Chleb bez ugniatania - mogę prosić o powtórkę?

1. Data: 2008-05-02 16:54:07

Temat: Chleb bez ugniatania - mogę prosić o powtórkę?
Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jakieś pół roku temu jedna z koleżanek przy okazji dyskusji o maszynach
do pieczenia chleba i moim nieudanym, niedogniecionym bochenku podała
przepis na chleb hmm jakby to określić - bardziej płynny, "mieszany".
Nie mogę odnaleźć tego przepisu. Jeśli ktoś może to namierzyć, albo może
autorka przeczyta ten post i wklei jeszcze raz ten przepis?

Maciej

2. Data: 2008-05-02 22:21:24

Temat: Re: Chleb bez ugniatania - mogę prosić o powtórkę?
Od: " czeremcha" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wklejam ;-)

1 kg mąki pszennej i ok. 20 dag żytniej /np. razowej/ wsypać do miski.
Zrobić dołek, da którego wkruszyć 100 g świeżych drożdży. Posypać łyżeczką
cukru, zalać ok. 1/2 szklanki ciepłej wody. Odstawić, aż drożdże "ruszą".
Następnie dodać 3 łyżeczki soli i ok. 3 szklanki dodatków /otręby pszenne i
owsiane, płatki kukurydziane, owsiane, jęczmienne, pestki słonecznika/.
Dodać ciepłej wody ok. 3 szklanki - tyle, by powstało gęste ciasto, które
jednak da się wyrabiać drewnianą łyżką. Odstawić do wyrośnięcia. Gdy podwoi
objętość, przemieszać i znów odstawić. Po ponownym wyrośnięciu i
przemieszaniu włożyć ciasto do dwóch foremek - keksówek /sporych/. Wyrównać
powierzchnię mokrą ręką /i to jest jedyny moment, kiedy wsadza się do ciasta
łapska/. Piec w temp. 190 st. przez 1 godz. 50 min.

Część wody można zastąpić mlekiem albo maślanką. Można do ciasta dodać
kminek, namoczoną soję, podsmażoną cebulkę - co kto lubi.

Ania

Re: Coś pysznego na majówce
wybielacz z miodem
robaki
Re: Pansla - odezwij się na priv
Karczochy ze słoika w zalewie co zrobic ?