Ciepłe Lody (Ratunku)

1. Data: 2002-02-10 20:04:34

Temat: Re: Ciepłe Lody (Ratunku)
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież
> ----
> Ale przepisu nie podano, bo i nie sądzę, żeby ktoś go znał,
> oprócz małomiasteczkowych cukierenek nigdzie tego nie ma.

Własnie ze przepis podano a autorem pytania również była Iwona, wiec albo
robi sobie zarty albo nie zadaje sobie trudu by zajrzec do wlasnych
wątkow...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-02-10 20:05:24

Temat: Re: Ciepłe Lody to nie to samo co Płonące !
Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Własnie ze przepis podano a autorem pytania również była Iwona, wiec
albo
> robi sobie zarty albo nie zadaje sobie trudu by zajrzec do wlasnych
> wątkow...

/było ciach ?? było !/
----
Basieńko, Wkn,
przepisu na ciepłe lody nie było,
był na PŁONĄCE !! a to nie to samo.
Te ciepłe lody to taki deser dla dzieci,
więc alkoholu być w nim z zasady nie może.
No chyba że chodzi o edukację .... ;-))

Iwona uprzejmie odpowiedziała na mój post,
potwierdzając zresztą moje domysły, że chodzi o piankę
w wafelku, jest to coś jakby pół-konfekcja cukiernicza.
Wasze wypowiedzi potwierdzają moją tezę,
że jest to wyrób mało znany i występujący raczej
na prowincji (bez obrazy).

Konia z rzędem temu, kto wiarygodny przepis dostarczy !!

:))
--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2002-02-10 22:15:16

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

\
> Konia z rzędem temu, kto wiarygodny przepis dostarczy !!

To bylo :-))), od Lidki................ czy Iwona probowala ten przepis????

Jesli tak to poprosze konia ;-)) (moze byc bez rzedu ) ;-).

Pozdr.
Adiola

wklejam :

Robilam cos takiego ,ale to bylo bardzo dawno temu .Przepis jest z glowy bo
papierek dawno zgubiny . Ale przepis sam w sobie jest dosc
prosty.Potrzebujesz :
2 szklanki bialka (z jaj )
2 szklanki cukru
lyzeczka kwasku cytrynowego
i zrobione z drucika oczko .
Odbierasz garsc cukru ,reszte zalewasz woda i gotujesz az powstanie gesty
syrop z cukru .Ktory to sprawdasz za pomoca oczka z drutu jak bedzie gotowy
to po zanurzeniu go w syropie mozesz wydmuchac ladne banki.W miedzy czsie
ubijasz bialka na sztywna piane w polowi e ubijania podsypujesz po brzegach
naczynia reszta cukru
Ubijasz chwilke , wsypujesz kwasek dajesz aromat np. cytrynowy izaczynasz
wlewac powolutku syrop ubijasz jeszcze chwilke i gotowe ..

Musze dopisac ,ze cukier podczas wlewania musi caly czas byc wrzacy
jak przestaniewrzec to go na gas . Jeszcze trzeba uwazac zeby cukier sie
nieskrystalizowal i kwasku wystarczy dac pol lyzeczki.
Kremem wypelniamy waflowe kubeczki posypujemy lub polewamy czekolada.

Lidka B

1. Data: 2002-02-11 00:05:33

Temat: Re: Ciepłe Lody były - skoro Adiola widziała !
Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adiola" <a...@w...pl> napisał(a):
/.../ wielki ciach

> [...]
przepis????

> Jesli tak to poprosze konia ;-)) (moze byc bez rzedu ) ;-).
-----
Ja tego postu od Lidki nigdzie nie mam, słowo najhonorszu !!!!
- teraz wreszcie wiadomo, skąd nieporozumienie.
Ale Iwona też chyba go nie dostała, z winy jakiegoś
_skutecznego_ niezwykle wprost serwera ... (czyżby default ??)
No ale dzięki tobie zobaczy przepis swój jakże upragniony, wreszcie.

A konia daję ci najpiękniejszego, kasztana,
z krawatką i pęcinami białymi,
okiem wilgotnym w długie rzęsy oprawionym,
czarną grzywą rozwianą i ogonem jak pióropusz,
a rząd ci na nim gustowny, turecki, na siodle wykładka aksamitna,
rzemienie i okucia lśnią, a strzemiona kute ażurowe pozłacane ....
Hej !!!

:))))

--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2002-02-11 00:48:07

Temat: OT Do Zowisi ,co piekne konie rozdaje ;-)
Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a rząd ci na nim gustowny, turecki, na siodle wykładka aksamitna,
> rzemienie i okucia lśnią, a strzemiona kute ażurowe pozłacane ....

Zowisiu droga :-)))), lzy wzruszenia zalaly me
oczy................piekny!!!......... i moj ci on!!!..........
naprawde!!........dziekuje :-).

Adiola wzruszona do glebi :-)

1. Data: 2002-02-11 04:35:57

Od: "Lidia Bendza" <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Konia z rzędem temu, kto wiarygodny przepis dostarczy !!
>
> :))
> --
> Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

Ostatni raz ten krem robilam w 1985 r czyli jak pisalam dawno
, dawno temu postanowilam go zrobic dzisiaj , nie z milosci do tego kremu
ale poprostu sprawdzic dokladnie proporcje .
Mialam 5 bialek to bylo 200 ml dalam dwa razy tyle cukru , ( bo 1: 1
wydawalo mi sie, ze bedzie za rzadkie .
reszte zrobilam tak jak podawalam wczesniej.Ten krem jest bardzo
slodki,wiec dodalam jeszcze soku z cytryny ,

Po takim deserze najbardziej smakowal ogorek kiszony ; ).
pozdrawiam

Lidka B

1. Data: 2002-02-11 08:45:11

Temat: Re: Ciepłe Lody były - Wkn tez widziała jednym okiem.
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a rząd ci na nim gustowny, turecki, na siodle wykładka aksamitna,
> rzemienie i okucia lśnią, a strzemiona kute ażurowe pozłacane ....

To ja też poproszę konia, bo jednak coś tam widziałam o ciepłych lodach i to
był ten przepis z głowy :-))

Wkn

1. Data: 2002-02-11 09:56:24

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zowisia napisał(a) w wiadomości: ...

>Wasze wypowiedzi potwierdzają moją tezę,
>że jest to wyrób mało znany i występujący raczej
>na prowincji (bez obrazy).

Aha, np. w wiekszosci cukierni w Krakowie :)
A tak serio, sprobuje podpytac znajomego, moze cos bedzie wiedzial o tych
cieplych lodach. Na pewno do smaku dodawany jest tam kwasek cytrynowy, a dla
stabilnosci zelatyna. Tak mi sie wydaje.

Margola

1. Data: 2002-02-11 16:27:16

Od: "Lidia Bendza" <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> To ja też poproszę konia, bo jednak coś tam widziałam o ciepłych lodach i
> był ten przepis z głowy :-))
>
> Wkn

Dzieki za konia.:- )
lidka B

1. Data: 2002-02-11 18:31:24

Od: "Iwona" <i...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adiola" <a...@w...pl> napisała w wiadomości
[ciach]
> [...]
bo
> papierek dawno zgubiny . Ale przepis sam w sobie jest dosc
[ciach]
Dziękuję :) Idę spróbować zrobić. Powiem czy wyszło.

Pozdrawiam
Iwona.

dieta - pytanie
niepotrzebnie pomstowalam na ziemniaki:-)
Pyszny sernik - dziekuje
To takie dobre...dzisiejszy obiad
kuchenka gazowa z piekarnikiem elektrycznym -jaka kupic