Bułeczki Doruni-pytania

1. Data: 2003-08-29 22:05:31

Temat: Bułeczki Doruni-pytania
Od: "Pola" <6...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,
mam pytania dotyczące bułeczek Doruni. W przepisie wśród składników
podane jest białko: czy białko mieszamy z mąką, solą itd, a w żółtku
obtaczamy bułeczki po uformowaniu? Czy cukier dodajemy do ciasta
(oprócz łyżeczki do rozczynu drozdżowego)? Czy pół szklanki wody
dolewamy do mąki (rozczyn drożdżowy robimy ze szklanki, a w
składnikach jest 1,5 szklanki). Proszę o podpowiedzi osób które robiły
te bułeczki-chce je zrobić jutro na sniadanie.

Dziękuje,
Pola

1. Data: 2003-08-30 15:11:38

Temat: Re: Bułeczki Doruni-pytania
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pola" <6...@n...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam ,

Hej

> mam pytania dotyczące bułeczek Doruni. W przepisie wśród składników
> podane jest białko: czy białko mieszamy z mąką, solą itd, a w żółtku
> obtaczamy bułeczki po uformowaniu?

Z białkiem nie robisz nic. Ja rozmącam całe jajko i pedzelkiem smaruję
wyrośniete bułeczki.

> Czy cukier dodajemy do ciasta
> (oprócz łyżeczki do rozczynu drozdżowego)?

Wsypujesz do maki.

> Czy pół szklanki wody
> dolewamy do mąki (rozczyn drożdżowy robimy ze szklanki, a w
> składnikach jest 1,5 szklanki).

Tak.

>Proszę o podpowiedzi osób które robiły
> te bułeczki-chce je zrobić jutro na sniadanie.

Moja rada - po zagnieceniu ciasta pozwól mu wyrosnąc z pół godziny, a
następnie uformuj bułeczki i połóż na blasze, na której bedziesz piec.
Jesli zaczniesz przekładać wyrośniete, to opadną.

Jesli chcesz je zrobić na śniadanie, możesz je na noc zostawić
nieupieczone na blasze (przykryte ściereczką) i upiec rano, albo upiec
wieczorem, bo sa swieże przez trzy dni.

> Dziękuje,
Proszę.

> Pola