Brzoza. Jaka jest.

1. Data: 2017-09-16 21:50:51

Temat: Brzoza. Jaka jest.
Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jak wygląda system korzeniowy brzozy? Dużo sprzecznych opinii znalazłam.
Płytki - tu panuje zgodność.
Ale:
- Jedni piszą, że płaski, inni, że ukośny.
- są informacje, że jest rozległy, oraz takie, że nie sięga zbyt daleko.

Potrzebna mi jest ta informacja do oceny miejsca dla brzozy - czy brzozę mogę
przenieść w miejsce oddalone o około 9-10 metrów od najbliższego naroża domu.
Dodatkowo brzoza będzie w rogu ogrodu, w którym jest skrzynka elektryczna, i z niej
pod ziemią biegną przewody do domu.

I zastanawiam się, czy to będzie dobry wybór.
Brzoza mi się podoba ze względu na cień jaki daje - delikatny, "prześwietlony"
słońcem, nie jest co ciemna plama, jest pod nią jasno. Poza tym szybko przyrasta, na
czym mi zależy.
Jakie inne drzewa można posadzić/przesadzić i osiągnąć podobny efekt?

Majka

2. Data: 2017-09-17 11:04:17

Temat: Re: Brzoza. Jaka jest.
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.09.2017 21:50, Majka pisze:

> I zastanawiam się, czy to będzie dobry wybór.

Bardzo dobry. Brzoza to jedno z najpiękniejszych drzew
i jakoś takie swojsko-polskie. Ja brzozy nie mam, nad
czym ubolewam, bo mój Budowniczy przed dwudziestu laty
preferował iglaki. Za to po sąsiedzku rosną trzy wielkie
brzozy, aż miło popatrzeć. I pozazdrościć. U mego
znajomego burza tego lata obaliła ogromną brzozę, która
przewracając się, sama praktycznie się wykarczowała,
bo stercząca nad ziemią bryła korzeniowa tworzyła jeden
wielki, płaski krąg.

Podziemne przewody elektryczne prowadzi się zazwyczaj
w peszlu, więc nic im nie będzie w sąsiedztwie brzozy.
Tylko trzeba uważać przy sadzeniu/przesadzaniu brzozy,
gdyż przewody między skrzynką a domem umieszczane są
dosyć płytko.

--
collie

3. Data: 2017-09-18 15:42:56

Od: Kwinto <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.09.2017 o 21:50, Majka pisze:
> [...]
biegną przewody do domu.

> I zastanawiam się, czy to będzie dobry wybór.
> Brzoza mi się podoba ze względu na cień jaki daje - delikatn

Jeżeli przeszkodą nie jest:
1. Duża ilość drobnych liści opadających jesienią (również na dach)
2. Niebezpieczeństwo przewrócenia się drzewa na dom przy silnej wichurze
3. Wystające ponad powierzchnię ziemi korzenie

to wszystko w porządku.

Pozdrawiam,
JK

4. Data: 2017-09-18 15:49:25

Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli przeszkodą nie jest:
> 1. Duża ilość drobnych liści opadających jesienią (również na dach)
> 2. Niebezpieczeństwo przewrócenia się drzewa na dom przy silnej wichurze

Czy brzoza jest jakoś szczególnie przewracalna? U mnie w okolicy głównie
łamie sosny.

5. Data: 2017-09-18 15:53:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uncle Pete pisze:

> Czy brzoza jest jakoś szczególnie przewracalna?

Panowie, zejdźcie z tej polityki.

--
Jarek

6. Data: 2017-09-18 16:03:20

Od: Kwinto <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.09.2017 o 15:49, Uncle Pete pisze:

> Czy brzoza jest jakoś szczególnie przewracalna? U mnie w okolicy głównie
> łamie sosny.

Mogę odpowiedzieć opinią ekspertów:
http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul/id2393,jakie-
drzewa-najczesciej-lamie-lub-wywraca-silny-wiatr

U mnie mała trąba powietrzna złamała sosnę zupełnie nieoczekiwanym
miejscu. Padła pozornie silniejsza a słabsze obok pozostały nietknięte.

Pozdrawiam,
JK

7. Data: 2017-09-18 16:04:30

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-18 o 15:42, Kwinto pisze:

> Jeżeli przeszkodą nie jest:
> 1. Duża ilość drobnych liści opadających jesienią (również na dach)

oraz
a/ Silne, uczulające pylenie na wiosnę.
b/ przez cały rok zrzuca gałązki, także do rynien.
c/ śmieci tysiącami kwiatów i miliardami nasion

http://www.forum.domki.net/budowlane-f3/brzozy-to-ch
olerny-syf-ostrzezenie-t4382.html

8. Data: 2017-09-18 16:35:01

Od: Kwinto <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Panowie, zejdźcie z tej polityki.

To już dodatkowy argument za lub przeciw.
Może po ulubionych drzewach można rozpoznać orientację polityczną
właściciela. W razie czego zgłaszam copyright by JK do nazwy
"Dendropolityka".
;-)

Pozdrawiam,
JK

9. Data: 2017-09-18 17:12:59

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwinto pisze:

> Może po ulubionych drzewach można rozpoznać orientację polityczną
> właściciela. W razie czego zgłaszam copyright by JK do nazwy
> "Dendropolityka".
> ;-)

Jeden z poprzednich prezydentów miał uroczyście zasadzić dąb dla
upamiętnienia jakiegoś wydarzenia. Tyle że ktoś przed imprezą
dopcipnie podmienił sadzonki. Gdy drzewo wypuściło liście, okazało
się, że to lipa.

--
Jarek

10. Data: 2017-09-18 17:15:22

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwinto pisze:

> [...]

Jeden z poprzednich prezydentów miał uroczyście zasadzić dąb dla
upamiętnienia jakiegoś wydarzenia. Tyle że ktoś przed imprezą
dowcipnie podmienił sadzonki. Gdy drzewo wypuściło liście, okazało
się, że to lipa.

--
Jarek

co to za roslina ?