CHOLESTEROL

1. Data: 2002-03-14 18:27:25

Temat: CHOLESTEROL
Od: "helisa" <h...@a...bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Mam 23 lata, jestem raczej szczupla osoba, przy wzroscie 179 cm, waze 62 kg,
no i warto chyba dodac, ze jestem kobieta.
Jem raczej malo i niekalorycznie, glownie warzywa, owoce, jesli mieso to
kurczak, indyk, rzadko zdarza mi sie pojsc na pizze...a mimo to, w tak
mlodym wieku mam problemy z cholesterolem.
Wiem, ze norma miesci sie do 200 ng/mg (nie wiem czy dobra jednostka), a ja
tym czasem mam 233 ng/mg...wiem od lekarza, ze nie jest to zbyt dobre,
zwlaszcza w moim wieku.
Co zrobic, by obnizyc poziom cholesterolu we krwi?
Czego nie jesc? Czego unikac?
Dziekuje za wysluchanie
Pozdrawiam
Helisa
h...@a...bydg.pdi.net

2. Data: 2002-03-14 21:21:22

Temat: Re: CHOLESTEROL
Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

Być może występuje u Ciebie łagodna postać hipercholesterolemii rodzinnej
(przekazywanej w genach) bardzo powszechnie spotykanej, ale w wielu
przypadkach nie zdiagnozowanej. Czy Twoji rodzice, rodzeństwo, dziadkowie
nie mają problemu z cholesterolem ?
Powinnaś to sprawdzić, bo jeśli podwyższony cholesterol jest skutkiem
niewłaściwej diety to powinnaś sobie z nim dość szybko poradzić, natomiast
jeśli to genetyczne to, wiem z autopsji, że obniżenie cholesterolu w takim
przypadku nie jest łatwe. Nie podałaś jaki masz poziom dobrego cholesterolu
(HDL) - on jest bardzo ważny. Jak miałam 29 lat, cholesterol całkowity 290,
a HDL ~ 75 (norma jest do 65) to lekarka w Instytucie Żywności i Żywienia
powiedziała, że w tym wieku i przy takim poziomie HDL-u mogę na razie się
nie przejmować (tzn. nie muszę brać leków na obniżenie). Dieta jest
konieczna, aby poziom cholesterolu nie powiększył się bardziej.
Nie jeść potraw smażonych w głębokim tłuszczu (np. frytki), unikać smażonych
wogóle - najzdrowsze jest gotowane.Jeśli już smażyć to na oliwie z oliwek z
pierwszego tłoczenia (Extra Virgin). Mleko i jego przetwory chude. Do
smarowania pieczywa polecam Florę, a na pewno nie jeść masła. Spożywać dużo
ryb. Mało żółtek jaj... I można niemalże wyliczać w nieskończoność. W
księgarniach jest bardzo dużo książek na ten temat, warto sobie trochę
poczytać.
Moja córeczka jak miała 2 lata (teraz ma 6) miała cholesterol około 300. I
niewiele daje się z tym zrobić. Leki obniżające poziom cholesterolu są
ogólnie mówiąc szkodliwe (ja już niestety będę musiała zacząć niedługo je
brać), a genetycy na razie są na etapie prób.
Jeśli u Ciebie by występowała hipercholesterolemia rodzinna to przed decyzją
o dziecku warto sprawdzić profil lipidowy partnera. Połączenie dwóch
łagodnych hipercholesterolemii rodzinnych może dać bombe wybuchową tzn
ciężką hipercholesterolemię.

Pozdrawiam Gosia

3. Data: 2002-03-24 23:37:07

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora