Boczniaki

1. Data: 2003-03-27 16:45:49

Temat: Re: Boczniaki [P]
Od: "Ewa Dacko" <e...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

pysia wrote:

> Czy zna ktos jaki fajny przepis. Kupilam dzis te grzybki pierwszy raz
> i nie mam pomyslu jak je ciekawie wykorzystac??

Smażone w panierce to pierwszy narzucający się pomysł, ale
polecam też "flaki" z boczniaka, wygląda i smakuje nieco podobnie
do prawdziwych flaków, tylko jest znacznie delikatniejsze - no
i bezmięsne.

Potrzebne będą:
boczniaki
cebula
marchewka
pietruszka (korzeń i natka do posypania, chyba że ktoś nie lubi)
seler
bulion/kostka bulionowa
sól, pieprz, majeranek

Cebulę pokroić drobno, lekko podsmażyć na oleju, dodać pokrojone
w paski boczniaki (trzeba pokroić w poprzek blaszek, żeby wyglądały
"flakowato"), podlać trochę bulionem, poddusić (ok. 20 min.), zalać
resztą bulionu, dodać pokrojone w paseczki (starte na grubej tarce
też mogą być) warzywa, gotować aż warzywa zmiękną, doprawić solą,
pieprzem, majerankiem, jeść z chlebem.

Ciężko mi podać proporcje, bo robię to wszystko na oko, ale myślę,
że na tackę boczniaków powinno być gdzieś tak: 1 średnia cebula,
1-2 marchewki, 1 mały seler, 1.5 l bulionu. Ma wyjść dość gęste.

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-03-27 16:51:30

Temat: Re: Boczniaki
Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:
> kupne myje bez gadania.

A ja nie, bo nasiakaja woda. Jak mi sie nie chce obierac to szoruje
szczoteczka.

Lukasz Madeksza
ICQ# 71995227

1. Data: 2003-03-28 01:06:43

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Mar 2003 15:08:13 +0100, "pysia" <a...@w...pl> wrote:

>Witam
>Czy zna ktos jaki fajny przepis. Kupilam dzis te grzybki pierwszy raz i nie
>mam pomyslu jak je ciekawie wykorzystac??

Generalnie coby z boczniaka nie zrobic to nalezy miec na uwadze ze
jest to grzyb o dosyc slabym i mdlym smaku - jak sie go stosownie nie
przyprawi (pieprz, przypieczona cebulka, moze czosnek co tam jeszcze
mozna wymyslec) to sam z siebie bedzie smakowal ciut nijako.

--
Darek

1. Data: 2003-03-28 08:48:17

Od: "jarek" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> AFAIK grzybow nie powinno sie myc.

Ale ja nie napisałem "umyć"... Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem:
opłukanie to takie 'siuuup' pod kran i wyjęcie, a mycie to takie
'szuru-szuru' :)

Pozdrawiam, Jare

1. Data: 2003-03-28 09:30:35

Od: "pysia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo wszystkim dziekuje.

1. Data: 2003-03-28 09:34:52

Od: Justyna Chodakowska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

pysia wrote:

> Bardzo wszystkim dziekuje.

a co zrobisz/zrobilas z tych boczniakow co juz kupilas? ;-)

Justyna

1. Data: 2003-03-28 17:23:59

Od: "MW" <mw@nospam_police.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boczniaki - pycha w jajecznicy i chińczyku,
drobno pokrojone w paseczki podsamzone - jako dodatek do mięs.

Magda

Ryba - "po mojemu"
garam masala
Ziemniaczki do obiadu