Chciałabym zrobić sos śmietanowo - pomidorowy

1. Data: 2006-02-16 19:52:16

Temat: Chciałabym zrobić sos śmietanowo - pomidorowy
Od: "Magdalena" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadłam przepyszny sos w Taj Mahal w Gdyni Orłowie do zapiekanych, tudzież
grillowanych w piecu, marynowanych w przyprawach indyjskich piersi z
kurczaka, no i ten sos śni mi się po nocach. Coś niesamowitego...
Szukam w necie, ale nic mi się nie widzi albo każą smsy wysyłać.

Zna może ktoś jakiś fajny przepis? Nie boję się kombinowania, blanszowania
już się od Was nauczyłam ;)

A przy okazji znalazłam to:
"Piątek, 1 lipca 2005r. Sanepid wycofuje ze śląskich sklepów sosy, które
zawierają rakotwórcze substancje - sos śmietanowo-pomidorowy i
salsa-mexicana Knorra. Kilkadziesiąt pojemników usunięto już dyskretnie z
supermaketu Real i hurtowni Makro-Cash w Zabrzu, a także z mniejszych
punktów handlowych w Mikołowie i Tychach. Akcja trwa nadal. W Polsce
wycofano już 30 tys. tych sosów" - Nic wcześniej nie słyszałam na ten
temat, a nie będę ukrywać, że korzystałam z tych sosów...

Pozdrawiam
M.

2. Data: 2006-02-16 20:46:38

Temat: Re: Chciałabym zrobić sos śmietanowo - pomidorowy
Od: "salmatis" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena" <d...@i...pl> wrote in message
> [...]
> kurczaka, no i ten sos śni mi się po nocach. Coś niesamowitego...
> Szukam w necie, ale nic mi się nie widzi albo każą smsy wysyłać.

Zwykly sos smietanowo pomidorowy to nic takiego, przecier pomidorowy sie ze
smietana dobrze komponuje, a jesli robie sos do makaronu to dodaje jeszcze
pesto i orzeszki piniowe - proste i dobre :)
No ale sosy indyjskie to inna bajka, bo oni tam dodaja cala mase skladnikow,
np. moj ulubiony 'butter chicken' (kurczak maslany?) podobno robi sie tak:
http://www.burkesbackyard.com.au/2004/archives/2004/
food,_health_and_nutrition/butter_chicken
(strona niestety po angielsku), ale nie probowalam tego wykonac, raczej
kupuje gotowego ;)

Iza

3. Data: 2006-02-16 21:06:14

Od: "Magdalena" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "salmatis" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
food,_health_and_nutrition/butter_chicken
> (strona niestety po angielsku), ale nie probowalam tego wykonac, raczej

No tak, ale chciałabym uniknąć przecieru pomidorowego, nie sądzę by oddał
ten smak.
Dziękuję za linka, na pewno skorzystam. Dostałam w prezencie ok. 15
przypraw wykorzystywanych w kuchni indyjskiej no i koniecznie chcę je
wypróbować.
KOCHAM indyjskie jedzonko :)))

4. Data: 2006-02-16 21:46:56

Od: "salmatis" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, ale chciałabym uniknąć przecieru pomidorowego, nie sądzę by oddał
> ten smak.

Oj, zle sie wyrazilam. Mialam na mysli przetarte pomidory a nie przecier
konserwowy.

> Dziękuję za linka, na pewno skorzystam. Dostałam w prezencie ok. 15
> przypraw wykorzystywanych w kuchni indyjskiej no i koniecznie chcę je
> wypróbować.
> KOCHAM indyjskie jedzonko :)))

A no to koniecznie napisz jak Ci wyszlo :)

Iza

Kawa Boaters, instant waniliowa
robot kuchenny - jaki?
Zawartość masła w maśle