Basia, Janusz......

31. Data: 2002-04-16 08:01:13

Temat: Re: Basia, Janusz......
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> Hmmm, wyczytałem, że do -21 stopni wytrzymuje. Tutaj u nas takie mrozy
> rzadkościš sš (aczkolwiek chyba tamtej zimy występowały) -- najwyżej będę
> okrywał na zimę. Tego raptem 10 krzaków jest.

Jeżeli to jest rzeczywiście Afus Ali to nie tylko z mrozem mozesz mieć
problemy (choć mam dane, że ta odmiana wytrzymuje tylko -17 stopni), ale takze
z bardzo późnym okresem dojrzewania. SAT ok.2750 stopni co w naszych warunkach
przy dobrej jesieni wychodzi gdzieś między 20 a 25 października. Ale poza tym
to bardzo dobra deserowa odmiana.

Podejrzewam jednak , że nie masz Afus Ali (synonimy: Regina, Rasaki, Raisin de
Constantinople, Karaburnu, Uva Donna i in.).
Jeżeli przywiozłeś to od Myśliwca to najprawdopodobniej masz bułgarskš
selekcję oznaczanš V 25/20. Wczesniejsza, bardziej mrozoodporna i tez dobra.
Myśliwiec nazwał jš sobie Regina i pod tš nazwš rozprowadza co czyni
niepotrzebne zamieszanie, gdyz powiela uznanš od lat i używanš od dawna nazwę
innej odmiany. Usiłowałem mu to kiedyś przetłumaczyć, ale jak grochem o
ścianę.
Równie dobrze mógłby jš nazwać Zośka lub Maryśka, ale przynajmniej wtedy
bylaby jakaś jednoznacznosć. I wróżyłem mu, ze zdarzy się taki przypadek jak
z Tobš. Będziesz uważał, ze masz odmianę o pieknej nazwie Regina, tylko, że
Regina to nie jest.
A gdybys chciał potwierdzenia tego co napisałem to zajrzyj sobie w takie
miejsce:
www.genres.de/idb/vitis
Tam po lewej stronie rozwiń górnš listę i wejdż na synonimy. Po otwarciu wpisz
slowo Regina i zobaczysz co ci wyrzuci największa na świecie i najlepiej
udokumentowana baza danych o winoroślach. :-))
Pozdrawiam winoroślowo :-))))
Janusz

32. Data: 2002-04-16 15:43:53

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> [...]
> czyni niepotrzebne zamieszanie, gdyz powiela uznanš od lat i używanš od
> dawna nazwę innej odmiany. Usiłowałem mu to kiedyś przetłumaczyć, ale

Ano, od Niego.

> Równie dobrze mógłby jš nazwać Zośka lub Maryśka, ale przynajmniej wtedy
> bylaby jakaś jednoznacznosć.

Może mu się Regina z kimś kojarzy...?

> A gdybys chciał potwierdzenia tego co napisałem to zajrzyj sobie w takie
> miejsce: www.genres.de/idb/vitis

Dzięki, pooglądam sobie. Nie, żebym nie miał zaufania do tego co
mówisz/piszesz, ale tak, z ciekawości.

> Pozdrawiam winoroślowo :-))))

Również,
Grzesiek zbierający siły na dołki pod Muskat i kilka deserowych

33. Data: 2002-04-16 20:01:17

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Ja mam zawsze przy sobie scyzoryk z korkociągiem, więc jakby co to nie
> zapominajcie.

Z chęcią za jakie 4, 5 lat zaproszę...

Pozdrawiam,
Grzesiek

34. Data: 2002-04-17 06:07:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:a9hgr9$6d2$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> Janusz Czapski wrote:
>
> Może mu się Regina z kimś kojarzy...?

Jak w wojsku??? :-))))

> Grzesiek zbierający siły na dołki pod Muskat i kilka deserowych
Ktory Muskat??? NY???, Letni???
Pozdrawiam :-)
Janusz

35. Data: 2002-04-17 07:07:24

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktory Muskat??? NY???, Letni???
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Jesli ma robic dobre wino to pewnie Muscat Blanc.
(Dodam ze u mnie nie przemarzl w tym roku mimmo, zr uznawany jest za dosyc
wrazliwy).

Pozdr.

D.P.

36. Data: 2002-04-17 13:23:15

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Ktory Muskat??? NY???, Letni???

Odesskij (Muskat Sinij Rannij x Seyve Villard 20-366). A z rzeczonych
deserowych to m.in. Nero, Einset Bezpestkowy i Arkadia.

Pozdrawiam,
Grzesiek

Jugoslowianski traktorek
Leszczynka?