Bazylia i papirus

1. Data: 2012-07-15 12:32:48

Temat: Bazylia i papirus
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Co może być nie tak z moją bazylią? Listki ładne zielone, w pewnym momencie
pojedyńcze listki zaczynają od końca żółknąć i brązowieć, po to by
ostatecznie odpaść. Roślinka jest wychodowana z nasion.
Zrobiłam przegląd roślinki i nie zauważyłam żadnych szkodników.

Za dużo wilgoci? Za sucho? Jakieś ekstra małe szkodniki? Brak nawozów?

Co ciekawe druga doniczka z wychodowaną bazylią (inne nasiona) nie ma takich
objawów.

Druga rzecz to mój papirus (a dokładnie cibora papirusowa). W podstawce z
wodą zauważyłam ruszające się robaczki. Czarne wielkości 2-3 mm, dość szybko
się poruszające. Co to może być?

Justyna Vicky S.

2. Data: 2012-07-15 17:22:14

Temat: Re: Bazylia i papirus
Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Vicky S. <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> napisał(a):

> [...]
> pojedyńcze listki zaczynają od końca żółknąć i brązowieć, po to by
> ostatecznie odpaść. Roślinka jest wychodowana z nasion.

Przestań chodować zacznij hodować lub uprawiać.

> Zrobiłam przegląd roślinki i nie zauważyłam żadnych szkodników.
>
> Za dużo wilgoci?

Owszem. Również stanowisko zbyt nasłonecznione w skrajnie upalne dni nie służy
jej najlepiej.

> Co ciekawe druga doniczka z wychodowaną bazylią (inne nasiona) nie ma takich
> objawów.

Wystarczyło mniej wody, bardziej przepuszczalne podłoże i nieco inne
stanowisko.
Pozdrawiam ostrożnie
skryba

3. Data: 2012-07-15 20:23:27

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Przestań chodować zacznij hodować lub uprawiać.

Upsss.... Ale byk, nie zauważyłam... Chyba się starzeję ;)

> Owszem. Również stanowisko zbyt nasłonecznione w skrajnie upalne dni nie
> służy
> jej najlepiej.

Na (nie)szczęście stoi w cieniu. Nie wystawiam jej na słońce. W zasadzie
obydwie stoją na parapecie od wschodnio-północnej strony. Ta więdnąca w
kuchni, ta druga w pokoju.

> Wystarczyło mniej wody, bardziej przepuszczalne podłoże i nieco inne
> stanowisko.
> Pozdrawiam ostrożnie
> skryba

Podłoże raczej identyczne, bo w tym samym okresie siałam. Ale może
faktycznie mniej wody, bo ta druga stoi w pokoju i jakoś bardziej zapominam
o niej...

Przestawię obydwie do pokoju i zobaczę. Ale pamiętam, że właśnie tą więdnącą
przeniosłam do kuchni by obserwować co się z nią dzieje, po tym jak
zauważyłam żółknięcie i opadanie listków.

Justyna Vicky S.

Co to za owoc leśny
PANSLAVISTO!
Świerk konika - przycinanie.