Biochemia Harpera - prosba o sprawdzenie

1. Data: 2004-09-28 10:15:07

Temat: Biochemia Harpera - prosba o sprawdzenie
Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

WiTAM

Mam prosbe o sprawdzenie, czy w "Biochemii Harpera" Wydawnictwo
Lekarskie PZWL (rok. wydania. 1998) rzeczywiscie na podanych stronach
jest napisane to, co znalazlem - nie mam tej ksiazki i nikogo kto ja ma,
wiec prosze Was

Uważa się, że tłuszcze pokarmowe obciążają, podczas gdy białka i cukry
oszczędzają wątrobę. Prawda jest jednak zupełnie inna: trójglicerydy
wchłaniane z przewodu pokarmowego w przeciwieństwie do białek i cukrów
nie są wychwytywane przez wątrobę. ( str. 207 )

Twierdzi się, że tłuszcze pokarmowe odkładają się w naczyniach,
powodując miażdżyce, podczas, gdy przy żywieniu tradycyjnym
odpowiedzialne za to są kwasy tłuszczowe produkowane z cukrów w wątrobie
( str. 270 )

Sądzi się, że dieta owocowo-warzywna, niskotłuszczowa powoduje obniżenie
cholesterolu w tkance tłuszczowej i krwi. Faktycznie jest całkiem
inaczej. Duże ilości cukrów w diecie zwiekszają produkcję kwasów
tłuszczowych, natomiast zjadanie tłuszczów powoduje zachamowanie jego
produkcji ( str. 277, 328 ).

Cukier owocowy ( fruktoza ) uznawany jest za bardzo zdrowy. Od dawna
jednak wiadomo, że zalewa on szlaki metaboliczne w wątrobie powodując
nadprodukcję trójglicerydów i cholesterolu. Zazwyczaj z fruktozą
spożywane są duże ilości glukozy, co również doprowadza do cukrzycy (
str. 264 )

Duże ilości cukrów w diecie pobudzają wydzielanie insuliny, która
pobudza produkcje tłuszczu, a hamuje jego rozkład ( str. 278 ).

Powszechnie stosowanie diety cukrzycowe zawierają zazwyczaj duże ilości
węglowodanów, które w praktyce uniemożliwiają wyleczenie. Często zaleca
sie spożywanie soi i roślin strączkowych jako źródła protein, podczas
gdy wiadomym jest, że są to białka niskiej wartości. Białkami o wysokiej
wartości są natomiast białka zwierzęce, a szczególnie żółtka jaj ( str.
778 ).

W wielu przypadkach osobom chorym zaleca sie diety niskokaloryczne Choć
wiadomo, że ustrój ssaków wymaga dostawy środków odżywczych W ilościach
niezbędnych do pokrycia wydatków energetycznych. ( str. 775 ).

dziekuje za pomoc

pozd
WiRAHA

2. Data: 2004-09-28 16:31:32

Temat: Re: Biochemia Harpera - prosba o sprawdzenie
Od: Bogusław <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biblioteka

3. Data: 2004-09-29 14:54:59

Od: "arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WiRAHA" <w...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> Lekarskie PZWL (rok. wydania. 1998) rzeczywiscie na podanych stronach
> jest napisane to, co znalazlem - nie mam tej ksiazki i nikogo kto ja ma,

Gdzie Ty piszesz, czy Ty naiwnie sadzisz ze polska medycyna zajmuje sie
Biochemią?
To jest dziedzina wiedźm, szamanów, uzdrowicieli a nie szanujacej sie
medycyny (na dodatek sci.)

ból w lewym ramieniu
rada czy zdecydowac sie na plastry antykoncepcyjne
postawa ciała
palce u lewej dłoni mi drętwieją
Test programu AnoMail