Chrząszczyk

1. Data: 2003-06-21 17:49:18

Temat: Chrząszczyk
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj nad rzeką podczas wyrywania dzikiego wina
na sadzonki natknąłem się na przepięknego "robaczka".
Dokładnie go obejrzałem i aby nie trudzić grupy
wieczorem określiłem gatunek.Ponoć uszkadza winorośl.
Oto nazwa - Byctiscus betulae.

Pozdrawia boletus

2. Data: 2003-06-21 18:19:53

Temat: Re: Chrząszczyk
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:bd25s5$lst$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> Dokładnie go obejrzałem i aby nie trudzić grupy
> wieczorem określiłem gatunek.Ponoć uszkadza winorośl.

Nazwa wskazywalaby, ze woli brzozy?
Ale faktycznie, jest o nim tez informacja na stronach dotyczacych winorosli.
Zaatakowane liscie zwijaja sie w trabki, po rosyjsku nazywa sie "trubkowiert".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-06-23 17:00:50

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaatakowane liscie zwijaja sie w trabki, po rosyjsku nazywa sie
"trubkowiert".

To ja widocznie toto wygoniłem z liścia do poływy już zwiniętego.
Niestety nie zadałem sobie trudu w oglądaniu cóż to takiego wygoniłem.
Pozdróffka
Jacek

4. Data: 2003-08-04 16:16:13

Temat: Odp: Chrząszczyk
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:dl1Ja.222128$V...@t...neo.rr.com.
..
> [...]
winorosli.
> Zaatakowane liscie zwijaja sie w trabki, po rosyjsku nazywa sie

To tutkarz. Może być :
- T. lalkowiec - występuje na jabłoniach, gruszach, czereśniach, jarząbach i
innych owocowych. Jak go zwalczać ? Najlepiej zjadać czereśnie z całą mięsną
zawartością, wtedy nie ma możliwości przepoczwarzyć się (:-).
- T. złociak - występuje na wiśnie ,czereśni, śliwie, tarninie itp Rozwijają
się w owocach powodując ich karłowatość i opadanie. Nie kompostować spadów.
- T. osinowiec - żeruje na osice , topoli, wierzbie i innych
- T. brzozowiec - Na brzozie papierowej na Woli zwinął wszystkie listki a
ja je poobrywałam, żeby się nie rozmnożył i teraz odrosły nowe.

Pozdrawiam gorąco - Jagoda

rojnik
kogo powiesić?????
Kogo powiesić?????