Ciaza w Tunezji

1. Data: 2003-04-02 06:58:37

Temat: Ciaza w Tunezji
Od: "reza" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
pytanie: żona jest w 3 miesiącu ciąży, myślimy o wakacjach w Tunezji.
Wylot - koniec kwietnia. Nie ma żadnych komplikacji, ciąża przebiega ok.
Czy nie ma medycznych przeciwskazń przeciw takiej wycieczce? W biurze
podróży
nie zalecono nam żadnych szczepień etc., z przewodników wynika, że
przynajmniej nad
morzem są tam dobre warunki sanitarne. Ale może kobieta w ciąży powinna się
zaszczepić?
A jeżeli tak to na co?
Czy ktoś na forum ma może podobne doświadczenia?

2. Data: 2003-04-02 08:01:17

Temat: Re: Ciaza w Tunezji
Od: "aQa" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie polecam wyjazdu można stracić dziecko.Moja koleżanka yjechała do Egiptu,
przyjechaa już bez dziecka!!!!

aQA

3. Data: 2003-04-02 08:37:28

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aQa"
> Nie polecam wyjazdu można stracić dziecko.Moja koleżanka yjechała do Egiptu,
> przyjechaa już bez dziecka!!!!

Twoje doświadczenie lekarskie mówi Ci, że gdyby została wszystko byłoby dobrze,
ROTFL ;-)
Przejdź się na patologię ciąży w obojętnym mieście, zobaczysz że większość
leżących
to te, które nigdzie nie jeżdżą,
Asia

4. Data: 2003-04-02 09:43:18

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" reza " wrote:

> [...]
> powinna się zaszczepić?
> A jeżeli tak to na co?
> Czy ktoś na forum ma może podobne doświadczenia?

Ja Ci powiem, ze warunki sanitarne w Tunezji są chyba najlepsze sposrod
krajów Afryki Północnej. Wazne jest tylko, zeby brac hotel poza centrum,
kilka kilometrów od miasta, raczej w kompleksach, niz w prawdziwym hotelu.
Niesttey w miastach smieci, brud, hałas. Ale poza miastem - warunki
naprawde ok.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

5. Data: 2003-04-02 10:54:21

Temat: Odp: Ciaza w Tunezji
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik reza <r...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b6e1ms$m9k$...@f...man.torun.pl...

Witaj,

> Czy nie ma medycznych przeciwskazń przeciw takiej wycieczce?

O to zapytajcie ginekologa prowadzacego ciaze.

> Czy ktoś na forum ma może podobne doświadczenia?

Nie mialam, bo nie odwazylam sie nigdzie jechac, pewnie na wyrost, ale
wolelismy nie ryzykowac, tym bardzie jze poczatek ciazy byl troszke
trudny.

--
cieplutko pozdrawia Magda

6. Data: 2003-04-02 10:58:49

Od: Paloma <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 Apr 2003 10:01:17 +0200, aQa wrote:

> Nie polecam wyjazdu można stracić dziecko.Moja koleżanka yjechała do Egiptu,
> przyjechaa już bez dziecka!!!!

A co jej zrobili w tym Egipcie? ;-)

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

7. Data: 2003-04-02 11:03:29

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

My bylismy w pierwszej ciąży, w piatym miesiacu ciąży na Malediwach,
ponad 7 godzin lotu. Ginekolog był za wyjazdem, wykupiliśmy dobre ubezpieczenie,
podróż znioslam dobrze a na miejscu - wybawienie,
przeszły mi wszystkie ciążowe problemy zwlaszcza migrena i nie wróciły już do
końca.
Na miejscu pozbyłam się już wszytkich strachów kiedy widziałam rodziny z dziećmi
w każdym wieku i kobiety w ciąży o różnym stopniu zaawansowania ;-)
W aktualnej ciąży już bym się nie odważyła, tylko dlatego że to ciąża pod górkę,
z podtrzymywaniem, lekami itd. Zanim się to zaczęło również planowaliśmy wyjazd
w ciepłe miejsce.
Spytajcie po prostu zaufanego ginekologa.
Asia

8. Data: 2003-04-02 11:56:59

Od: "Świder" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-04-02 13:56:25

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 Apr 2003, reza wrote:

> morzem są tam dobre warunki sanitarne. Ale może kobieta w ciąży powinna się
> zaszczepić?

na wzw-typu a i b to chyba tak, poniewaz w krajach Magrebu zdarzaja
sie podwyzszone zachorowania na te choroby. Istnieje (kolacze mi
sie po glowie) jeszcze problem wzw E - ja nie wiem, czy to wlasnie
w tamtej strefie choroba ta nie wystepuje czesciej a u kobiet
w ciazy ta choroba moze przebiegac z gorszym rokowaniem - nie wiem
trzeba to sprawdzic tu moge sie mylic. Malaria raczej w tej
strefie nie wystepuje.

Pragne dodac, ze nie powinno sie porownywac Tunezji z Egiptem
bo to inny kraj - generalnie Tunezja jest nabardziej cywilizowanym
krajem tego regionu a tamtejsi lekarze zwykle koncza studia takze
we Francji.

Znajamosc j. francuskiego jest bardzo przydatna - jest to drugi
jezyk jezyk ogloszen i szyldow (obok arabskiego) natomiast moga
byc klopoty z porozumiewaniem sie w j. angielskim

Wniosek - nie wiem czy zdecydowalbyms sie leciec do Tunezji
z zona w ciazy z racji roznych przyczyn, ale sposrod krajow
arabskich w tej czesci jest to kraj najbezpieczniejszy
i najbardziej cywilizowany (szczegolnie Tunis)

Co do szczegolw z uwagi na specyficzna sytuacje radze
zasiegnac rady lekarzy z http://www.immt.gdynia.pl/

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

10. Data: 2003-04-02 15:17:26

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

-Nie ma żadnych komplikacji, ciąża przebiega ok.
Czy nie ma medycznych przeciwskazń przeciw takiej wycieczce?

A czy nie najlepiej będzie jak po prostu zapytacie lekarza prowadzącego
ciążę? Każda kobieta i każda ciąża jest inna, więc trudno cokolwiek tu
radzić. Pozdrawiam Magda

SARS to "choroba legionistów"
WZW B - jak z szczepieniem?
pytanie i prosba laika