Cebule holenderskie - moge jeszcze posadzić ?

1. Data: 2008-02-15 13:21:59

Temat: Cebule holenderskie - moge jeszcze posadzić ?
Od: Tashunko <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

...przeczytalam stare watki w tym temacie, ale nadal mam
watpliwosci...

Od znajomego Holendra dostalam paczke cebulek (tulipany, hiacynty
itp). Niestety paczka przyszla z duzym opoznieniem i nie mialam
mozliwosci posadzic ich w odpowiednim okresie tzn pazdziernik-
grudzien. Zdazylam tylko posadzic Amerylis, ktory przecudnie zakwitl i
cieszy oko.

Zastanawiam sie co zrobic z pozostalymi zeby ich nie zmarnowac. Sprawa
wyglada tak, ze nie mam ogrodu, wiec sadzenie do gruntu nie wchodzi w
gre. Tylko w donicach na duzy taras. Czy istnieje jakis sposob, zeby
posadzic przynajmniej czesc cebulek jeszcze teraz - jesli tak, to jak
to zrobic? Jesli nie - to jak przechowac je do jesieni ? Wszystkie
nadal sa w oryginalnych opakowaniach.
Pozdrawiam!

2. Data: 2008-02-23 00:19:11

Temat: Re: Cebule holenderskie - moge jeszcze posadzić ?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tashunko" <t...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> [...] jak przechowac je do jesieni ? Wszystkie
> nadal sa w oryginalnych opakowaniach.

Teraz przetrzymaj je w chlodnym i suchym miejscu do wiosny. Wiosna posadz i
wystaw na taras. Gdybys trzymal je caly czas poza ziemia do jesieni moglyby
za bardzo wyschnac a i rosnac by zaczely w cieple i tylko tracic energie.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2008-02-23 23:32:13

Od: "Rycesz Czesuaf" <a...@p...hu> szukaj wiadomości tego autora

Tashunko napisał(a):

> [...]
> posadzic przynajmniej czesc cebulek jeszcze teraz - jesli tak, to jak
> to zrobic? Jesli nie - to jak przechowac je do jesieni ? Wszystkie

twuj stary moze ci zasadzić

--
dzieńdobry!

trociny - oddam