Ciasto czekoladowe (P)

1. Data: 2003-01-10 21:29:06

Temat: Ciasto czekoladowe (P)
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam, jestem pod wrażeniem.

Jest baaaardzo czekoladowe, mąż twierdzi, że aż za bardzo, ale darujmy mu,
bo się nie zna:)
Upiekłam (ciasto, nie męża) w formie do keksu, tzw.trumience i jest ok.

110 g masła
1/3 szkl. oleju
300 g cukru pudru
150 g ciemnej czekolady
100 ml mleka
150 ml wody
250 g mąki
4 łyżki kakao
3 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody oczyszczonej
2 jaja

W dużym garnku połączyć masło, olej, cukier, czekoladę, mleko i wodę,
gotować na wolnym ogniu do całkowitego rozpuszczenia składników (czekoladę
warto drobno połamać, będzie szybciej).
Lekko ostudzić, dodać przesiane kakao, proszek i sodę, potem dodać jaja.
Energicznie rozmieszać, ja osobiście krótko zmiksowałam.
Włożyć do piekarnika rozgrzanego do160 st C i piec ok.godziny. Sprawdzić
patyczkiem, czy upieczone.
Nie wyrośnie za mocno, będzie dość zwarte i wilgotne, mmmmmmmm..........nie
wiem, czy doczeka jutrzejszych urodzin synka, no nie wiem........

Pozdrawiam - Ewa

Ewa W

1. Data: 2003-01-12 09:29:34

Temat: Re: Ciasto czekoladowe (P)
Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Upiekłam (ciasto, nie męża) w formie do keksu, tzw.trumience i jest ok.
>
>A możesz powiedziecieć, kiedy dodajesz mąkę?
Dorota>

1. Data: 2003-01-13 00:17:26

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Zapomniałam, faktycznie.
Razem z kakao, proszkiem i sodą.

Ewa

Gdzie mozna kupic w Warszawie brytfanne do kuchni ceramicznej?
babka makowa (P) - polecam
Szwedzkie: Ryz a'la Malta
Obwarzanki.
Nudze sie i mysle (jak glupi) o serze