Biedne Polki

31. Data: 2015-06-25 08:33:58

Temat: Re: Biedne Polki
Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup

>Piorem muzgi starym babom.

Bes effektuf. I juz tak zostanie.

32. Data: 2015-06-25 22:40:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-24 o 12:47, Przemysław Dębski pisze:
> Fajnie. To przy okazji, może będzie wiedziała jeszcze jedną rzecz. Gdy
> tam sobie jeździłem, rzuciło mi się w oczy, że w niemal każdej
> wsi/miejscowości na słupach są tuby nagłaśniające. Żeby to jeszcze
> jakieś stare było, to można by domniemywać iż to relikt z czasów komuny.
> Ale ten system nagłaśniający dosyć młodo wyglądał. I się zastanawiałem,
> czy oni jakiegoś hopla mają w temacie wczesnego ostrzegania (przed czym
> kurde ?? ). A może unia kasę dawała i trzeba było wydać ? A może w taki
> teren trafiłem, ale to nie jest regułą ...

Otóż te "szczekaczki" są głównie w małych miejscowościach, gminach, i
służą po prostu do komunikowania się tubylczej ludności. Nadają tam
zarówno muzykę i jakieś przemówienia w trakcie lokalnych festynów, świąt
itd. (muzyka najczęściej ludowa albo jakieś slovako-disco), jak i
informacje nawet o czyimś pogrzebie. Kiedy jest potrzeba to oczywiście
jakieś ostrzeżenia, alarmy też. Ale odniosłam wrażenie, że "ludzie z
miasta" traktują to jako lekki obciach. ;) Na marginesie dodam, że w
Czechach też są te megafony. To chyba jakiś post-czechosłowacki relikt.

Obserwacja na temat wyludnienia spotkała się z zaskoczeniem. Oczywiście
jest spora emigracja, wśród lekarzy na przykład, ale na ich miejsce
napływają lekarze zza wschodniej granicy.

Ewa

33. Data: 2015-06-25 22:41:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-25 o 08:21, Przemysław Dębski pisze:

> Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

> Piorem muzgi starym babom.

Albo odwrotnie.

Ewa

34. Data: 2015-06-27 09:17:06

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obserwacja na temat wyludnienia spotkała się z zaskoczeniem. Oczywiście
> jest spora emigracja, wśród lekarzy na przykład, ale na ich miejsce
> napływają lekarze zza wschodniej granicy.

No to nie wiem, może akurat taka pora dnia była, wszyscy w pracy lub coś w
tym stylu.

> [...]
> miasta" traktują to jako lekki obciach. ;) Na marginesie dodam, że w
> Czechach też są te megafony. To chyba jakiś post-czechosłowacki relikt.

Jeśli to takia tradycja w pewnym sensie, to ja bym powiedział, że to słodkie
jest nie obciach ;) Bo to taki kontrast, z jednej strony mieszkańcy wsi z
drugiej strony trochę siermiężna technologia, która nie jest niezbędna,
kojarzy mi się z ruchomą taśmą w małym barze która wozi kufle z piwem
klientom. Coś jak kaprys rolnika, stąd już blisko do czeskiego filmu. A
czeskie filmy som słodkie ;)

Dębska

35. Data: 2015-06-27 16:29:03

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> [...]
> jest spora emigracja, wśród lekarzy na przykład, ale na ich miejsce
> napływają lekarze zza wschodniej granicy.

Hehe, radiofonia kablowa - kołchoźnik.
U nas tego nie była, bo komuna była w sumie tylko z nazwy choć swoją drogą
też zamordystyczna. W Czechach natomiast po stłumieniu Praskiej Wiosny
doszedł do władzy niejaki tow. Husak.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gust%C3%A1v_Hus%C3%A1k

--
ON-SHAREI-SHUREI-JUNTEI-SOWAKA
??????????????????????

36. Data: 2015-06-28 13:03:47

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" napisał w wiadomości grup

> [...]
>wsi z drugiej strony trochę siermiężna technologia, która nie jest
>niezbędna, kojarzy mi się z ruchomą taśmą w małym barze która wozi kufle z

Cos jak to?
https://www.youtube.com/watch?v=BsyDTyweenc

37. Data: 2015-07-03 10:04:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-27 o 09:17, Przemysław Dębski pisze:

> Jeśli to takia tradycja w pewnym sensie, to ja bym powiedział, że to
> słodkie jest nie obciach ;)

No, to taka raczej postkomunistyczna tradycja, rodem z pochodów
pierwszomajowych. Może objaw zdrowego podejścia Słowaków i Czechów - nie
wyrzucają całej postkomuny jak leci, w imię idei, ale zostawiają to, co
może im się do czegoś przydać. U nas emocjonalne zakorzenienie jest
chyba zbyt silne, żeby na taki relikt pozwolić. Rozwala się wszystko, co
mogłoby się kojarzyć. ;)

Ewa

kofeina szkodzi
Męskość.