Ciasta kawowe

1. Data: 2004-10-15 20:19:56

Temat: Ciasta kawowe
Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak cos mnie naszlo ostatnio na slodycze z kawa. Znacie jakies ciekawe
przepisy? Moga byc ciasta lub ciastka.
TIA :)
Ania

1. Data: 2004-10-15 20:25:17

Temat: Re: Ciasta kawowe
Od: "dagmara" <d...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> Tak cos mnie naszlo ostatnio na slodycze z kawa. Znacie jakies ciekawe
> [...]

witam,
polecam nowy portal poświecony kawie www.espresseria.pl

pozdrawiam,
Dagmara

1. Data: 2004-10-15 20:28:20

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

dagmara wrote:

> polecam nowy portal poświecony kawie www.espresseria.pl

Dzieki za blyskawiczna odpowiedz, bede testowac :).

Ania

1. Data: 2004-10-18 05:20:52

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja robiłam w weekend ciasto o nazwie "Marcepanek", które sobie
wygooglalam...
ciasto o tyle jest kawowe, że zawiera masę cappuccino ...
ale muszę przyznać, że jest REWELACYJNE!!
bardzo dekoracyjne /ma kilka warstw w tym jedną z orzechami/ i naprawdę jest
pyszne!
Pozdrawiam.

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-10-18 11:36:14

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Ladorucka" pisze:

> Tak cos mnie naszlo ostatnio na slodycze z kawa. Znacie jakies
> ciekawe przepisy? Moga byc ciasta lub ciastka.

Wytrzymaj do jutra. Mam w domu wiecznie czytana ksiazke* i dam sobie
leb uciac, ze widzialam w niej przepisy na muffiny z kawa i polewa z
bialej czekolady. Jutro starannie przepis przepisze :-).

Pozdrawiam serdecznie,
eM, co sie moze do czegos przyda ;-)

PS. Nigella Lawson "How to be Domestic Goddess"

1. Data: 2004-10-18 11:38:14

Od: "Małgorzata Mikołajczuk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jini <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> ale muszę przyznać, że jest REWELACYJNE!!
> bardzo dekoracyjne /ma kilka warstw w tym jedną z orzechami/ i naprawdę

A mogłabyś wklepać przepisik?
Dzieki

1. Data: 2004-10-18 15:24:01

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> Wytrzymaj do jutra. Mam w domu wiecznie czytana ksiazke*

Jakos tak od razu domyslilam sie tytulu... ;)

> i dam sobie
> leb uciac, ze widzialam w niej przepisy na muffiny z kawa i polewa z
> bialej czekolady. Jutro starannie przepis przepisze :-).

Dzieki, eM :). Jesli to sie okaze takim hitem, jak "kokakolowiec" ;) to sie
rodzinka ucieszy.

Ania

1. Data: 2004-10-19 06:49:30

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

cyt.:
" MARCEPANEK

Ciasto 50 dag mąki
20 dag cukru
1 kostka margaryny
3 żółtka
2 całe jajka
3 łyżeczki proszku do pieczenia

Z podanych składników zrobić ciasto siekane. Podzielić na 4 części. Jedną
część wyłożyć na blachę posmarować dżemem i posypać siekanymi orzechami. Na
to zetrzeć drugą (schłodzoną) część ciasta. Upiec .
Na drugą blachę wyłożyć kolejną część ciasta, posmarować makiem i przykryć
ostatnią też schłodzoną częścią ciasta.

Mak 2 skl. maku sparzyć i 2 razy zmielić.
Dodać ubitą piane z 4 białek z 1 szkl. cukru.
Dodać zapach migdałowy.

Upieczone placki przełożyć masą kawową tak aby makowy placek był na górze.

Masa kawowa 4 żółtka
3 budynie śmietankowe
3 szkl. mleka (niepełne)
3/4 szkl. cukru
1 cukier waniliowy
1/2 kostki margaryny
1/2 szkl. kawy cappucino

Utrzeć żółtka z cukrami. W oddzielnym naczyniu wymieszać budynie z mlekiem
wlać do utartych żółtek i mieszając gotować przez chwilę. Odstawić,
ostudzić. Utrzeć margarynę i nie przerywając ucierania dodawać ostudzone
budynie po 1 łyżce. Do kremu dodać powoli kawę
(do 1/2 szkl. kawy wlać trochę wrzątku - by powstała papka i ostudzić).
Następnie przełożyć placek. Na górę można dać polewę i posypać wiórkami
kokosowymi. "

Było przepyszne!! Pozdrawiam.

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-10-19 12:10:36

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Mokka blondynka, czyli Cappuccino Cupcakes :-)

Foremki lub tacka do muffin (12)
Piekarnik rozgrzac do 200st.C

125g maki
125g masla
125g cukru
2 duze jajka
1 lyzeczka ekstraktu z wanilii (pewno moze byc cukier waniliowy)
2 lyzeczki proszku do pieczenia
1 czubata lyzka kawy rozpuszczalnej
2-3 lyzki mleka

Skladniki wymieszac i nalozyc do foremek, piec okolo 20 minut.

Polewa z bialej czekolady:
160g bialej czekolady
60g masla
120g smietany
260g cukru pudru

i lyzka kakao do posypania

Czekolade i maslo rozpuscic (np. w mikrofalowce 2 min. ustawionej na
mocy zaleznej od mikrofalowkowej osobowosci ;-), ja rozpuszczam w
miseczce zanurzonej w garnku z wrzatkiem), przesudzic i dodac smietane.
Stopniowo dodac cukier puder, az do otrzymania odpowiedniej
konsystencji. Zimne babeczki polac biala polewa i posypac kakao, tak
zeby wygladem przypominaly filizanke cappuccino :-).

Expresso Cupcakes

Foremki lub tacka do muffin (12)
Piekarnik rozgrzac do 200st.C

125g maki
125g masla
125g cukru trzcinowego
2 duze jajka
1 lyzeczka kakao
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1 czubata lyzka kawy rozpuszczalnej
50g rozpuszczonej ciemnej czekolady
1-2 lyzki mleka

Skladniki wymieszac i nalozyc do foremek, piec okolo 15-20 minut.

Polewa z ciemnej czekolady:
300g czekolady
50g masla
2 lyzeczki kawy rozpuszczalnej

Czekolade i maslo rozpuscic, wymieszac z kawa. Polewac wystudzone
babeczki.

Wg autorki
1. najlepiej zrobic oba typy babeczek razem, bo ladnie wygladaja przy
sobie, smak maja podobny, ale i inny zarazem ;-)
2. wierzch babeczek naturalnie wyjdzie nierowny, ale polewa powinna
utworzyc "idealnie" gladka powierzchnie, wiec tym bardziej babeczki
beda wygladaly jak miniaturowe filizanki kawy :-)

Przymierzam sie do Cappuccino Cupcakes od dluzszego czasu, ale z powodu
chronicznego braku silnej woli nigdy nie udalo mi sie doniesc bialej
czekolady ze sklepu do domu ;-). Polecam przepisy, bo jak do tej pory
zadnym z tej ksiazki sie jeszcze fatalnie nie rozczarowalam. Mam tez
juz upatrzona kolejna ksiazke Nigelli Lawson, ktora zapobiegliwie
umiescialm na liscie prezentow bozonarodzeniowych :-). A na co dzien
umilam sobie przerwy na kawe buszujac wsrod przepisow www.nigella.com.

Pozdrawiam serdecznie,
eM z Domestic Goddess

1. Data: 2004-10-19 12:31:24

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

No nie moge przestac czytac i szperac :-)

Ciastka kawowo-orzechowe (Coffee and Walnut Splodge Biscuits)

250g maki
1lyzeczka proszku do pieczenia
Pol lyzeczki soli
200g masla
75g cukru
60g cukru trzcinowego
2 lyzki kawy rozpuszczalnej
2 duze jajka
200g orzechow wloskich

Wymieszac make, proszek do pieczenia i sol, Utrzec maslo z cukrem i
dodac kawe, poetm jajka. Polaczyc z maka i orzechami (nie mieszac za
dlugo). Ponakladac lyzkana plaska tace do pieczenia, zostawiajac
przynajmniej 5cm miedzy ciastkami, bo przeciez urosna.
Piec 12 minut.

Powinno ich wyjsc z 30 :-)

Powinny tez byc dobre :-)

Pozdrawiam serdecznie,
eM

Finlandia Truskawkowa - drink
Zapraszamy do niezależnego portalu konsumenckiego - czekamy na Wasze opinie!
gdzie Wroclaw sklep orintalny (przyprawy)
Gdzie w Łodzi zielone pomidory ?
2 Grzalki w kuchni elektrycznej