Chłop żywemu...

1. Data: 2012-05-21 21:05:10

Temat: Chłop żywemu...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No, czyż nie mówiłam, ze wieś poszła do miast i warunkuje mentalność
społeczną???

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,102433,11771239,_Wszyscy
_jestesmy_potomkami_chlopow__Stad_nasz_konsumpcjoniz
m_.html

2. Data: 2012-05-21 21:06:13

Temat: Re: Chłop żywemu...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 May 2012 23:05:10 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> społeczną???
>
> http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,102433,11771239,_Wszyscy
_jestesmy_potomkami_chlopow__Stad_nasz_konsumpcjoniz

"- II wojna światowa zniweczyła tę sytuacje - mówił prof. Wasilewski. -
Trzy ważne części polskiego społeczeństwa zniknęły fizycznie. Wielcy
właściciele ziemscy (jeśli przeżyli wojnę, to uciekli), burżuazja czy
kapitaliści (też albo zostali zgładzeni, albo uciekli przed Armią Czerwoną)
i drobnomieszczaństwo, które utraciło swoją ogromną część. Dodajmy do tego
naszą inteligencję, to jest warstwę, która poniosła największe straty.
Trzech praktycznie warstw nie ma, a ta ważna jest zdziesiątkowana. Gdybym
się postawił na miejscu Stalina, to bym powiedział "przygotowano mi
fantastyczny teren do łatwego podboju". Nie ma elity, nie ma inteligencji,
nie ma wzorotwórczych ziemian. Nic tylko wchodzić i robić, co mi się będzie
podobało. I tak się stało - tłumaczył prof. Wasilewski."

Moja szkoła 33333-)

3. Data: 2012-05-21 21:07:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 May 2012 23:06:13 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> nie ma wzorotwórczych ziemian. Nic tylko wchodzić i robić, co mi się będzie
> podobało. I tak się stało - tłumaczył prof. Wasilewski."

"Bezpośrednio po wojnie jedyną wielką warstwą społeczeństwa, która została
mniej więcej w tej samej postaci co przed wojną, było chłopstwo. - Chłopi
relatywnie do innych ponieśli mniejsze straty, więc uzyskali pewne
nadznaczenie - mówił. - Jak inni są słabi, to ja się staję mocniejszy.
Komuniści zrozumieli, że na tej klasie społecznej muszą się oprzeć. Nowy
ustrój się uda, jeśli zaangażuje się w niego klasę chłopską. Jak to
zrobili? Obiecali, i w dużej części zrealizowali dwie rzeczy, które dla
tych mas ludności wiejskiej były bardzo ważne, czyli praca i edukacja."

Howgh!

4. Data: 2012-05-22 07:55:45

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-21 23:07, Ikselka pisze:

> [...]
> zrobili? Obiecali, i w dużej części zrealizowali dwie rzeczy, które dla
> tych mas ludności wiejskiej były bardzo ważne, czyli praca i edukacja."

Ameryki żadnej nie odkrył, no ale tylko pytanie - co z tego?

> Howgh!

A Ty tak nie houkaj, bo to tak jakbyś sama sobie do zupy pluła. Gdyby
nie społeczne przemiany, to nie miałabyś szans na małżeństwo z
arystokhatą. Jarmarczna natura się nie ukryje.

Ewa

5. Data: 2012-05-22 10:15:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 May 2012 09:55:45 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> nie społeczne przemiany, to nie miałabyś szans na małżeństwo z
> arystokhatą. Jarmarczna natura się nie ukryje.

Spoko, trędowate zawsze były, nie wszystkie umierały pre facto :->

6. Data: 2012-05-22 17:39:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-22 12:15, Ikselka pisze:

_jestesmy_potomkami_chlopow__Stad_nasz_konsumpcjoniz
m_.html

> Spoko, trędowate zawsze były, nie wszystkie umierały pre facto :->

No tak, tylko że to one właśnie były przyczyną społecznej zarazy. :>

Ewa

7. Data: 2012-05-23 14:13:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 May 2012 19:39:08 +0200, medea napisał(a):

_jestesmy_potomkami_chlopow__Stad_nasz_konsumpcjoniz
m_.html

> No tak, tylko że to one właśnie były przyczyną społecznej zarazy. :>

Socjalizmu?????
333333-]

8. Data: 2012-05-23 18:07:25

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-23 16:13, Ikselka pisze:

_jestesmy_potomkami_chlopow__Stad_nasz_konsumpcjoniz
m_.html

> Socjalizmu?????
> 333333-]

No m.in. tej, na którą psioczysz w tym wątku.

Ewa

Na kłopoty - aborcja...
Żyć dla męża.
Myślę że to ważne
Meble
Fanatyzm...naukowy, czyli nowe oświecenie.