Braki magnezu na DO

21. Data: 2002-05-30 13:16:54

Temat: Re: Braki magnezu na DO
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ad3b1p$2g4f$1@pingwin.acn.pl...

> Wydaje mi się, że w książce kucharskiej JK pisze, żeby zapoznac się z
> innymi. W kucharskiej jest tylko streszczenie.

mozliwe, ze masz racje, ale gdzie jak wlasnie w ksiazce kucharskiej
nie powinny byc te "niuanse" uwzglednione. w koncu ma ona trafic do
kuchni nie tylko wybranych, przystosowanych, nielicznych optymalnych
ale do wszystkich. przynajmniej powinno to byc zaznaczone typu
"uwaga. ponizsze przepisy stosuja sie do...albo nie stosuja sie do...."
w innym przypadku bez takiego zaznaczenia ksiazka ta staje sie "szkodliwa".

iwon(k)a

22. Data: 2002-05-30 17:04:49

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "uwaga. ponizsze przepisy stosuja sie do...albo nie stosuja sie do...."
> w innym przypadku bez takiego zaznaczenia ksiazka ta staje sie

Wszystkie zasady właśnie z książki kucharskiej ujęte w punktach,
przedstawiłam niegdyś na grupie w wątku bodajże MINUSY DO, za co zostałam
porządnie zjechana, przez ustawicznie niezadowolonych. No cóż, wszystkim
dogodzić nie można...
Powyższy argument nie ma więc uzasadnienia, bo w tej książce wszystko, co
trzeba jest wyjaśnione, a jeśli komuś mało, może sobie poszukać więcej,
nawet nie wydając pieniedzy, musi tylko chcieć. Wystarczy tylko odszukać w
archiwum.

Krystyna

23. Data: 2002-05-30 19:55:05

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> porządnie zjechana, przez ustawicznie niezadowolonych. No cóż, wszystkim

no nie mozna :-))) niestety nie moge teraz sparwdzic co tam jest lub nie ma
jednak z ksiazki tej pozosatlo mi mniemanie o jednym optymalnym stosunku
oraz to, iz przepisy sa jakby dla wszystkich bo niby optymalne a nie
dla np czesc pierwsza poczatkujacych, czesc druga starych, trzecia mlodych itd
iwon(k)a

24. Data: 2002-05-30 20:39:27

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oraz to, iz przepisy sa jakby dla wszystkich bo niby optymalne a nie
> dla np czesc pierwsza poczatkujacych, czesc druga starych, trzecia mlodych

Aż w końcu można dojść do pojedynczych osób, bo przecież nie ma dwóch takich
samych ludzi z identycznym stanem zdrowia i identycznym zapotrzebowaniem na
energię i składniki odżywcze.
Jest porzykładowy jadłospis 2-tygodniowy dla początkujących, czyli z większą
ilością białka i 2-tygodniowy dla przystosowanych do diety optymalnej, czyli
ze zmniejszoną ilością białka.

Wg Twojej zasady można by zapytać czemu tzw. piramida zdrowia jest jedna dla
wszystkich ludzi ?
I nikt z tego powodu nie ma pretensji do zalecających ją ekspertów, a jakoś
dziwnie ludzie na niej nie zdrowieją, a wręcz przeciwnie. Wszyscy natomiast
święcie wierzą, że to nie ona jest winna, tylko ich geny na przykład i wiele
innych powodów, tyyylko nie nasza pospolita, polska, nietykalna, prawie
święta "piramida zdrowia".
Ja kiedys też myślałam, że to moje geny mają jakichś defekt. Owszem, z
pewnością nie są idealne (a które są?), tylko, że to straszny błąd winić je
o wszystko po połowie z degradacją środowiska naturalnego. Żywiący się
optymalnie nadal też żyją w tym samym, niezdrowym środowisku i nadal mają te
swoje nieidealne geny, a jednak ich życie i stan zdrowia diametralnie się
zmienia. Na www.q4.pl jest już pełny tekst czatu z J.Kwaśniewskim i wiele
jego odpowiedzi, tam także pojawiły się takie przykłady.

Krystyna

25. Data: 2002-05-30 22:11:44

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze zmniejszoną ilością białka.
> Wg Twojej zasady można by zapytać czemu tzw. piramida zdrowia jest jedna dla

otoz wlasnie to!!! piramidka zdrowia jest zdrowa dla wszystkich ludzi
a nie inna dla kazdego, to wlasnie swiadczy o zdrowej diecie iz mozna
ja stosowac i nie bac sie np zaburzen rytmu serca jak tu co poniektorzy mieli.

wydzielanie, segregowanie itd swiadczy tylko o tym, iz nie jest to zdrowa dieta
bo musi sie ja stosowac pod kontrola lekarza. To tak jak z lekiem moze pomoc ale
i moze zaszkodzic, nie przemawia to wiec za dieta optymalna.

> [...]
> innych powodów, tyyylko nie nasza pospolita, polska, nietykalna, prawie

nie, nie jest to prawda ze piramida szkodzi, raczej to ze ludzie
sie do niej nie stosuja i tyle, dlatego nie dziala.
zreszta jesli traktujesz optymalna diete jako lekartswo to w takim przypadku trzeba
ja stososowac tylko pod kontrola lekarza bo moze po prostu zaszkodzic no ale czy
wtedy
mozna ja nazywac optymalna ??

> Ja kiedys też myślałam, że to moje geny mają jakichś defekt.

co do genow to chyba wiadomosci masz z kolorowych pism, bo w tych
powaznijeszych mozna dokopac sie do wielu chorob genetycznie uwarunkowanych
z dieta nie majacych nic wspolnego.
iwon(k)a

26. Data: 2002-05-31 09:42:12

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sava van tricht"
> moze sie myle ale odnosze wrazenie, ze na tej diecie trzeba byc w
ciaglym
> kontakcie z lekarzem optymalnym, czesto wykonywac rozne badania i na ich
> podstawie ustalac proporcje.

Masz rację. Mylisz się ;)

>w moim przypadku to nie jest mozliwe nie ma w
> moim kraju lekarzy optymalnych.

Hej, Optymalni, podajcie namiary na lekarza optymalnego dla Belgii...
Na pewno coś się znajdzie.

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl/

27. Data: 2002-05-31 20:22:58

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> otoz wlasnie to!!! piramidka zdrowia jest zdrowa dla wszystkich ludzi

ROTFL
Rozśmieszyłaś mnie Iwon(k)o.
Przez całe swoje życie byłem na tej piramidce (oprócz marnych dziesięciu
lat, kiedy byłem na piramidce z uciętym mięsnym czubkiem). Niestety z
perspektywy czasu muszę stwierdzić, że nie służyła ona mojemu zdrowiu.

Pozdrawiam
Leszek

28. Data: 2002-05-31 23:19:19

Od: "Janek Werbinski" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lat, kiedy byłem na piramidce z uciętym mięsnym czubkiem). Niestety z
> perspektywy czasu muszę stwierdzić, że nie służyła ona mojemu zdrowiu.

Czy wyeliminowałeś pozostałe czynniki mające wpływ na zdrowie? Używki itp. Z
tego co pisałeś wcześniej, to celowo szkodziłeś sobie zdrowiu także w inny
sposób, więc nie wiń egipcjan.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

29. Data: 2002-06-01 01:27:46

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lat, kiedy byłem na piramidce z uciętym mięsnym czubkiem). Niestety z
> perspektywy czasu muszę stwierdzić, że nie służyła ona mojemu zdrowiu.

i jestes pewien, ze stosowales ja jak nalezy?
choc w zasadzie nie musisz mi odpowidac, wiem, ze odpowiesz "alez tak".
iwon(k)a

30. Data: 2002-06-01 09:27:59

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek Werbinski" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał w
wiadomości news:ad90nh$dpr$1@news.tpi.pl...

> Czy wyeliminowałeś pozostałe czynniki mające wpływ na zdrowie?

Wszystkie? A znasz je?
Akurat interesowałem się medytacjami, jogą, reeberthingiem. Prowadziłem
bardzo zdrowy tryb życia.

Używki itp.
Nie paliłem, nie nadużywałem kawy ani alkoholu. Przez dziesięć lat
wegetarianizmu nie tknęłem nawet piwka, nie bywałem na weselach i innych
imprezach nawet rodzinnych. Miałem działkę warzywną i całymi wiadrami
zwoziłem do domu wszelką "niepryskaną i niesypaną" zieleninę. Co jeszcze
trzeba zrobić, żeby "piramida zdrowia" była zdrowa?

> tego co pisałeś wcześniej, to celowo szkodziłeś sobie zdrowiu

To tylko Twoje fantazje, nic wiecej.

Pozdrawiam
Leszek

Przełom w medycynie