Cerazette

1. Data: 2003-04-15 20:27:02

Temat: Cerazette
Od: "A&A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam informacji na temat leku antykoncepcyjnego, który można stosować w
okresie karmienia piersią, a mianowicie tabletek Cerazette. To dość nowy lek
i nie ma go jeszcze w spisach leków na stronach o medycynie (przynajmniej na
tych, które znam).
Czy ktoś z Was już go używał, może znacie linki do stron, gdzie mogę coś
znaleźć.
Ania i Kubeczek

2. Data: 2003-04-15 20:29:18

Temat: Re: Cerazette
Od: "Michalw" <m...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

www.kobiety.org

3. Data: 2003-04-15 20:47:52

Od: "A&A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udało mi się znaleźć kilka linków (Michalw, dzięki!),
ciągle mam nadzieję, że odezwą się osoby, które zażywały lub zażywają ten
lek i zdradzą mi jak go tolerują. Przed urodzeniem dziecka przez długi czas
brałam różne leki hormonalne i skutki były dla mnie dość drastyczne, dlatego
podhodzę z ostrożnością do terapii hormonalnej.
Ania i Kubeczek

4. Data: 2003-04-16 02:48:25

Temat: Re: Cerazette (dlugie)
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Apr 2003 22:29:18 +0200, "Michalw" <m...@i...net.pl>
wrote:

>www.kobiety.org

Radze rowniez zapoznac sie z tym tekstem :

Eur J Contracept Reprod Health Care 1998 Dec;3(4):169-78

A double-blind study comparing the contraceptive efficacy,
acceptability and safety of two progestogen-only pills containing
desogestrel 75 micrograms/day or levonorgestrel 30 micrograms/day.
Collaborative Study Group on the Desogestrel-containing
Progestogen-only Pill.

OBJECTIVE: To compare the contraceptive efficacy, bleeding pattern,
acceptability and safety of desogestrel 75 micrograms/day (Cerazette)
as a progestogen-only formulation to levonorgestrel 30 micrograms/day
in healthy female subjects. METHODS: In a double-blind, randomized,
group-comparative, multicenter trial, 989 subjects were randomized to
desogestrel 75 micrograms/day and 331 to levonorgestrel 30
micrograms/day. The women were observed during 13 consecutive
treatment periods of 28 days. RESULTS: The Pearl indices for
in-treatment pregnancies, excluding gross non-compliance, were 0.14
(one pregnancy in 727 woman-years) in the desogestrel group and 1.17
(three pregnancies in 257 woman-years) in the levonorgestrel group.
Using the 90-day reference period for assessing the bleeding pattern,
desogestrel users had a higher incidence of amenorrhea and infrequent
bleeding on the one hand, and of frequent bleeding and prolonged
bleeding on the other hand, at the beginning of the study period. In
contrast to the levonorgestrel group, a tendency towards less bleeding
over time was observed in the desogestrel group. The frequency and
pattern of adverse experiences were comparable for desogestrel 75
micrograms/day and levonorgestrel 30 micrograms/day. CONCLUSIONS:
Desogestrel 75 micrograms/day is a reliable and safe progestogen-only
pill with a contraceptive efficacy superior to levonorgestrel 30
micrograms/day. These was a similar overall acceptability of
desogestrel 75 micrograms/day and levonorgestrel 30 micrograms/day.

PMID: 10036599

Przepraszam za obszerny cytat . Ale zrodla czyta sie lepiej w orginale
(no prawie).

Pozdrawiam

dradam

5. Data: 2003-04-16 15:17:39

Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik A&A Kotwica napisał:
> [...]
> tych, które znam).
> Czy ktoś z Was już go używał, może znacie linki do stron, gdzie mogę coś

Niestety nie znam lonkow, ale ja uzywam tych tabletek od dluzszego
czasu. Zazywa se jedna paczke po drugiej,dzieki czemu nie ma okresow.
Jest dosc niska dawka hormonow wiec jak dla mnie sa ok;-)
Dorita

proszę o poradę: nadżerka!!!
Podstawowa Opieka Zdrowotna
nerwobol potyliczny??