Chorzy Psychicznie

1. Data: 2002-08-01 23:33:46

Temat: Chorzy Psychicznie
Od: "doc" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podział schizofreników

tzw. Wariaci( przewaga objawów pozytywnych )
tzw Rośliny(przewaga objawów negatywnych )

doc

Zapraszam do dyskusji.

1. Data: 2002-08-02 11:50:19

Temat: Odp: Chorzy Psychicznie
Od: "Melisa" <melisa@priv1./WYYYTIJ/onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik doc <d...@h...pl> :
> tzw. Wariaci( przewaga objawów pozytywnych )
> tzw Rośliny(przewaga objawów negatywnych )

A skad taki podzial? Na jakiej podstawie i ktore to sa objawy pozytywne i
negatywne w schizofrenii?

Ja znam podzial na schizofrenie prosta, hebefreniczna, katatoniczna i
urojeniowa.
Gdzie masz kontakt z chorymi, ze takie dzikie podzialy wymysliles?

Melisa

1. Data: 2002-08-02 12:52:33

Temat: Re: Chorzy Psychicznie
Od: "doc" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę że Ty masz wiedzę o chorych tylko z książek, i to
niesczgółowych.A mój podział to wiedza praktyczna.

pozytywne( omamy ,urojenia itd.)
negatywne (brak aktywności ubóstwo mowy ,zobojętnienie uczuciowe itd.)

tzw. Wariaci zbytnio nie więdzą co się z nimi dzieje , doznają omamów i
urojeń , czasami mówią do siebie ( z kimś rozmawiają )

tzw Rośliny jedzą , palą i srają

doc

PS. podział na paranoildalny ,hebefreniczny , katatoniczny , to większości
tylko zespoły nałożone na schizofrenię , zachorowanie na zespół paranoidalny
nie wyklucza póżniejszego zachorowania na zespół katatoniczny.
Ja wolę dzielić schizofrenię na schizofrenię z przewagą objawów
pozytywnych( wytwórczych) lub negartywnych.

1. Data: 2002-08-02 13:10:51

Od: Marsel <ic5070_@/wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <3...@n...vogel.pl>,
szanowny kol. doc pisze, ze:
<...>
> Ja wolę dzielić schizofrenię na schizofrenię z przewagą objawów
> pozytywnych( wytwórczych) lub negartywnych.

to przynajmniej wytlumacz dlaczego taki podzial na negatywne i
pozytywne.

1. Data: 2002-08-02 13:38:16

Od: "oscar" <o...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <ic5070_@/wp.pl> napisał w wiadomości
> w poprzednim art. <3...@n...vogel.pl>,
> szanowny kol. doc pisze, ze:
> <...>
>
> to przynajmniej wytlumacz dlaczego taki podzial na negatywne i
> pozytywne.

nie wiem czy to doc wytlumaczy, ale fakt ze kiedys widzialem na oddziale
jak ktos otworzyl napoj (chorzy cholernie duzo pija od tych lekow) podal
sasiadowi (w takim koleczku palacym papierosy) ze slowami "najpierw
ludzie pozniej rosliny heheheheh" i wszyscy sia zasmiali (oprocz
oczywiscie "roslin )

oscar

1. Data: 2002-08-02 14:20:53

Od: "doc" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

>to przynajmniej wytlumacz dlaczego taki podzial na >negatywne i
>pozytywne.

ponieważ objawy pozytywne są łatwiejsze do wyleczenia
tzw Wariatom podaje się leki , które zmniejszają omamy i
urojenia a nawet prawie całkowicie je eliminuje. chory taki może potem
wrócić do społeczeństwa , pracować , itd.

Natomiast objawy negatywne są bardzo trudne w leczeniu, leki mało pomagają ,
ważniejszę są zajęcia terapeutyczne, różnego rodzaju tereningi, czesto
chorzy z
biegiem czsu stają się tzw. Roślinami.

doc

PS.Przepraszam wszystkich chorych , sam bardzo cierpię.

1. Data: 2002-08-02 17:01:57

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oscar", który zapomniał dołączyć "d" na końcu Nicku,
przyznał się :-))

> [...]
| sasiadowi (w takim koleczku palacym papierosy) ze slowami "najpierw
| ludzie pozniej rosliny heheheheh" i wszyscy sia zasmiali (oprocz

Podział miałby rację bytu ze względu - właśnie takiego. I nie jest głupi.
Bo w pewien sposób rozgranicza wszelkie podstawowe formy leczenia.

A leczącym można zasugerować, dokładnie to spotęgowanie, słowa "roślina".
Jeśli nie istnieje różnica moralna, człowiek - człowiek_roślina, a tej
pewności nie macie,
to...
Jak sugeruje "Word 2000" - wszystko co
"tzw Rośliny jedzą , palą i srają",
można rozwinąć o pozostałe
"zdobywają pożywienie - biegając po supermarketach"
"uprawiają sporty ekstremalne - by spalić co ze żarli"
i "Wydalają (pod różną postacią) produkty swojego obżarstwa,
gdyż jedli co im nie było 'do niczego' potrzebne"

I tak jak niepotrzebnie All walczy o jakość języków, Tak i rośliny kopulują,
lub rozmnażają się pod dowolną postacią. A co śmieszniejsze "wielkawe
odkrycia" nauki powoli docierają do wniosku "skreślanego na papierze", że i
kamień
żyje, tylko w innym tempie.

I jeśli mówić o człowieku, to nie chwalić go za posiadanie mózgu, Bo i każde
"bydle" ten mózg posiada.
Jeśli już, to tylko i wyłącznie za jego przyspieszoną pracę. Specyficzną i
inną - Twórczą?.

Niestety nie u wszystkich i tu jest cały "ból/problem". Skutki teorii
Darwina?

O leczeniu "roślin" innym razem, bo to nudy. Każdy "wykształcony terapeuta"
jak "zajarzy"
to wie co robić. Mogę przypomnieć :-)) "nie doić!!!"

Wracając :-))
Gdybym usiadł wśród przyjaciół z żonami pozbawiony "kokieteryjnej kultury".
Wznosząc drinka pomyślałbym
"najpierw Ludzie, a później rośliny". Na kogo by padło, wg kolejności i
mojej hierarchii?

Na Ciebie? :-)))

pozdry
eT_wznaszacz Toa_stu. ;-)

Ps All - walczysz "umiarkowanie_niepotrzebnie"
:-))

1. Data: 2002-08-02 20:59:01

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa w news:aiedtd$ael$1@news.onet.pl...
/.../

> Ps All - walczysz "umiarkowanie_niepotrzebnie"
> :-))

OK. Masz pięć!
Muszę chyba na urlop ...;))

All

1. Data: 2002-08-03 09:14:47

Od: <a...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

> Klasyka psychiatrii-negatywne i pozytywne dotycza schizofrenii.Ci ludzie
których nazywacie roslinami są wycofani z normalnego zycia ale jaki jest ich
świat wewnętrzny trudno się dowiedzieć. Poza tym jest coraz więcej prac że
ten podział jest trochę sztuczny.
Widac z tych wypowiedzi w tej grupie-psychologicznej!- ze z całym szacunkiem
ale nie daleko oddalilismy się od czasów kiedy to chorych psychicznie
zamykano w lochach.

1. Data: 2002-08-03 16:22:43

Od: "shantih" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
ktos mi kiedys powiedzial, ze czlowiek to taka ukladanka, a choroba
(psychiczna) to tylko jeden z jej elementow.
Pozdrawiam :)
shantih

Moje/Nasze sprawy
dlaczego ?