Chore dziecko bez diagnozy

1. Data: 2003-02-26 22:37:09

Temat: Chore dziecko bez diagnozy
Od: "Marek Mierzwa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moja córka w wieku 4,5 wcześniej ciesząca się dobrym zdrowiem od miesiąca
gorączkuje po 2-3 razy dziennie do ponad 40C, ma powiększoną wątrobę i
śledzionę i rozregulowany obraz krwi. Wstępnie podejrzewano białaczkę ale po
punkcji szpiku wykluczono tę chorobę. Trafiła na oddział zakaźny i pobyt ten
też skończył się punkcją szpiku gdzie doszukano się tym razem dysfunkcji.
Trafiła na oddział hematologii by po paru dniach odbyć kolejną punkcję
szpiku i biopsje kości biodrowej. W szpiku nie doszukano się nic złego
;wyniku badania kości jeszcze nie ma. Córka jest po tomografii brzucha,
prześwietleniach stawów ale nie znaleziono nic nieprawidłowego. Badania
bakteryjne nic nie wykazały, a na wynik badania na wirus EBV wciąż czekamy
chociaż i tą chorobę wykluczono. Ostatecznie podejrzenie padło w nie
manifestujące się w żaden inny sposób reumatoidalne zapalenie stawów.
Dziecko zażywa leki sterydowe ,które mają rzekomo zażegnać stanowi
zapalnemu. Jako ojciec zaniepokojony jestem powyższą terapią i podejściem
lekarzy do diagnostyki i samego leczenia. W dalszym ciągu nie znam przyczyny
choroby , a obecna walka to walka ze skutkami (temperatura wprawdzie
występuje już rzadziej). Pocieszeniem jest normalny apetyt córki podczas
choroby. Proszę o poradę , może ktoś spotkał,się z takimi objawami?

Marek

2. Data: 2003-02-27 12:10:43

Temat: Re: Chore dziecko bez diagnozy
Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie piszessz od kiedy choruje i jak to przebiega w czasie.
Na pewno trepanobiopsja da odpowiedz co do ew. bialaczki. Nastepne bedzie
wykluczanie chorób zakaznych. Jako lekarz nie widze nic rażącego w
postepowaniu diagnostycznym z tego co piszesz. Nie zawsze wiadomo od razu.
Napisz skąd jesteś i gdzie macie opieke hematologa.No i postaraj sie nie
okazywac dziecku zmartwienia, ona na pewno to wyczuje i bedzie sie przea to
czula gorzej.
pzodr

3. Data: 2003-02-27 12:33:43

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> występuje już rzadziej). Pocieszeniem jest normalny apetyt córki podczas
> choroby. Proszę o poradę , może ktoś spotkał,się z takimi objawami?

czesc,
a co konkretnie bierze na RZS ? i skad jestes?
Jezeli bierze leki na bazie kortyzonu to bedzie mieć apetyt za 4-ech.

Magik

4. Data: 2003-02-28 06:49:55

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ten
> też skończył się punkcją szpiku gdzie doszukano się tym razem dysfunkcji.

Witaj

Czy miala zrobione testy anty HCV?

Pozdrawiam
Ula