Białe Geranium

1. Data: 2004-09-21 19:05:26

Temat: Białe Geranium
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapytywany przez Katarzynę i Grzegorza o białe Geranium, podaje listę
z moich zakupów.

Lista nie odzwierciedla stanu faktycznego, gdyż
dwa z nich wypadły pierwszej zimy, inne dwa zakwitły nie na biało.
Inne dwa, pomimo różnych nazw, wyglądają identycznie.
Generalnie straciłem trochę do nich serce na poczatku, gdyż prawdobodobnie
nie spełniłem wymagań glebowych. Potraktowane po macoszemu i wysadzone
w polu najpierw mi mocno zmarniały. Ja zacząłem szukac innych białości...

Na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie powiedzieć, które z nich mam
pod właściwą nazwą.
Dopiero jak pojadę na wieś i sprawdzę oraz przejrzę kasetę z lata.

Kupowałem:

Geranium `Sussie White`
Geranium clarkei `Kashmir Green` - ten padł
Geranium dalmaticum `Album`
Geranium maculatum `Album`
Geranium x oxonianum `Ankum`
Geranium x oxonianum `Trevors White`
Geranium phaeum `Album` - ten padł
Geranium sanguineum "Album"
Geranium sylvaticum `Album`
Geranium sylvaticum `Immaculee`

Pozdrawiam zawodnie, ;-)
Zbyszek

2. Data: 2004-09-21 19:17:38

Temat: Re: Białe Geranium
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbigniew Mazur napisał:

> [...]
> nie spełniłem wymagań glebowych. Potraktowane po macoszemu i wysadzone
> w polu najpierw mi mocno zmarniały. Ja zacząłem szukac innych białości...

Ja mam wrażenie, że nie mają specjalnych wymaga glebowych:-)
U mnie po prostu rosną:-)
Jedyny problem to nornice, które nawet nie tyle zjadaja im
korzenie, co zimą potrafią zasypać niektóre maluchy.

G.dalmaticum i g. sylvaticum w białym kolorze to musi być cudo.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-09-21 20:28:35

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> writes:

> Zapytywany przez Katarzynę i Grzegorza o białe Geranium, podaje
> listę z moich zakupów.

Dzięki.

> Dopiero jak pojadę na wieś i sprawdzę oraz przejrzę kasetę z lata.

Aha, zweryfikuj, zweryfikuj :-)

I mówisz, że na polu rosną? No i gut, raz trafiłem, to i drugi raz
powinienem :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Osadnik w stanie Parana
Rżnął wśród pampasów barana.

4. Data: 2004-09-21 21:19:10

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:3b36.00000972.41507b73@newsgate.onet.pl...
> Zapytywany przez Katarzynę i Grzegorza o białe Geranium, podaje listę
> z moich zakupów.

Ja również dziękuję :)

> [...]
> pod właściwą nazwą.
> Dopiero jak pojadę na wieś i sprawdzę oraz przejrzę kasetę z lata.

Poczekam na sprostowanie :) Z tych wymienionych mam tylko trzy :(( Szkoda G.
phaeum, tak ładnie się sieje, przynajmiej moja odmiana 'Sambor', wydaje się
być bezproblemowy... A jak się sparwuje G. x oxonianum ? Taki mało znany ten
bodziszek a ma taka piekną odmianę którą można tu zabaczyć
http://www.cgf.net/cgi-bin/pages.pl?act=search&index
number=3052.

Pozdrawia zauroczona
Kaśka

5. Data: 2004-09-22 04:50:58

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz napisał:

> I mówisz, że na polu rosną? No i gut, raz trafiłem, to i drugi raz
> powinienem :-)

Wydało się. :-)
Dziękuję za umieszczenie kilku zdjęć z wizyty na Twojej stronie:
http://www.sapijaszko.net/zbyszek/

Idzie zima, będzie co wspominać.

Pozdrawiam po przymrozkach,
Zbyszek

6. Data: 2004-09-22 05:19:22

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał

> Dziękuję za umieszczenie kilku zdjęć z wizyty na Twojej stronie:
> http://www.sapijaszko.net/zbyszek/

Piękne kompozycje i rośliny. Ty naprawdę zbierasz wszystko co białe? A nie
widziałam na zdjęciach Lamium o białych i srebrnych liściach ani miodunki
ani pstrokatych niezapominajek. Nie chciało się fotografowi? ;-))

Pozdrawiam
Majka

7. Data: 2004-09-22 08:42:45

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka napisała:

> Piękne kompozycje i rośliny.

Dziękuję! To zasługa fotografa. :-)

> Ty naprawdę zbierasz wszystko co białe?

Nie tylko i nie wszystko. :-)
Nie da rady zbierać wszystkiego. Trzeba się ograniczać. ;-)

> A nie widziałam na zdjęciach Lamium o białych i srebrnych liściach
> ani miodunki ani pstrokatych niezapominajek.

Pochowane były po cienistych kątkach. :-)
Mam:
Lamium galeobdolon `Florentinum`
Lamium maculatum "White Nancy"
Lamium orvala `Album`
Pulmonaria longifolia
Pulmonaria saccharata `Reginald Kaye`
Pulmonaria saccharata `Roy Davidson`
Pulmonaria NN o kremowym brzegu i różowych kwiatach
Myosotis palustris `Ice Pearl`
Myosotis palustris `Variegata`

Pozdrawiam kolekcjonersko, :-)
Zbyszek