Cierpniecie ręki

11. Data: 2007-09-12 18:12:48

Temat: Re: Cierpniecie ręki
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Sep 2007 20:04:54 +0200, bodeck wrote:

> Zespół rowka nerwu łokciowego ?

Można i tak:) Anatomicznie poprawnie.

Jest to jedna z tzw. neuropatii z uwięźnięcia. Że zacytuję Bradleya:

"Mononeuropatia nerwu łokciowego jest drugą najczęstszą neuropatią z
uwięźnięcia czy ucisku, aczkolwiek jest istotnie rzadsza od zespołu
cieśni nadgarstka. Neuropatie nerwu łokciowego na wysokości łokcia
spowodowane są bezpośrednim uciskiem w obrębie rowka nerwu łokciowego,
bądź uwięźnięciem nerwu w jego przebiegu przez kanał nerwu łokciowego,
strukturę kostno-włóknistą, której dno tworzy więzadło przyśrodkowe
stawu łokciowego, zaś strop rozcięgno mięśnia zginacza promieniowego
nadgarstka (Khoo, Carmichael i Spinner 1996)."

:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

12. Data: 2007-09-12 18:43:04

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> napisał(a):

> Można i tak:) Anatomicznie poprawnie.

> Jest to jedna z tzw. neuropatii z uwięźnięcia. Że zacytuję Bradleya:
>
> "Mononeuropatia nerwu łokciowego /.../

Dziękuję!

Ania

13. Data: 2007-09-12 19:31:05

Od: "Angie" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem to zespół cieśni nadgarstka i co by tu o tym nei pisać to ...
trzeba się udać do ortopedy, czasem zaleci jakiś stabilizator, a czasem
leczenie farmaceutyczne.

14. Data: 2007-09-12 19:34:11

Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stawu łokciowego, zaś strop rozcięgno mięśnia zginacza promieniowego
> nadgarstka (Khoo, Carmichael i Spinner 1996)."

wow
znalazlem o tym zespole rowka ... troche w internecie i objwy opisane tam
pasuja do mnie, bo nie czuje pol dloni IV-V palec.
Mialem wybrac sie do lekarza, ostatnio bylem czestym gosciem u niego w
zwiazku z moja h. pyroli, i juz mi sie nie chce. Ciagle mam nadzieje, ze to
z powodu zlego ułozenia reki na biurku....

15. Data: 2007-09-12 20:54:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Sep 2007 21:34:11 +0200, bodeck wrote:

> [...]
> zwiazku z moja h. pyroli, i juz mi sie nie chce. Ciagle mam nadzieje, ze to
> z powodu zlego ułozenia reki na biurku....

Raczej opierania łokcia o stół:)

Se opieraj inaczej, na przykład użyj żelowej podkładki pod mychę i nie
opieraj bezpośrednio łokcia.

16. Data: 2007-09-12 20:54:59

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Sep 2007 18:43:04 +0000 (UTC), czeremcha wrote:

> Dziękuję!

Nie ma za co :)

17. Data: 2007-09-12 20:59:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Sep 2007 21:31:05 +0200, Angie wrote:

> Moim zdaniem to zespół cieśni nadgarstka

Zwłaszcza, że pacjent podaje objawy z nerwu łokciowego. Taaak, na pewno
zespół cieśni nadgarstka.
A wiesz może jaki nerw ulega uszkodzeniu w tym zespole? I jakie są jego
objawy poza bólami ręki? Skoro wiesz, to nie pisz bzdur.

> i co by tu o tym nei pisać to ...
> trzeba się udać do ortopedy,

Pudło. Trzeba pójść do lekarza pierwszego kontaktu, który pokieruje
odpowiednio. A jeśli już chce się go ominąć, to swoje kroki należy
skierować do neurologa, który zweryfikuje (zapewne negatywnie) koncepcję
zespołu cieśni nadgarstka.

> czasem zaleci jakiś stabilizator,

A że tak spytam - po kiego stabilizator na zespół cieśni nadgarstka?

> a czasem
> leczenie farmaceutyczne.

Co to jest "leczenie farmaceutyczne"? :D

18. Data: 2007-09-12 22:22:37

Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej opierania łokcia o stół:)
>
> Se opieraj inaczej, na przykład użyj żelowej podkładki pod mychę i nie
> opieraj bezpośrednio łokcia.
se chyba bede musial,
tylko co mam teraz robic z ta reka? samo przejdzie, czy jakis stabilizator?

19. Data: 2007-09-12 23:50:54

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Sep 2007 00:22:37 +0200, bodeck wrote:

> se chyba bede musial,
> tylko co mam teraz robic z ta reka? samo przejdzie, czy jakis stabilizator?

Żaden stabilizator. Stabilizator to z reguły urządzenie mające służyć
ograniczeniu ruchomości w stawie w danej płaszczyźnie i służy do czego
innego.

W zespole cieśni nadgarstka, w łagodnych przypadkach, stosuje się czasem
leczenie poprzez unieruchomienie (szyna) plus leki przeciwzapalne.
Czasem skutkuje. Tyle, że najpierw trzeba wiedzieć co Ci dolega i
dlaczego.

Leczenie zależy od rozpoznania. Jeśli to uszkodzenie neerwu łokciowego,
to o ile wynika ono z ucisku przy opieraniu łokcia o stół, to na pewno
pomogą ochraniacze na łokcie, ale to tylko takie gdybanie. Resztę powie
lekarz, który zbada i zleci odpowiednie badania elektrofizjologiczne.

20. Data: 2007-09-17 15:21:54

Od: "e<>n" <g...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodeck" <o...@p...fm.pl> napisał w wiadomości
> Mam problem z ręką, która mi cierpnie. Podejrzewam, że to od złego ułożenia
> na biurku (oglądałem w TV, jakiś lekarz mówił, że naciska się na jakiś
> nerw).
> Jakie ma być prawidłowe ułożenie ręki (w którym mniej więcej miejscu ma byc
> punkt podparcia).

nie opieraj się (zazwyczaj głowy) na łokciu (stawie łokciowym), tylko na
przedramieniu.

[cross] dla gorączki 39,6 C
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Nietypowe pytanie...