Biały język po antybiotykach ;(

1. Data: 2004-11-22 14:12:18

Temat: Biały język po antybiotykach ;(
Od: "A co to jest ?" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeszukałem już google na temat białego języka :) i znalazłem dość trochę
jednak nie było tam żadnej konkretnej odpowiedzi. Sprawa wygląda tak że
jadłem antybiotyki z doxycyclinum przez 3 tygodnie i teraz po skończonej
kuracji powierzchnia mojego języka jest biała u dołu jest normalny (mam też
tak jakby lekko żółte nacieki). Chciałbym wiedzieć:

- od czego to jest, w archiwum przeczytałem że to może mieć coś wspólnego z
grzybkami łeee ;( ?
- jak to leczyć ?
- czy leczyć, bo może samo przejdzie ? (nie wiem ale mam już tak 3 tygodnie
i nie przechodzi)

2. Data: 2004-11-22 14:31:52

Temat: Re: Biały język po antybiotykach ;(
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z grzybkami łeee ;( ?
> - jak to leczyć ?
> - czy leczyć, bo może samo przejdzie ? (nie wiem ale mam już tak 3

najprawdopodobniej to drozdżyca , często się ja łapie po anybiotykoterapii
wiec się nie przejmuj , ale pozostawić tego tak nie raczej nie można ,
stosuje się Nystatyne przez kilka dni i przechodzi , wizyta u lekarza raczej
wskazana choćby po recepte:)

pozdr Magda

3. Data: 2004-11-22 18:39:43

Od: Makrofag <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Nov 2004 15:31:52 +0100, Meg napisał(a):

> [...]
> stosuje się Nystatyne przez kilka dni i przechodzi , wizyta u lekarza raczej

Zgadza się - nystatyna będzie w tym wypadku najprawdopodobniej najlepsza,
ale napewno nie w formie drażetek, bo jest to antybiotyk działający
miejscowo. Drażetkę rozkruszyć i rozpuścić w niewielkiej ilości wody. Tak
przygotowaną papką wypędzlować jamę ustną.

Makrofag
--
Centrum Psychoprofilaktyki i Psychoedukacji
http://www.cpp.info.pl

4. Data: 2004-11-22 18:56:34

Temat: CPP Re: Biały język po antybiotykach ;(
Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czemu reklamujesz CPP?

tam jest bardzo drogo

Aga

5. Data: 2004-11-23 12:37:13

Od: piotrpanek <W...@l...gazeta.PARISpl.ROME> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-11-22 15:31, w liście od osoby znanej jako Meg było:

> [...]
> stosuje się Nystatyne przez kilka dni i przechodzi , wizyta u lekarza raczej

he, he, kiedy ja poszedłem do lek. stom. (w spółdzielni), to była bardzo
miła i w ogóle, tylko nie za bardzo wiedziała, co zrobić z takim
dziwadłem, co to nie przyszło, bo mu ból zęba od pół roku spać nie daje
albo bo mu knedle w dziurach giną :-), tylko dlatego, że ma trochę
więcej nalotu na języku niż przeciętna... Stwierdziła, żebym się nie
przejmował, brał dalej chlorchinaldin i czekał - ewentualnie poszedł do
AM, na zbadanie wymazu z języka... Dopiero pani asystentka zauważyła, że
oni też takie wymazy robią (i to im się wtedy płaci, a nie AM :-) ). W
każdym razie, po parunastu dniach ssania chlorchinaldinu stan wrócił do
poziomu przeciętnego (tj. nie język czysty jak u śpiewaka operowego, ale
już nie odczuwałem gorzkiego posmakuw jedzeniu (a nawet żuciu gumy)),
więc odechciało mi się biegać z tym po lekarzach...

> pozdr Magda

pzdr
piotrek

skład