Ciaza w wieku 35 lat

1. Data: 2002-01-09 10:27:51

Temat: Ciaza w wieku 35 lat
Od: "tomek" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja znajoma w wieku 35 lat ze swoim partnerem zamierza miec dziecko. Martwi
mnie w tej sytuacji fakt ze bedzie to jej pierwsze dziecko. Nie wiem czy
moze to miec jakies znaczenie czy tez jest to bez znaczenia. Czy Szanowni
grupowicze maja znajomych w takiej sytuacji.
Jakie problemy moga pojawic sie w przypadku takiej ciazy ?
Czy mozna sie przed takimi problemami zabezpieczyc ?
Czy jest moza jakas strona ktora traktuje o tym temacie ? Chcialbym jej to
podeslac.

Tomek

2. Data: 2002-01-09 11:59:45

Temat: Re: Ciaza w wieku 35 lat
Od: "Konrado_W" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomek" <r...@f...onet.pl> wrote in message

> Jakie problemy moga pojawic sie w przypadku takiej ciazy ?

Twoja znajoma ma o wiele wieksze ryzyko urodzenia dziecka z zespolem Down'a.

Konrado_W

3. Data: 2002-01-09 14:26:36

Od: "Ania" <C...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja kolezanka urodzila w sierpniu 2001 zdrowa i piekna dziewczynke.
Kolezanka ma 35 lat!
Z tego co wiem to nalezy bardzo uwazac i przeprowadzic rozmowe z
ginekologiem
o zagrozeniach i badaniach
stronki o ciazy to:
www.bajbus.pl
www.potomek.pl
jeszcze jedno powinna wzbogacic swoja diete o kwas foliowy -koniecznie-
(recepte wypisze ginekolog)
powodzenia
Ania

4. Data: 2002-01-09 17:11:31

Od: Agnieszka <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kwas foliwy ("Folik") nie jest na recepte- sama dzisiaj kupowalam

5. Data: 2002-01-09 18:22:35

Od: Saanale <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 9 Jan 2002 12:59:45 +0100, "Konrado_W" <k...@i...pl>
wrote:

>"tomek" <r...@f...onet.pl> wrote in message

>Twoja znajoma ma o wiele wieksze ryzyko urodzenia dziecka z zespolem Down'a.

Bez przesadyzmu!!!!!!!Kobieta 35 letnia to jeszcze mloda kobieta a
poza tym to juz jakis czas temu udowodniono, ze zespol Downa nie ma
zwiazku z wiekiem matki.
Co najwyzej babeczka moze miec trudniejszy porod, bo nie jbedzie juz
taka mlodziutka pierwiastka, ale to tez zalezy od wielu czynnikow.

Saanale

6. Data: 2002-01-09 21:05:07

Od: "Mitch" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Twoja znajoma ma o wiele wieksze ryzyko urodzenia dziecka z zespolem
Down'a.

kolejny zabobon. wsrod kobiet starszych jest wiekszy odsetek dzieci z
zepolem downa tylko dlatego, ze MNIEJ KOBIET RODZI DZIECI W TYM WIEKU.
(PODKRESLENIE, NIE KRZYK)
Wsrod moich znajomych znam 1 (jedna) kobiete, ktora urodzila po
trzydziestce, na... powiedzmy, ze kilkanascie do 25.
Mowie o kobietach, ktore maja dzieci z zespolem downa. (sam mam, stad tylu
znajomych)

Pozdrawiam
Mitch

7. Data: 2002-01-10 09:18:04

Od: "[benY]" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to dlaczego nas tak ucza?

->cytologia
->fizjologia
->biologia

------> przeciez wraz z wiekiem dochodzo do zaburzen dysjunkcji.....

8. Data: 2002-01-10 12:22:32

Od: "Konrado_W" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"[benY]" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> to dlaczego nas tak ucza?
>
> ->cytologia
> ->fizjologia
> ->biologia

-> pediatria

Wlasnie tez sie zastanawiam.... :)))

9. Data: 2002-01-10 12:45:25

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z ciekawości popatrzyłem do medlina i omima, i znalazlem że z. Downa
_wiąże_ się z wiekiem. Wyjaśnijcie mi, mądrzy ludzie, czemu się nie wiąże
(najlepiej jakiś namiar na literaturę).

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

10. Data: 2002-01-10 12:50:21

Od: "tomek" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Martwi
> mnie w tej sytuacji fakt ze bedzie to jej pierwsze dziecko. Nie wiem czy
[ciach]

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Tomek

sparawność motoryczna