Certyfikaty dla serwerow medycznych

1. Data: 2000-06-16 06:55:41

Temat: Certyfikaty dla serwerow medycznych
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

zapraszam na serwis poswiecony pytaniu czy serwisy
medyczne powinny byc poddane kontroli jakosci
w postaci ubiegania sie o certyfikaty czy nie.

Wazne, ze na stronie tej sam mozesz przedstawic
swoja opinie i zaglosowac - czy jestes za czy przeciw

adres strony http://www.am.torun.pl/certify

Pozdrawiam

P.K.

----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

2. Data: 2000-06-16 09:26:38

Temat: Re: Certyfikaty dla serwerow medycznych
Od: "* piotr'ek *" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> zapraszam na serwis poswiecony pytaniu czy serwisy
> medyczne powinny byc poddane kontroli jakosci
> w postaci ubiegania sie o certyfikaty czy nie.

Co cenzura??? A macie zdjęcia panienek?

--
Umrzyj młodo! Zostaw atrakcyjne zwłoki.
Inż nauk medycznych Piotr'ek N. - Volna Republika Olkusz

3. Data: 2000-06-16 11:44:20

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> [...]
>
> Wazne, ze na stronie tej sam mozesz przedstawic
> swoja opinie i zaglosowac - czy jestes za czy przeciw

Jezeli chcesz robic kase na cenzurze to musisz pojechac bardziej na
wschod.
Na swiecie nie ma cenzurowania stron www , poniewaz sa ich miliony
i autorzy sobie tego nie zycza.
Poszukaj sobie innej pracy.

Bo wlasciwie czemu to ty masz nadawac certyfikaty a nie Minister
Zdrowia, a jak juz nie Minister Zdrowia to pewnie Naczelna Rada
Lekarska.

I jak juz to przeciez nie nalezy oczekiwac aby certyfikowanie bylo
czynnoscia spoleczna, ale zapewne bedzie odplatne
i dalej idac, koszt certyfikacji serwisu skladajacego sie ze 100 stron
www bedzie 100 x koszt certyfikacji jednej strony.
A jezeli certyfikacja 1 strony bedzie kosztowala 10 zl (przykladowo) to
tych 100 stron juz 1000 zl
a co ze zmianami.
Kazda zmiana serwisu www wymagalaby dodatkowej certyfikacji,
archiwizacji juz scertyfikowanych fragmentow.

Itd itd.

I z tego dalej sie robi urzad do supercenzury elektronicznych publikacji
medycznych czy paramedycznych.
A co w przypadku brak zgody na wydanie certyfikatu.

Procedura odwolawcza do sadu administracyjnego, koszty, prawnicy,
eksperci.
Kto za to zaplaci i komu ?

A co bedzie gdy dr Kwasniewski od diety optymalnej nie uzyska
certyfikatu od przeciwnikow swojej diety ,
czy wtedy bedzie zmuszony do zamkniecia serwisu ?
A co w przypadku serwisow na zagranicznych serwerach ?

Czy rowniez tam bedzie sie rozciagala twoja jurysdykcja certyfikacyjna ?

Wydaje mi sie , ze nie jestes przygotowany nawet do dyskutowania o tych
problemach, a co dopiero do wprowadzenia takiej cenzury.

4. Data: 2000-06-16 16:43:52

Od: Al <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

WItam!

Piotr Kasztelowicz napisał(a):
> zapraszam na serwis poswiecony pytaniu czy serwisy
> medyczne powinny byc poddane kontroli jakosci
> w postaci ubiegania sie o certyfikaty czy nie.

Powinne, ale nie moze to byc warunkiem ich istnienia. Kazdy, kto
zaglada na strony
www serwisow medycznych powinien otrzymac informacje o _autoryzacji_ by
moc
wiedziec czy ta informacja jest w pelni kompetentna.
Podam przyklad. Sa czasopisma fachowe (medyczne) i np. magazyny
kobiece, ktore tez
podaja mase informacji dot. zdrowia, ale nikomu z lekarzy i (mam
nadzieje) pacjentow nie
przyjdzie do glowy korzystac w pelni z porad magazynow mody dot. np.
leczenia cukrzycy :-)
Reasumujac, sadze iz kazda forma informacji medycznej powinna istniec,
tak jak
jest to w innych mediach, a wolnosc polega chyba na wolnosci wyboru, a
nie wolnosci
zakazu.

Pozdrawiam serdecznie
i zycze zdrowia
AL k...@k...onet.pl

5. Data: 2000-06-16 17:26:09

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

by
> moc
> wiedziec czy ta informacja jest w pelni kompetentna.

Alez tak wlasnie teraz jest.
Kazdy serwis www czy medyczny czy historyczny czy astronautyczny
ma swojego autora, ktory z checia sie podpisuje pod tekstami.

A poza tym op czym wlasciwie dyskutujemy.
W wyszukiwarce Altavista sa dziesiatki tysiecy linkow
pod haslami

medycyna: 13560; doctor: 6119875; medicine: 10481512; treatment:
12964511; medical: 24208439

I nic nie stoi na przeszkodzie, aby Kolega pomyslodawca,
codziennie czytaj kilkaset tych stron www i wystawial im certyfikaty.
Mozna wlaczyc do tego lekarzy wolontariuszy, studentow medycyny,
emerytowanych lekarzy.

Inicjatywy z pewnoscia interesujaca.

Dariusz

6. Data: 2000-06-17 10:00:59

Od: Al <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze!
Wobec tego mam do ciebie pytanie.
Czy zazyjesz lek, wyprodukowany przez firme NONAME?
Albo przez np. firme ABCDEFG (w tym przypadku bedzie podpis autora :-))
Jezeli tak - to masz racje

Pozdrawiam serdecznie
AL k...@k...onet.pl

7. Data: 2000-06-17 10:39:45

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Al wrote:

> Cze!
> Wobec tego mam do ciebie pytanie.
> Czy zazyjesz lek, wyprodukowany przez firme NONAME?

A ktore firmy farmaceutyczne nie sa noname ?
Na swiecie jest kilkanascie tysiecy laboratoriow i szyldow i cos tam
produkuja. Od czasu do czasu oglaszaja , ze substancja
Nr 8716204764076408764074676320
ma wlasciwosci terapeutyczne po badaniach na swinkach, szczurach
swiniach , wiezniach i dobrowolnych testerach.

Dodatkowo preparat ma 100 dzialan ubocznych i producent zaleza wielka
ostroznosc i utrzymywanie stalego kontaktu z lekarzem i najlepiej goraca
linie z pogotowiem.

Przeciez to nie pacjent decudyje co ma zazywac, ale lekarz, ktore
przepisuje i ordynuje konkretny preparat.

> Albo przez np. firme ABCDEFG (w tym przypadku bedzie podpis autora :-))

A czymze sie rozni firma GFDSAGFDS od firmy YTRTITRIUYTRIO ?

W lekospisie sa wymieione setki producentow. Ani przez glowy mi nie
przechodzi abym sprawdzal ich wiarygodnosc.

Moj znajomy jest chemikiem syntezujacym nowe zwiazki, ktore moga miec
znaczenie jako herbicydy czy nawet terapeutyczne.

Probki zsyntezowanych zwiazkach wysyla do amerykanskiego laboratorium na
zasadzie wylacznosci.
To laboratorium przeprowadza testy przydatnosci i zastosowania
i decyduje czy wdrozyc do produkcji czy tez nie.

> Jezeli tak - to masz racje

Tak sie sklada, ze nie zazywam serwerow medycznych przepisanych na
recepte.

Ale wracajac do tematu.
Oczywiscie mozesz certyfikowac te serwery medyczne , a wlasciwie
poszczegolne ich strony www.
Sa ich miliony.
Mozesz sie ubiegac nie o certyfikaty, ale o rekomendacje, akredytacje
swojego serwisu przez Naczelna Izbe Lekarska, Ministerstwo Zdrowia,
instytut medyczny itd.

ale przeciez tak sie wlasnie robi.

Jezeli sie na czyms nie znam to nie pisze na ten temat ksiazki, a
jedynie rozmawiam , aby sie wiecej nauczyc.

Sprawdz kto pisze te serwisy. Z pewnoscia wiekszosc to naukowcy,
specjalisci, wybitni lekarze, czesto profesorowie.

Jak sobie wyobrazasz ich certyfikowanie ?

Napiszesz do serwisu www.med-costam
ze ich zamierzasz certyfikowac, a Profesor dr n.m. X.XXXX
odpowie grzecznie zebys sobie umyl zeby

Certyfikuj od zaraz i wydawaj swoje certyfikaty na swojej stronie www
w charakterze recenzji.

Jezeli jestes autorytetem w dziedzinie to z zainteresowaniem sam
przeczytam twoje komentarze.

8. Data: 2000-06-18 07:45:52

Od: Al <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze!

Dariusz napisał(a):

> Sprawdz kto pisze te serwisy. Z pewnoscia wiekszosc to naukowcy,
> specjalisci, wybitni lekarze, czesto profesorowie.

Owszem, ale sporo jest serwisow... watpliwej jakosci

> Jak sobie wyobrazasz ich certyfikowanie ?

Wylacznie na prosbe wlasciciela serwisu (np. tak jak teraz sie
rejestruje gabinety lekarskie)

> ze ich zamierzasz certyfikowac, a Profesor dr n.m. X.XXXX
> odpowie grzecznie zebys sobie umyl zeby

Ma do tego prawo :)

> Certyfikuj od zaraz i wydawaj swoje certyfikaty na swojej stronie www
> w charakterze recenzji.

Sadze, ze mogla by to robic Izba Lekarska - jet organem do tego
powolanym

3msie!

9. Data: 2000-06-18 11:23:19

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sadze, ze mogla by to robic Izba Lekarska - jet organem do tego
> powolanym

akurat do tego nie jest powolana,
ale robta co chceta

Najlepiej zacznij od certyfikacji izby lekarskiej

Widze ze ciezkie czasy ida i szukasz jakiejs fuchy zeby sie zalapac.

10. Data: 2000-06-19 05:08:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Jun 2000, Al wrote:

> Sadze, ze mogla by to robic Izba Lekarska - jet organem do tego
> powolanym

nie sadze aby akurat Izba Lekarska miala to zrobic,
tymczasem zapraszam do glosowania na ten temat -
http://www.am.torun.pl/certify
Informujac, ze na tej stronie znajduje sie forum
dyskusyjne na ten temat.

P.K.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

POMOC
Strajk lekarzy w Izraelu - ilosc zgonow zmniejszyla sie az o 40%
Zabieg sposobem Truety
algi ?
Kody ICD 10