Ciasto z kwaśnego mleka

1. Data: 2002-07-04 16:15:19

Temat: Ciasto z kwaśnego mleka
Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Nie pamiętam czy już kiedyś podawałam ten super prosty przepisik, ale
podaję, bo właśnie u mnie w kuchni studzi się blacha ciasta. :-))))

Ciasto z kwaśnego mleka

3 szklanki mąki
1 i 1/2 szklanki cukru
1/2 kostki margaryny
2 łyżki kakao (płaskie)
2 łyżeczki sody oczyszczonej (albo proszku do pieczenia)
1/2 litra kwaśnego mleka (albo maślanki)
2 łyżeczki cynamonu

Margarynę roztopić i ostudzić. Składniki wymieszać bardzo dokładnie. Masa
jest gotowa gdy pojawiają się na niej bąbelki powietrza. Masę wlać do formy
wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą. Piec 30-40 minut w
temperaturze 200-250 st. C.

Uwagi. Ciasto jest pyszne z malinami na wierzchu. Albo z wiórkami kokosowymi
dodanymi do masy. Jeśli ktoś nie lubi cynamonu można obejść się bez tego
składnika. Choć wiem, że cynamon dodaje ciastu aromatu i smakuje lepiej.
Niestety mój Pan i Władca ;-) nie lubi cynamonu więc oszczędziłam mu tych
katuszy ;-))) Natomiast dzisiejsze wydanie ciasta jest z wiórkami
kokosowymi.
Ciasto robi się naprawdę bardzo szybko - sipu wszystko do gara wymiksować i
na blachę.(o wymiarach ok. 20x40cm)

Polecam i smacznego!!!

Vicky S.
Szykująca się na dwa miesiące rozłąki z netem i grupami :-((