By poczuc sie Europejczykiem...

1. Data: 2002-01-16 17:30:31

Temat: By poczuc sie Europejczykiem...
Od: "KB" <z...@k...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z Was zastanawiał sie Czym dla niego jest Europa
Czujecie sie europejcyzkami jeśli tak prosze o rozwiniecie tematu "By poczuc
się Europejcyzkiem..."
Byłabym wdzieczna za wasze wypowiedzi lub uwagi na ten temat poniewaz pisze
prace.
Z góry dziekuje
Karolina

1. Data: 2002-01-16 17:55:50

Temat: Re: By poczuc sie Europejczykiem...
Od: "Mitolog" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KB <z...@k...k.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a24dfg$qj0$...@K...ks.k.pl...
> [...]
poczuc
> się Europejcyzkiem..."
> Byłabym wdzieczna za wasze wypowiedzi lub uwagi na ten temat poniewaz

ja sie czuje Europejczykiem jak mi sie poca stopy we wloskich butach

1. Data: 2002-01-16 21:05:20

Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja poczuje sie Europejczykiem dopiero wtedy, gdy srednia placa Polakow
dorowna, albo przynajmiej zblizy sie do sredniej placy powiedzmy Niemcow...
pozdrawiam wszystkich niedoszlych EUROPEJCZYKOW
robercikus

1. Data: 2002-01-16 22:39:39

Od: "ika zuzeloth" <i...@i...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

KB <z...@k...k.pl> na moim ekranie zjawia się z tekstem:

> Czy ktos z Was zastanawiał sie Czym dla niego jest Europa
> Czujecie sie europejcyzkami jeśli tak prosze o rozwiniecie tematu "By
> poczuc się Europejcyzkiem..."

Czuję się tak, bo nasz Klechistan jest w Europie, a nie na przykład w
jakiejś zafajdanej Ameryce. Europa nie jest dla mnie synonimem 'Zachodu'. To
po prostu kontynent, ze starą, charakterystyczną kulturą.

--
ika - umop apisdn
"Father Lucifer you never looked so sane"

1. Data: 2002-01-17 11:43:11

Od: "Ag" <...@...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KB"
> Czujecie sie europejcyzkami ......

Tak, z wielu powodow. Wspomne o kulturze, kontynencie, odrebnosci
terytorialnej od nieeuropejczykow, wspolnie tworzonej historii, wspolnym
dorobku artystyczno-naukowym, wiele mamy wspolnego, tylko cechuje nas
suwerennosc i niech tak sobie na zawsze zostanie i tego nam nie zabierze
pakt, umowa miedzynarodowa, unia, porozumienie.
Tak sobie wlasnie pomyslalam, ze mozna by zrobic europejska uczte dla
podniebienia. Włoski makaron, hiszpanskie pomidory, wegierska papryka,
polska sol, francuskie wino, portugalki melonik, to wszystko mozna jesc
ubranym we wloskie buty:)))).
Czasami tylko brakuje mi jezyka, jezyka obcego, wszystkich jezykow Europy.
pozdrawiam Agnieszka:)

1. Data: 2002-01-17 14:52:29

Od: "beton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KB" <z...@k...k.pl> napisał w wiadomości
"By poczuc
> się Europejcyzkiem..."

...należy zjeść porządny obiad złożony ze schabowego z kapustą oraz golonki,
popić czystą wódeczką a następnie wyjść z domu i rozwalić najbliższy punkt
sprzedaży hamburgerów oraz innej imperialistycznej zgnilizny zza Atlantyku.

pzdr
--
BETON
nie wiem, nie znam, nie orientuje sie , zarobiony jestem

P.S. W końcu nie mieszkamy w Bangladeszu, więc Eupoejczykami byliśmy,
jesteśmy i będziemy. I np. Unia nie ma tu nic do rzeczy.

1. Data: 2002-01-17 21:32:41

Od: "flasheq" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "beton" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> popić czystą wódeczką a następnie wyjść z domu i rozwalić najbliższy punkt
> sprzedaży hamburgerów oraz innej imperialistycznej zgnilizny zza

po pierwsze ROTFL!
Po drugie: a co powiesz na mnie jak ze mnei zawziety wegetarianin, to mi
zostaja warzyfka i rozwalanie stoisk warzyfnych w hipermarketach?!? Ale co
do wodki lub pifka sie zgodzem :P

flasheq

1. Data: 2002-01-19 19:38:22

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, z wielu powodow. Wspomne o kulturze, kontynencie, odrebnosci
> terytorialnej od nieeuropejczykow, wspolnie tworzonej historii, wspolnym
> dorobku artystyczno-naukowym, wiele mamy wspolnego,

Czy jest to _Twoj_ dorobek, _Twoja_ historia? Nie do konca, czyz nie :-) ?
Ciekawi mnie takie podejscie, albo moze inaczej to ze sam widze to inaczej.
To, ze mieszkamy w Europie a nie gdzies indziej to kwestia przypadku,
a tozsamosc narodowa itp. to kwestia socjalizacji w takim a nie innym
spoleczenstwie, przyswojenie norm kulturowych niezaleznych od nas samych,
wzrastanie tu a nie tam... to wszystko, przezwyczajenie...

> tylko cechuje nas
> suwerennosc i niech tak sobie na zawsze zostanie i tego nam nie zabierze
> pakt, umowa miedzynarodowa, unia, porozumienie.

Akurat suwerennosc w swej czystej postaci zniknela juz w sredniowieczu,
a po drugiej wojnie swiatowej, powstaniu ONZ i calym zamieszaniu z prawami
czlowieka ;-) suwerennosc w swym pierwotnym znaczeniu to juz kompletna
iluzja. Nie mowie, ze to zle - lubie jednak sie czasem sie doczepic do
definicji :-))

> [...]
> podniebienia. Włoski makaron, hiszpanskie pomidory, wegierska papryka,
> polska sol, francuskie wino, portugalki melonik, to wszystko mozna jesc

Jedzenie to jeden ze wspanialszych aspektow zycia (niezalezny kontynentowo ;-))

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@w...pl <|> http://www.wr.pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-01-21 07:46:06

Od: "Ag" <...@...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wilczek
> [...]
> spoleczenstwie, przyswojenie norm kulturowych niezaleznych od nas samych,
> wzrastanie tu a nie tam... to wszystko, przezwyczajenie...
ok, wlasnie dlatego, niezaleznie od przypadku, przyzwyczajenia czy wrecz
przeznaczenia, na ktore sie powolujesz, ja czuje sie mieszkancem Europy, bo
na balu w kongresowej tanczylam walca a nie zulugulski taniec plodnosci, bo
odcinek ledzwiowy kregoslupa zwyrodnieje mi przez siedzacy tryb zycia,
noszenie pasteryzowanego mleka litrami do domu i syntetyczne,
niewyprofilowane fotele a nie od sniadych blizniakow, przypasanych do mojej
miednicy lianami:)
wlasnie dlatego kocham swoje przeznaczenie:)

> [...]
> czlowieka ;-) suwerennosc w swym pierwotnym znaczeniu to juz kompletna
> iluzja. Nie mowie, ze to zle - lubie jednak sie czasem sie doczepic do
suwerennosci dla mnie, na etapie pisania wypowiedzi byla li tylko ta nasza
oryginalnosci i odrebnoscia, do zrezygnowania z ktorej nikt nas nie zmusza i
o zrezygnowanie, z ktorej nikt nas nie prosi.

pozdrawiam Agnieszka:)

1. Data: 2002-01-21 15:18:13

Od: "Rafalski" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "beton"

"Ale kochany, żadne 'tylko'..żadnej roboty nie wezmę..."
> nie wiem, nie znam, nie orientuje sie , zarobiony jestem

;)

> P.S. W końcu nie mieszkamy w Bangladeszu, więc Eupoejczykami byliśmy,
> jesteśmy i będziemy. I np. Unia nie ma tu nic do rzeczy.

Hehe.. mieszkamy w Europie Wschodniej, czyli - jak to mówią - Azji
Zachodniej. Od ponad tysiąca lat trwają starania o przyłączenie Polski do
Europy i szanse są ostatnio większe, niż kiedykolwiek.

Cytat z listu od znajomej, która wyjechała do Australii:
"Mieliśmy wczoraj lekcję geografii. Miałeś rację, dla nich Polska leży we
Wschodniej Europie!"

Rafalski

"Erev shabbas. I can't drive. I'm not even supposed to pick up the phone,
unless it's an emergency."
Walter Sobchak

znerwicowany...
MATRIX