Biszkopt...

1. Data: 2001-05-25 08:12:23

Temat: Biszkopt...
Od: "Michal Szulc" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W niedziele mam urodziny w rodzinie i ma byc ladny tort, wiec nasuwa mi sie
pytanie :

Czy ktos zna pewny sposob na biszkopt-nieupadajacy? Sprawdzam rozne
przepisy, ale efekt zawsze ten sam...

Pozdrawiam,
michal

1. Data: 2001-05-25 10:37:37

Temat: Re: Biszkopt...
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A weź ten z niedawno szeroko komentowanego tortu ananasowego Magdy Bassett,
ja tak robię od lat i zawsze się udaje.

Agata Solon, naturalna

Użytkownik Michal Szulc <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9el461$758$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-05-25 12:07:34

Od: "Darecki" <d...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Szulc" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
sie
> pytanie :
> Czy ktos zna pewny sposob na biszkopt-nieupadajacy? Sprawdzam rozne

Witam po raz pierwszy i pozdrawiam wszystkich!
Nie wiem czy mam na tyle wiedzy, aby doradzac ale
interesuje mnie jedna kwestia czy rozne przepisy "trenowales"
w tym samym piekarniku ?
Pytam, bo u nas majac do dyspozycji dwa: gazowy i elektryczny
o wiele lepiej ciasto wychodzi w elektrycznym.
Moze troszke inny kierunek kombinowania, ale....
Na ogol tylko czytajacy.
DL

1. Data: 2001-05-25 16:37:43

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Szulc wrote:

> W niedziele mam urodziny w rodzinie i ma byc ladny tort, wiec nasuwa mi sie
> pytanie :
>
> Czy ktos zna pewny sposob na biszkopt-nieupadajacy? Sprawdzam rozne
> przepisy, ale efekt zawsze ten sam...

Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie
przyrzadzenia:
5 bialek
5 zoltek
2/3 szklanki cukru (165 gr)
1 i 1/4 szklanki maki (200gr)

Rozgrzac piec do 180C/350F przez 15 minut lub dluzej.
24-28 cm tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie tarta bulka.
Ubic bialka mikserem lub trzepaczka, i gdy srednio ubite, dodac powoli
cukier, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem, okolo 2
minut.
Nadal ciagle ubijajac, dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund
pomiedzy zoltkami.
Dodac make i delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, lopatki czy reka, juz
bez miksera.
Przelac do formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow,
35-45 minut. Sprawdzic patyczkiem.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-05-27 20:42:15

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a)

|Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie
|przyrzadzenia:
|5 bialek
|5 zoltek
|2/3 szklanki cukru (165 gr)
|1 i 1/4 szklanki maki (200gr)

Składniki odmierzam w takich proporcjach: ile jajek tyle łyżek mąki i
cukru.
A sposób wykonania różni się wyłącznie tym, że tortownicy nigdy nie
smaruję (niczym, ma być w ogóle sucha). Po upieczeniu ciasta dla
ostudzenia odwracam tortownicę "do góry nogami" ;-) opierając brzegi
na kubeczkach. Wtedy po prostu ciasto nie opada (aha, nie ma też,
wbrew pozorom, problemu z odklejeniem ciasta od formy).

GosiaH

1. Data: 2001-05-28 17:15:35

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

GosiaH wrote:

> [...]
> na kubeczkach. Wtedy po prostu ciasto nie opada (aha, nie ma też,
> wbrew pozorom, problemu z odklejeniem ciasta od formy).

Tak wlasnie robi sie biszkopt-ciasto o nazwie Angel Food (czyli jedzenie
dla aniolow), ktore robi sie z samych bialek (plus oczywiscie cukier i
maka :)). Sa specjalne formy, ktore maja nozki przyczepione do brzegu
formy, wiec jak odwrocisz, to wlasnie na tych nozkach stoi i stygnie
odwrocone, rozciagajac sie jeszcze bardziej i tworzac bardzo puszysty
biszkopt.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-05-28 20:03:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:r...@w...net...
> [...]
> formy, wiec jak odwrocisz, to wlasnie na tych nozkach stoi i stygnie
> odwrocone, rozciagajac sie jeszcze bardziej i tworzac bardzo puszysty
Haaa, haa toż to zwykły niemiecki "erzatz"!, o ile się nie mylę!!!
Dlaczego Anioły nie lubią żółtek? Nie stać ich na nie?
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-05-28 20:17:06

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> [...]
> Haaa, haa toż to zwykły niemiecki "erzatz"!, o ile się nie mylę!!!
> Dlaczego Anioły nie lubią żółtek? Nie stać ich na nie?

Diabel je wie.
MB

1. Data: 2001-05-28 21:22:08

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
> Diabel je wie.
Gucio prawda. Nie "owijaj w bawełnę".
Ten przepis jest pochodzenia niemieckiego, Poznaniacy też powinni go
potwierdzić, może i Ślązacy?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-05-29 16:54:40

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora