na
inwestorze obnizenie "skoczni". Do tego potrzebuje podstawy prawnej, czyli
Polskiej Normy dotyczacej wysokosci kraweznikow i przejsc dla pieszych.
Zatem jesli ktorys z szanownych grupowiczow ma tresc tej normy, bede bardzo
wdzieczny :)
pozdrawiam
R.T

2. Data: 2000-10-15 11:34:27

Temat: Re: Bariery architektoniczne- a PN
Od: Wojciech Miskiewicz <A...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zatem jesli ktorys z szanownych grupowiczow ma tresc tej normy, bede bardzo

:-))
Z ciekawosci pytam - w jakim miescie?
To jest cos, co mnie zawsze doprowadzalo do szalu, bialej goraczki, czy jak
go tam zwal.

Kiedys dawno, dawno temu, na poczatku lat 90-tych, zainicjowalem obnizanie
kraweznikow w Swinoujsciu. Na szczescie kolega byl wiceprezydentem miasta,
on skontaktowal mnie z pania w Urzedzie Miasta odpowiedzialna za drogi
publiczne. Zwrocilem tylko uwage na fakt, na ktory ludzie chodzacy po prostu
nie zwracaja uwagi.

Te sama droge interwencji bym sugerowal. Od razu walic do samej gory i
przedstawic sprawe w aspekcie ogolnym, ze np. obnizenie kraweznikow to nie
tylko ulatwienie dla wozkowiczow, ale tez dla kobiet z wozkami dziecinnymi.
Jesli tylko wysluchaja i potrafia myslec (logicznie), a jest nadzieja,
sprawa jest zalatwiona na przyszlosc. Oni juz sami znajda odpowiednie
przepisy i dopilnuja, aby kazdy nowy chodnik byl obnizony.

A najlepiej zaprosic odpowiedzialna osobe na krotki spacer po miescie i
niech przy tym pcha wozek inwalidzki...

Do dzisiaj krok po kroku krawezniki w Swinoujsciu sa obnizane. Mala rzecz, a
cieszy :-))

wm

3. Data: 2000-10-15 11:59:18

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Miskiewicz wrote:

> [...]

ciach

U mnie zrobili nawet wjazdy A.A. widzial...
Tylko teraz te wjazdy ciut sie zapadly i oferuja piekny kapotarz
na...plecy gdy sie wjezdza:(

> A najlepiej zaprosic odpowiedzialna osobe na krotki spacer po miescie i
> niech przy tym pcha wozek inwalidzki...

Po co zaraz inwalidzki niech przegalopuje po Rzeszowie z dieckiem w
wozku to po godzinie zleje sie zimnym potem a co dopiero z wozkiem
inwalidzkim?

> Do dzisiaj krok po kroku krawezniki w Swinoujsciu sa obnizane. Mala rzecz, a cieszy
:-))

U mnie obnizali ale jakos zaprzestali a to juz raczej nie cieszy

--
3mka Apik
a...@c...pl

4. Data: 2000-10-15 13:56:02

Od: Wojciech Miskiewicz <A...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie zrobili nawet wjazdy A.A. widzial...
> Tylko teraz te wjazdy ciut sie zapadly i oferuja piekny kapotarz
> na...plecy gdy sie wjezdza:(

No ale wjazdy sa?
Sa!
A ruchy tektoniczne to juz inna sprawa... zobaczylbys zapadniecia w
Kalifornii...
Patrz pozytywnie ;-)

> Po co zaraz inwalidzki niech przegalopuje po Rzeszowie z dieckiem w
> wozku to po godzinie zleje sie zimnym potem a co dopiero z wozkiem
> inwalidzkim?

I o to chodzi.
Czy myslisz, ze taki "KTOS" latal by za twoim wozkiem przez godzine?
Sposobem go trzeba, sposobem...

> U mnie obnizali ale jakos zaprzestali a to juz raczej nie cieszy

To chyba znaczy, ze juz nie maja nic do obnizania.
A to tym bardziej cieszy :-(

wm

5. Data: 2000-10-15 15:52:14

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wojciech Miskiewicz" <A...@t...de> napisal w
wiadomosci news:B60F62DB.45DE%Adalbertus@t-online.de...

> :-))
> Z ciekawosci pytam - w jakim miescie?
W malym mazurskim miescie :)
> To jest cos, co mnie zawsze doprowadzalo do szalu, bialej goraczki, czy
jak
> go tam zwal.
Mnie tez, szczegolnie gdy inwestycja jest finansowana z podatkow lokalnych:)

> [...]
> przedstawic sprawe w aspekcie ogolnym, ze np. obnizenie kraweznikow to nie
> tylko ulatwienie dla wozkowiczow, ale tez dla kobiet z wozkami

Dziekuje za rade, ale na tym etapie juz jestem, mam adresata, wiem kto jest
odpowiedzialny za niedopatrzenie wykonawstwa.

> Jesli tylko wysluchaja i potrafia myslec (logicznie), a jest nadzieja,
> sprawa jest zalatwiona na przyszlosc. Oni juz sami znajda odpowiednie
> przepisy i dopilnuja, aby kazdy nowy chodnik byl obnizony.
Ja do swoich nie mam az takiego szczescia, kilka nieoficjalnych telefonow i
zapewnien ze sie cos zmieni, niewiele dalo (a dokladniej nic;). Aby cos
osiagnac musze wiec nadac oficjalny bieg tej sprawie, a do tego potrzebna
jest dokladna znajomosc polskiej normy.

> A najlepiej zaprosic odpowiedzialna osobe na krotki spacer po miescie i
> niech przy tym pcha wozek inwalidzki...

Lepiej zaprosic dziennikarzy na taki spacer, slyszalem ze taki sposob jest
skuteczny:)

> Do dzisiaj krok po kroku krawezniki w Swinoujsciu sa obnizane. Mala rzecz,
> cieszy :-))
U mnie odwrotnie, na poczatku lat 90-tych budowano z podjazdami, a potem
zaczeto bez (gdzies tak od roku).
pozdrawiam
R.T

6. Data: 2000-10-15 16:32:19

Od: Wojciech Miskiewicz <A...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest dokladna znajomosc polskiej normy.

> U mnie odwrotnie, na poczatku lat 90-tych budowano z podjazdami, a potem

To moze niech odpowiedzialni ci powiedza, wedlug jakiej normy ONI wczesniej
budowali, a wedlug jakiej obecnie?
Klopotliwe pytanie, ale sprobuj... moze akurat ktos bedzie wiedzial...

wm

7. Data: 2000-10-15 17:37:16

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Miskiewicz wrote:

> No ale wjazdy sa?
> Sa!
> A ruchy tektoniczne to juz inna sprawa... zobaczylbys zapadniecia w
> Kalifornii...
> Patrz pozytywnie ;-)

Toz patrze, gdyby to byla Kalifornia lub jej ruchy tu byly to podjazdow
by juz raczej nie bylo:)

ciach

> I o to chodzi.
> Czy myslisz, ze taki "KTOS" latal by za twoim wozkiem przez godzine?
> Sposobem go trzeba, sposobem...

No ja naszczescie juz nie jedze albo jeszcze nie choc to nie wiadomo...
Na wszelki wypadek zdradz jakim to sposobem go trzeba?

> To chyba znaczy, ze juz nie maja nic do obnizania.
> A to tym bardziej cieszy :-(

Oj znalazlo by sie nawet bez specjalnego szukania i to w tzw. centum:(
A to mniej cieszy

--
3mka Apik
a...@c...pl

8. Data: 2000-10-15 18:21:22

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

"Radosław Tatarczak" wrote:

> [...]
> Zatem jesli ktorys z szanownych grupowiczow ma tresc tej normy, bede bardzo

Wszystko co trzeba znajdziesz tu :

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA
z dnia 14 grudnia 1994 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie.

Dz. U. 1995 r. Nr 10 poz. 46 (R) (z pozn.zmianami )

Rozdział 2
Dojścia i dojazdy

a oto stosowne paragrafy :

§ 16. Do wejść do budynku mieszkalnego wielorodzinnego, zamieszkania
zbiorowego i użyteczności publicznej powinny być doprowadzone utwardzone
dojścia o szerokości minimalnej 1,5 m, przy czym co najmniej jedno
dojście powinno zapewniać osobom niepełnosprawnym dostęp do całego
budynku lub tych jego części, z których osoby te mogą korzystać.

§ 17. 1. Nachylenie podłużne dojść (chodników) nie powinno przekraczać
5%, a poprzeczne - 2%. Dopuszcza się zastosowanie większego nachylenia
podłużnego, jeżeli będzie ono odpowiadało wymaganiom dotyczącym pochylni
zewnętrznych, określonym w § 70

Ja w identycznej jak Twoja sytuacji zrobilem tak : Zadzwonilem do ADM ,
przedstawilem sie jako ON i poprosilem zeby przyslano do mnie inwestora
jako ze chce z nim skonsultowac sprawe wykonawstwa nowego chodnika .
Powiedzialem ze chce pokazac gdzie ma byc obnizony kraweznik i w ktorym
miejscu ma byc ustawiony znaczek inwalidzki oraz wymalowana koperta.

Na drugi dzien pojawil sie inwestor i wysluchal moich propozycji. Prace
wykonano tak jak proponowalem . Bez zadnego "ale" !!! W koncu im
wszystko jedno co robia ! :) Jesli ma byc obnizony kraweznik to bedzie .
Wazne by z taka inicjatywa wystapic odpowiednio wczesnie by nie wyszla z
tego "MUSZTARDA PO OBIEDZIE"

Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie bys w rozmowie z ADM lub
inwestorem powolal sie na w/w paragrafy ;-)

zycze powodzenia i

pozdrawiam
A.A.

PS Z materialow PFRON wyczytalem ze zaleca sie by obnizony kraweznik
mial wysokosc 2 cm !

9. Data: 2000-10-16 05:51:02

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Przedstawie tutaj moje historyjki w tym temacie. U nie tez wymieniano
chodnik na nowy. Zadzwonilem do wspolnoty mieszkaniowej i dowiedzialem sie
kto kieruje pracami i jego telefon. Zadzwonilem i przedstawilem sprawe ze
potrzebuje podjazdow. Gosc byl bardzo mily i bardzo mi dziekowal ze
zwrocilem mu uwage na ten problem ! haha ... i jeszcze mi powiedzial ze
wczesniej opieprzyl robotnikow ze klada plyty za nisko :-) bo im sie robic
nie chce (niezle, co ?). Pozniej denerwowal mnie wjazd do parku. Napisalem
pismo do Wydzialu Urbanistyki UML i juz po miesiacu byla ekipa i zrobila
solidnie podjazd (w cztery dni). Czasami nie trzeba drzec ryja, a wystarczy
na spokojnie wyjasnic. A.. i jeszcze jedno ... to nie Ty powinienes znac
prawo budowlane, a oni. Proponuje abys sprobowal delikatnie zalatwic sprawe,
a dopiero pozniej straszyl paragrafami ;-)
Arek

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-soc-inwalidzi
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-soc-inwalidzi/

10. Data: 2000-10-16 17:38:08

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf wrote:

> [...]
> wczesniej opieprzyl robotnikow ze klada plyty za nisko :-) bo im sie robic
> nie chce (niezle, co ?). Pozniej denerwowal mnie wjazd do parku.

Jezu gdzie ten raj dla ON?
--
3mka Apik
a...@c...pl

Re: Pytanie o wozek elektryczny
Pytanie o wozek elektryczny
Piatek, 13-tego, nie to nie byl sen ! ...
Zakup samochodu przez ON a podatek
Wypozyczenie wozka