Bóle i łzawienie oczu, bóle zatok - jak zdiagnozować?

1. Data: 2006-04-22 16:44:54

Temat: Bóle i łzawienie oczu, bóle zatok - jak zdiagnozować?
Od: "Harry" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie przede wszystkim do laryngologów. Zresztą troszkę hipotetyczne.
Pacjentka w wieku średnim od kilku/kilkunastu lat ma kłopoty z zatokami -
bóle okolicy nosa i oczu, wrażliwość na 'przewianie', lekki katar. Dodatkowo
od roku doszły objawy ze strony oczu (i pozostałe się nasiliły) - łzawienie,
silne bóle gałki ocznej, itp. Powiedzmy, że wyniki badań okulisty są ok,
ciśnienie wewnątrz gałki ocznej też ok. Wstępne leczenie p/alergiczne daje
mizerne rezultaty. Proszę o propozycje badań mających na celu diagnozę,
które zatoki są zaatakowane i co konkretnie powoduje te bóle oczu. Mam swoje
propozycje, ale nie bardzo chcę teraz o nich wspominać, by nie sugerować
rozwiązania mojego problemu. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Tomasz M.

2. Data: 2006-04-22 20:56:03

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harry" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Pytanie przede wszystkim do laryngologów.

raczej tu ich nie znajdziesz. tu sa glownie uzytkownicy chorob:)

> [...]
> leczenie p/alergiczne daje mizerne rezultaty. Proszę o propozycje badań
> mających na celu diagnozę, które zatoki są zaatakowane i co konkretnie

podstawowe badanie to tomografia zatok. warto tez pomierzyc przez jakis czas
cisnienie, bo taki bol to niekoniecznie zatoki. co to znaczy wstepne
leczenie alergiczne? tzn. z testow wyszla alergia?

3. Data: 2006-04-22 21:20:46

Od: "Harry" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> raczej tu ich nie znajdziesz. tu sa glownie uzytkownicy chorob:)

Wiem, ale licze, że może przez przypadek ktoś tu zajrzy :-)

> podstawowe badanie to tomografia zatok. warto tez pomierzyc przez jakis
> czas cisnienie, bo taki bol to niekoniecznie zatoki. co to znaczy wstepne
> leczenie alergiczne? tzn. z testow wyszla alergia?

Ból umiejscowiony jest w okolicach zatok przynosowych, w szczególności
czołowych. Prześwietlenie wykazało lekkie zwężenie przegrody, poza tym
żadnych zmian. Ciśnienie w gałce ok, ciśnienie w tętnicach trochę poniżej
normy. Wstępne leczenie zastosowano właśnie u laryngologa, bez żadnych
testów, trochę w ciemno. Zastosowano leki typu Zyrtec w tabletkach oraz
środki do nosa w postaci roztworów Budesonidu - wszystko
to_minimalnie_zmniejszyło objawy. Jedyne co aktualnie działa to standardowe
leki p/bólowe typu Ibupromu, Apapu, Paracetamolu, itp. przyjmowane w dużych
dawkach.

T.M.

4. Data: 2006-04-22 21:31:21

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ból umiejscowiony jest w okolicach zatok przynosowych, w szczególności
> czołowych.

jak mialam bardzo chora zatoke szczekowa, a bolal mnie czubek glowy. lekarze
nie mogli uwierzyc, ze zatoka wypelniona plynem do granic mozliwosci, wogole
nie boli przy dotyku. juz jestem po operacji. jak widac, objawy w ksiazkach
swoje, a zycie swoje.

> Prześwietlenie wykazało lekkie zwężenie przegrody, poza tym żadnych zmian.

chodzilo ci chyba o skrzywienie przegrody, a nie zwezenie? rtg nie pokazuje
wszystkich zatok - trzeba zrobic tomografie.

> Wstępne leczenie zastosowano właśnie u laryngologa, bez żadnych testów,
> trochę w ciemno.

dziwne troche. a nawet bardzo.

> Jedyne co aktualnie działa to standardowe leki p/bólowe typu Ibupromu,
> Apapu, Paracetamolu, itp. przyjmowane w dużych dawkach.

poszukajcie dobrego lekarza. duzo mozecie sie dowiedziec na tym forum -
lacznie z poleconym lekarzem w waszym miescie:

5. Data: 2006-04-22 22:24:57

Od: "Harry" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chodzilo ci chyba o skrzywienie przegrody, a nie zwezenie?

oczywiście masz rację, moja pomyłka.

> http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=34698

dzięki, właśnie czytam.

T.M.

6. Data: 2006-04-22 22:49:13

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oczywiście masz rację, moja pomyłka.

jezeli niewielkie, to raczej nie ma wplywu na zatoke. ja mialam niewielkie,
ale jak juz porzadkowali mnie pod narkoza, to i te przegrode wyprostowali:)

Czyzby nowa nadzieja dla alergikow?
DOTS - czym jest?
Efectin-lek przeciw depresyjny
Informacje na temat porodów na przestrzeni wieków w różnych kulturach
Pytanie odnośnie soczewek