"Chrupki" z orzechów włoskich (jak zrobić ?)

1. Data: 2003-07-21 15:35:53

Temat: "Chrupki" z orzechów włoskich (jak zrobić ?)
Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka,

rzuciłem okiem w archiwum ale tam generalnie albo sałatki z orzechami
włoskimi albo ciasta z masą orzechową, a ja chciałbym z orzechów
włoskich zrobić coś a'la sezamki (z sezamu), czy kokosanki (z kokosu
:-) ).

Może ktoś ma jakiś pomysł.

Tak sobie myślę, że może by te orzeszki posiekać, lekko uprażyc na
patelni, no i potem jakoś skleić do kupy - pytanie brzmi: jak to
zrobić by całość nie powodowała "łamania jedynek, a może i kruszenia
trzonowych".

Z góry dzięki za smaczne porady.

--
brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2003-07-21 18:00:20

Temat: Re: "Chrupki" z orzechów włoskich (jak zrobić ?)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Jul 2003 17:35:53 +0200, "brow\(J\)arek"
<b...@w...pl> wrote:

>Hejka,
>
>rzuci?em okiem w archiwum ale tam generalnie albo sa?atki z orzechami
>w?oskimi albo ciasta z mas? orzechow?, a ja chcia?bym z orzechów
>w?oskich zrobi? co? a'la sezamki (z sezamu), czy kokosanki (z kokosu
>:-) ).
>
>Mo?e kto? ma jaki? pomys?.
>
>Tak sobie my?l?, ?e mo?e by te orzeszki posieka?, lekko upra?yc na
>patelni, no i potem jako? sklei? do kupy - pytanie brzmi: jak to
>zrobi? by ca?o?? nie powodowa?a "?amania jedynek, a mo?e i kruszenia
> [...]

uprazyc te rozne orzechowe, a osobno zrobic karmel - woda +
cukier, grzac tak dlugo az zacznie zlocic sie i z lekka dymic -
natychmiast zalac te orzechy na natluszczonej blasze do
pieczenia. szybko, bo karmel sie pali strasznie szybko
(teperatura okropna, mnie keidys strzelila kropla na palec i
dalej sie gotowala...) oraz sztywnieje szybko.

jak zastygnie i polamac na wieksze kawalki (tak mowi przepis),
wlozyc do torby badz przykryc scierka i dobrze spalowac
tluyczkiem. ja klade do wora i to robie albo zostawiam luzem i
kazdy sobie odbija mlotem ile chce.

van pe, co robil takie z orzechow ziemnych bo rosly w ogrodzie ;)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-21 19:53:21

Od: "Monique" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> patelni, no i potem jakoś skleić do kupy - pytanie brzmi: jak to
> zrobić by całość nie powodowała "łamania jedynek, a może i kruszenia

Moja siostra "kleiła" orzeczy miodem. Jutro do niej zadzwonię to zapytam
dokładnie co i jak. Zęby od tego się nie łamały:-)

Pozdr.
Monika

1. Data: 2003-07-22 06:02:26

Od: "Agata Chabierska" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja ze wszystkich orzechów robię takie cacko a ala marcepan ( z migdałów
też): mielę drobno w blenderze i dodaję midou (ok. łyżki) żeby się skleiło.
Formuje z tego batonik , wkładam do lodówki... odjazd ( a jaki zdrowy!!!)
koneserka

Agrest
szkoła gotowania
zbiór przepisów internautów