Chore rybki

1. Data: 2008-03-05 18:50:14

Temat: Chore rybki
Od: "Krzysztof Hajduk" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
prosze o rade i pomoc. Oczko wodne mam juz 8 lat, zyja w nim karasie zlote i
karpie koi.
Po kazdej zimie zdarzalo sie, ze nie przezyla jedna, dwie rybki, ale w tym
roku od jakiegos czasu zaczynaja padac karasie co dziennie po jednej. Mam
ich sporo, sa tam 3 pokolenia karasi, padaja i starsze i mlody narybek. Woda
w oczku czysciutka, zmian chorobowych na snietych rybach raczej nie ma. Ryby
sa "osowiale", te chore plywaja tuz przy powierzchni, inne czasem zeruja, bo
zjadaja glony z kamieni. Moze sa glodne, ale to chyba jeszcze nie pora na
karmienie? Woda ma mniej niz 10 st.
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Kubus

2. Data: 2008-03-05 18:54:50

Temat: Re: Chore rybki
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Hajduk pisze:

> [...]
> zjadaja glony z kamieni. Moze sa glodne, ale to chyba jeszcze nie pora na

Za wczesnie na karmienie ryb. Podmień wodę i daj lekarstwo. Zdarza się,
że ryby które rozmanżaja się we "własnym sosie" mają choroby genetyczne.
Ryby pływaja przy powierzchni?A, moze brakuje im tlenu?Resztki roślin
gniją, rozkładaja się. Masz napowietrzacz?Zapytaj na forum oczko wodne

--

Gosia

3. Data: 2008-03-05 21:23:36

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A, moze brakuje im tlenu?

Brawo, strzał w 10-tkę, wygrała pani młynek do kawy.
Gratulujemy wygranej.

4. Data: 2008-03-05 22:01:54

Od: "lolek" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> Brawo, strzał w 10-tkę, wygrała pani młynek do kawy.
> Gratulujemy wygranej.

Znalazłeź ofiarę. Charakterystyczne dla tej grupy.
Gratuluję. Czemu piszesz GRATULUJEMY?
Gatuluje grupa?
PS

5. Data: 2008-03-05 22:10:51

Od: bodie kotas <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5.3.2008 19:54, in article fqmq9s$ti1$...@n...onet.pl, "Gosia Plitmik"

> [...]
> Ryby pływaja przy powierzchni?A, moze brakuje im tlenu?Resztki roślin
> gniją, rozkładaja się. Masz napowietrzacz?Zapytaj na forum oczko wodne

też UV by się moglo przydać do odkażania wody ... Jeżeli masz jakiś obieg
wody np filtr zewnętrzny

Co do podmiany to ostrożnie z temperaturami - nie lej wody o temp 25stopni
to oczka gdzie jest 7st

6. Data: 2008-03-06 06:42:22

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

lolek pisze:

> Znalazłeź ofiarę. Charakterystyczne dla tej grupy.
> Gratuluję. Czemu piszesz GRATULUJEMY?
> Gatuluje grupa?

Lolku, miło mi że się za mną wstawiasz, ale.....Baletusa, po prostu sie
ignoruje;-)Stanowi tutaj swojego rodzaju folklor

--

Gosia

7. Data: 2008-03-06 06:43:26

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bodie kotas pisze:

> Co do podmiany to ostrożnie z temperaturami - nie lej wody o temp 25stopni
> to oczka gdzie jest 7st

No, przeciez ciepłej nie naleje;-)))

--

Gosia

8. Data: 2008-03-06 19:11:45

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> Lolku, miło mi że się za mną wstawiasz, ale.....Baletusa, po prostu sie
> ignoruje;-)Stanowi tutaj swojego rodzaju folklor

Ignoruje za to, że ma rację w tym wypadku?
pozdr. Jerzy
--
Ile ryb może być w stawie? Łatwo to obliczyć stosując jedną z metod:
- suma długości ciał (dorosłych osobników) nie powinna być większa niż
25 cm na 1 m2 powierzchni lustra wody (np. do jeziorka o powierzchni 5
m2 możemy wpuścić najwyżej 12 rybek dł. 10 cm).
- łączna długość wszystkich ryb nie powinna być większa niż 53 cm na
każde 1000 litrów wody. W przypadku oczka wodnego o pojemności 4500
litrów wynosi ona 240 cm - tak więc możemy wpuścić doń 10 ryb długości
24 cm lub 20 ryb długości 12 cm. Zasada ta oczywiście dotyczy oczka o
sprawnie działającej pompie i filtrze.
Oczka wodne w naszych ogródkach to przeważnie małe zbiorniki, nie można
więc wpuścić tam zbyt wielu ryb. Ich ilość zależy również od stanu i
czystości jeziorka, roślinności i sposobu napowietrzania wody. Na ogół
można przyjąć 3-5 sztuk karpi lub linów na 1 m3 wody. Karasi, które są
mniej wymagające, może być nieco więcej.
za starym miesięcznikiem OGRODY

9. Data: 2008-03-06 19:14:41

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

lolek pisze:
> Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
>>
> Znalazłeź ofiarę. Charakterystyczne dla tej grupy.
> Gratuluję. Czemu piszesz GRATULUJEMY?
> Gatuluje grupa?

On jest pci obojga więc pisze za dwoje.
;-)
pozdr. Jerzy

10. Data: 2008-03-06 19:44:59

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> Ignoruje za to, że ma rację w tym wypadku?

Miał rację z wygranym ekspresem?bo jakos nie zauwazyłam, by odniósł sie
merytorycznie do problemu. Pierwszym objawem zbyt dużej obsady ryb,
byłaby zanieczyszczona woda;->
--

Gosia, nie z Ogrodów, ale z autopsji

PYCHOTKA !!!