Ból w mosznie po orchidektomii

1. Data: 2009-05-16 09:09:53

Temat: Ból w mosznie po orchidektomii
Od: "jQ" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem już ponad tydzień po operacji (rak jądra), rana na podbrzuszu
przestała boleć i tylko od czasu do czasu jeszcze swędzi, ale dziś nasilił
mi się ból w mosznie, w miejscu, gdzie znajdowało się jądro, miejsce to jest
lekko opuchnięte. Próbowałem znaleźć coś na ten temat w sieci, ale z
mizernym skutkiem. Może mi ktoś powiedzieć, czy powinienem się tym
przejmować, czy jest to naturalny proces gojenia? Czy dobrze podejrzewam, że
tam był przecinany powrózek nasienny? Czy wystarczą leki przeciwbólowe, czy
lepiej skonsultować się z urologiem?

2. Data: 2009-05-17 18:43:16

Temat: Re: Ból w mosznie po orchidektomii
Od: "Romek" <u...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem już ponad tydzień po operacji (rak jądra), rana na podbrzuszu
> przestała boleć i tylko od czasu do czasu jeszcze swędzi,

Witaj,

Przepraszam ze ja nie w temacie postu , ale mam pytanie. Sledze Twoja
historie juz od postu ktory napisales pod koniec kwietnia i nasuwaja mi sie
2 pytania do wlasnej wiedzy.

Ile masz lat jesli mozesz powiedziec ? I druga sprawa, czy jak pierwszy raz
po tym pierwszym bolu ktory odczuwales i poszedles do urologa to czy on przy
np. badaniu palpitacyjnym cos wyczul w twoim jadrze i stad zlecil z gory
markery + usg ? Czy badanie fizykalne (palpitacyjne) bylo w normie a
domyslal sie ze to jest nowotwor po objawach (choc dziwnych bo jak wszedzie
pisza bol nie jest tak od razu i pojawia sie w poznym stadium, kwestia jakie
bylo twoje stadium?).
Przepraszam ze tak wypytuje, ale sam mam lekkie problemy ze swoim
"klejnotem" (jakis dziwny lekki ucisk i ciążenie mnie przesladuje w
najadrzu/mosznie od paru tygodni), po badaniu u urologa nic nie stwierdzil
ze cos moze byc zle (stwierdzone zapalenie najadrza) , mam tylko ot tak dla
wlasnej woli i checi sprawdzenia pojsc na usg na ktore wybieram sie na
dniach i zastanawiam sie czy mozna urologowi ufac (doswiadczonemu) i czy w
razie wyraznych zmian nowotworowych jest to wykrywalne palpitacyjnie [tak
jak moze u ciebie to bylo o ile bylo?].

Dziekuje za odpowiedz , przepraszam ze nie w temacie, zycze duzo zdrowia,
powodzenia i wiem ze wszystko bedzie dobrze z Toba :-) Trzymam kciuki w
walce ! Nie poddawaj sie ! :)

3. Data: 2009-05-17 21:21:57

Od: "jQ" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Romek" <u...@u...com> napisał w wiadomości
> Ile masz lat jesli mozesz powiedziec ?
31

> [...]
> po objawach (choc dziwnych bo jak wszedzie pisza bol nie jest tak od razu
> i pojawia sie w poznym stadium, kwestia jakie bylo twoje stadium?).
Chore jądro było dużo większe, twardsze i nieregularnego kształtu. Urolog
najpierw przepisal mi antybiotyk podejrzewając zapalenie, ale od razu dał
skierowanie na USG i markery, aby wykluczyć nowotwór. Na USG wyszło, że w
jądrze są liczne, jak to określil radiolog, zwłóknienia, natomiast uwagę
zwróciły dwa hypoechogenne obszary o wzmożonym przepływie, które okazały się
być guzami. Markery wyszły podwyższone. Jak pisałem, miałem też ból w
okolicach nerki, co okazało się być przerzutem do węzłów chłonnych.
Określone przez lekarza stadium powinienem poznać za ok. 1,5 tygodnia.

> Przepraszam ze tak wypytuje, ale sam mam lekkie problemy ze swoim
> "klejnotem" (jakis dziwny lekki ucisk i ciążenie mnie przesladuje w
> najadrzu/mosznie od paru tygodni),
Czy miałeś ostatnio jakiś uraz jądra, ktoś Cię kopnął, czymś uderzyłeś itp?

> [...]
> (doswiadczonemu) i czy w razie wyraznych zmian nowotworowych jest to
> wykrywalne palpitacyjnie [tak jak moze u ciebie to bylo o ile bylo?].
Guzy będą widoczne na badaniu usg, jednakże jednoznaczną odpowiedź da
zbadanie markerów. Co do urologa wiedza, że urolog jest chirurgiem, i woli
leczyć operacyjnie, niż farmakologicznie, o ile pacjent się temu nie
przeciwstawia

Wracając jednak do tematu. Wczoraj (sobota) zwalczyłem ból ketonalem. Dziś,
jako że był większy, pojechałem do szpitala. Od razu oddzial urologiczny,
usg, i okazało się, że w mosznie zbiera się jakaś wydzielina (chłonka?),
która dotychczas znajdywała ujście przez ranę. Do tego zrobil sie krwiak.
Dostałem osłonowo augmentin i jakiś lek przeciwbólowo - przeciwzapalny.
Urolog zdziwil się, że nie założono mi drenu. Czy waszym zdaniem powinni mi
po operacji założyć dren, czy jest więcej przeciwwskazań do stosowania go
niż zalet?

4. Data: 2009-05-18 06:39:37

Od: "Romek" <u...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

> Chore jądro było dużo większe, twardsze i nieregularnego kształtu. Urolog

A tak jeszcze zapytam, to ze ono sie zrobilo duze , twarde i jakies dziwne
to stalo sie z dnia na dzien ? Poprostu ktoregos dnia poczules ostry bol ?
Czy jadro przed bolem zaczelo ci "rosnac" ?
Czy guzy byly tak duze ze sprawialy ze mialo ono nieregularny ksztalt? Bo
jesli byl przerzut w strone nerki to chyba guzy juz musialy sie sporo
wyhodowac ze tak powiem.

> Czy miałeś ostatnio jakiś uraz jądra, ktoś Cię kopnął, czymś uderzyłeś
> itp?

Nie.

Dziekuje za informacje, pozdrawiam :-)

5. Data: 2009-05-18 09:46:09

Od: "jQ" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak jeszcze zapytam, to ze ono sie zrobilo duze , twarde i jakies dziwne
> to stalo sie z dnia na dzien ?
Prawdopodobnie rosło już jakiś czas. Po Wielkanocy było juz "zacnych"
rozmiarów, ale myślałem, że asymetria rozmiarów jest czymś normalnym.
Dopiero, gdy tydzień po Wielkanocy pojechałem na wycieczkę, i ból zrobił się
tak silny, że nie mogłem ani podnieść nogi, ani swobodnie usiąść, zgłosiłem
się do lekarza

> Czy guzy byly tak duze ze sprawialy ze mialo ono nieregularny ksztalt?
Całe jądro staje się nieregularne w kształcie i zgrubiałe. Wrzuć sobie w
wikipedię hasło "nasieniak", to zobaczysz, jak to mniej więcej wygląda

> Bo jesli byl przerzut w strone nerki to chyba guzy juz musialy sie sporo
> wyhodowac ze tak powiem.
Przerzuty są do węzłów zewnątrzoponowych. A najbliższy jest przy aorcie,
czyli właśnie w okolicach nerek.

6. Data: 2009-05-22 12:00:43

Od: "jQ" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rana z zewnątrz praktycznie zagojona, schodza ostatnie strupki, po
weekendzie idę na zdjęcie szwów. Natomiast obrzęknięte są wewnętrzne
struktury. Zbierał się płyn w mosznie, ale pomału się wchłania. Pozostał
jednak bolesny obrzęk, który nie chce zniknąć. W tej chwili lekarz przepisał
mi osłonowo Augmentin 625mg 3x dziennie oraz Nimesil przeciwbólowo. Czy
można do tego dołozyć coś, co przyspieszy zejście opuchlizny? Jakaś maść
albo co

jemioła
osoz.pl - po co to jest
Czy pacjent ma prawo wskazać miejsce wkłucia?
Od Annasza do Kajfasza, czyli NFZ kontra pacjent
AVASTIN/LUCENTIS okulistyka - dogalkowo - prosze o porade