Ból gardła

1. Data: 2004-02-23 17:32:29

Temat: Ból gardła
Od: "India1" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam mały problem. Od czasu do czasu (jak pewnie każdy) sie przeziębiam.
Przeziembieniu towaerzyszy nioe do zniesienia ból gardła (teraz też to mam
:-( ). Ból jest tak potworny, że aż mi po całej szyi aż do karku promieniuje
(wczoraj to wogóle z bólu szyją ruszać nie mogłam :-(( ). Co stosować na tak
okropny ból by znieczuliło i wyleczyło?
Tym razem wypróbowałam cholernie drogi Orofar z Lidokainą - owszem na moment
ból stawał się miejscpowo mniejszy, ale to tylko na chwilę.
Stosowałam w przeszłoścci też Neo angin, Tymsal, chlorchinaldin, Sebidin,
Septolete, takie pastylki z olejkami eterycznymi (nie pamiętam nazwy) od
bólu gardła, płukałam gardło szłwią, solą fizjologiczną.... jednak to
wszystko niewiele pomaga, ja z bólu prawie oddychac nie mogę...
Please help! Co ja mam na to okropne gardło brać.......

--
Forum dot. fizjoterapii, rehabilitacji, masażu:
http://forumfizjoterapeuty.prv.pl

2. Data: 2004-02-23 20:03:31

Temat: Re: Ból gardła
Od: "GazGaz" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "India1" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Please help! Co ja mam na to okropne gardło brać.......
>
> Może Cię to rozśmieszy, ale jak już nic nie pomaga, to spróbuj domowych
sposobów - jeśli nie ropna angina, tylko czerwone i boli - to okład z
białego sera utartego z mlekiem ( z odrobiną ciepłego)(oczywiście na gardło
od zewnątrz i okręcić ciepłym - taki kompres), jak ropne - to okład z
gotowanych ziemniaków, jak najcieplejszych (ale żeby sie nie poparzyć). mam
nadzieję, że pomoże, stosowałam za poradą lekarza u dziecka
patolog KriKri

3. Data: 2004-02-24 18:18:36

Od: "wojtaszek" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja znam inny sposób na gardło, podpowiedział mi go znajomy lekarz.
Mianowicie trzeba płukać gardło wodą utlenioną 3% lub rozcieńczoną do połowy
wodą.

Pozdrówka,
Wojtek

4. Data: 2004-02-24 18:36:18

Od: "India1" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojtaszek" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
> Ja znam inny sposób na gardło, podpowiedział mi go znajomy lekarz.
> Mianowicie trzeba płukać gardło wodą utlenioną 3% lub rozcieńczoną do
> [...]

A sprawdzałeś ten sposób na sobie? Skutkuje????

5. Data: 2004-02-25 08:48:48

Od: "wojtaszek" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze to stosuję jak mnie coś drapie w gardle. Bez obaw. No i nie połykać
oczywiście.

Wojtek

6. Data: 2004-02-25 10:16:49

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Septolete, takie pastylki z olejkami eterycznymi (nie pamiętam nazwy) od
> bólu gardła, płukałam gardło szłwią, solą fizjologiczną

może wypróbuj dla odmiany coś przeciwzapalnego,np. cholinex, strepsils
dolointensive (dawniej:strepfen), tantum verde

7. Data: 2004-02-25 11:55:07

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi na taki straszny ból gardła pomógł dopiero drugi antybiotyk (pierwszy był
nietrafiony), żadne domowe sposoby i leki bez recepty nie skutkowały, ale ból
był przeokropny i do tego właśnie od gardła duszący kaszel.

pzdr.
Ania

8. Data: 2004-02-26 21:34:38

Od: "India1" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> przeszłoścci też Neo angin, Tymsal, chlorchinaldin, Sebidin,
>
> może wypróbuj dla odmiany coś przeciwzapalnego,np. cholinex, strepsils
> dolointensive (dawniej:strepfen), tantum verde

chlinex i stepsils tez próbowała.... Bogu dzięki już dziś troszkę przesszło
(ale tylko troszkę),, ale pojawił się suchy, okropny kaszel i się tak nie
raz zakasłam, że mi z wysiłju pękają naczynka w nosie i krew leci.... Wogóle
uwielbiam tą porę roku :-(((((

9. Data: 2004-02-26 21:36:12

Od: "India1" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania B-J" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ból
> był przeokropny i do tego właśnie od gardła duszący kaszel.

Przed antybiotykami, to sie straszliwie bronię, bo one wyławiają organizm
generalne ze wszystkiego i trzeba siedzieć w domu (najlepiej w łóżku) a ja
nie mogę sobie na to pozwolić :-(

10. Data: 2004-02-27 06:36:21

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (ale tylko troszkę),, ale pojawił się suchy, okropny kaszel i się tak nie
> raz zakasłam, że mi z wysiłju pękają naczynka w nosie i krew leci....

Czyli masz dokładnie takie same objawy jak ja ponad m-c temu. Na okropny,
duszący męczący kaszel pomogły mi tabletki z kodeiną.

pzdr.
Ania

Thermal-pro - pytanie
Ćwiczenia