Charyzma i charyzmatycy

1. Data: 2003-05-12 19:53:19

Temat: Charyzma i charyzmatycy
Od: " ziemiomorze" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to wlasciwie jest - charyzma?

Czy sa rozne jej rodzaje? Czy charyzma polityka rozni sie od charyzmy
artystki? Czym? Sa jakies roznice miedzyplciowe? Jakie?

Czy mozna ja zyskac, czy trzeba sie z nia urodzic? Jesli mozna ja wypracowac,
to jak?

Bardzo mnie ostatnio intryguje ten temat.

ziemiomorze

1. Data: 2003-05-13 04:35:06

Temat: Re: Charyzma i charyzmatycy
Od: Kuroi Bonza <bonza@[nospam]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

ziemiomorze wrote:

> [...]
> Czy mozna ja zyskac, czy trzeba sie z nia urodzic? Jesli mozna ja
> wypracowac, to jak?
> Bardzo mnie ostatnio intryguje ten temat.
Ja tez sie nad tym zastanawialem...

Rozroznilbym dwa rodzaje charyzmy:
- religijny (Odnowa Charyzmatyczna w KRK, KZ)
- "swiecki" ;-))

W tym pierwszym jest to rodzaj daru od Boga (charyzmatyczny dar
jezykow, uzdrawiania itd.). Nie mozna go wyksztalcic w sobie, ale
mozna otrzymac. Po wiecej odsylam do Nowego Testamentu, albo inych
Swietych Ksiag.

Drugi rodzaj charyzmy wydaje mi sie byc forma entuzjazmu wobec czegos,
tak silna, ze az promieniuje z czlowieka i udziela sie innym. Wedlug
mnie do zaistniena charyzmy potrzebna jest sila ducha tzn. silna
osobowosc charyzmatyka. Mysle, ze tylko ktos zdeterminowany (w
pozytywnym sensie), uparcie dazacy do swojego celu moze w sobie
wyksztalcic entuzjazm niezbedny do pociagniecia za soba innych.
I ostatnie zdanie w jakiejs mierze jest dla mnie odpowiedzia na Twoje
pierwsze pytanie :-)))
A co inni sadza? :-))

Dariusz
pager 0642299084
icq 172046816; gg 5358021
http://www.kaizen.cracow.pl

1. Data: 2003-05-13 08:11:02

Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuroi Bonza <bonza@[nospam]wp.pl> napisał(a):

> A co inni sadza? :-))
> Pozdrawiam

niektórzy "inni" wypowiadali się już na ten temat w temacie:
"obecność w życiu publicznym charyzmatycznych przywódców..."

tylko sam nie wiem "po co?"; po co w ogóle coś pisali?
dla dobrego imienia?
dla własnego wizerunku?

wiem!!!
piszą z głupoty
dla rozładowania napięcia emocjonalnego z wcześniejszego dzieciństwa :o)
(prawdopodobnie byli molestowani...)

"błazen królewski"
:-)
ksRobak

1. Data: 2003-05-13 09:54:59

Od: " ziemiomorze" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuroi Bonza <bonza@[nospam]wp.pl> napisał(a):

> Ja tez sie nad tym zastanawialem...

[...]
> Drugi rodzaj charyzmy wydaje mi sie byc forma entuzjazmu wobec czegos,
> tak silna, ze az promieniuje z czlowieka i udziela sie innym.

Po koncercie Malenczuka wychodzacy ludzie okreslili go jako osobe
posiadajaca 'seksualna charyzme' (bo on sie tak erotycznie wije na
koncertach, bardzo sexy - chyba o to chodzilo ;-).
Moze byc cos takiego jak 'seksualna charyzma'?

> [...]
> pozytywnym sensie), uparcie dazacy do swojego celu moze w sobie
> wyksztalcic entuzjazm niezbedny do pociagniecia za soba innych.

Acha. Mi sie wydaje jednak, ze charyzma najczystszej proby to
charyzma 'mimochodem' - nie starasz sie, aby ktos za toba poszedl, oni po
prostu sami sie przyplatuja.

ziemiomorze

patologiczny przejaw niezadowolenia - przyklad
POMOCY!!!!!!!
psycholog w warszawie ?
przeprowadzka
jak radzić sobie z samotnością ??