Cital

1. Data: 2006-12-15 12:31:16

Temat: Cital
Od: "jerry" <j...@t...tam.mail.com> szukaj wiadomości tego autora

Czy lek Cital (20 mg) wchodzi w interakcje z alkoholem? W ulotce nic o
tym nie ma, ale wolę dmuchac na zimne.

2. Data: 2006-12-15 14:55:14

Temat: Re: Cital
Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry napisał(a):
> Czy lek Cital (20 mg) wchodzi w interakcje z alkoholem? W ulotce nic o
> tym nie ma, ale wolę dmuchac na zimne.

NTG.Pytaj pod pl.sci.medycyna.
No ale już odpowiem - Cital nie nasila działania alkoholu, jednak nie
należy spożywać alkoholu podczas leczenia Cipramilem/Citalem
(citalopram).

Pozdrawiam,
Maja

3. Data: 2006-12-15 15:02:23

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2006-12-15 18:48:02

Od: "jerry" <h...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> NTG.Pytaj pod pl.sci.medycyna.

Stwierdziłem że skoro to lek dla ludzi z chorą głową, to spytam na grupie od
głowy. ;)

> No ale już odpowiem - Cital nie nasila działania alkoholu, jednak nie
> należy spożywać alkoholu podczas leczenia Cipramilem/Citalem
> (citalopram).

Tzn. Możesz rozwinąć? Chodzi o jakieś działania chemiczne, czy o sam fakt,
że generalnie w schorzeniach, które leczy się citalopramem nie należy pić za
dużo?

Czytam różne fora internetowe i nie mogę znaleźć nic wiarygodnego poza
opisami straszliwych zjazdów i paranoi dnia następnego.

Btw. czy masz jakieś informacje, po jakim czasie łykania dawka leku w
organizmie jest na tyle duża, że może wejść z czymś w interakcję? Tzn.
jeżeli łykam drugi dzień to czy jest szansa na jakieś komplikacje? Wg.
ulotki działa po 2-5 tygodniach brania.

W sumie głupio że tak podstawowych rzeczy nie ma w ulotce. :/ nawet na
aspirynie piszą takie rzeczy.

5. Data: 2006-12-15 19:04:57

Od: "jerry" <h...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
> W sumie głupio że tak podstawowych rzeczy nie ma w ulotce. :/ nawet na
> aspirynie piszą takie rzeczy.

coś takiego znalazłem:
http://www.aphextwin.only.pl/depr/index.php?id=4
"Nie wchodzą w szkodliwe reakcje z
alkoholem i nie upośledzają sprawności motorycznej.
Dzięki bardzo wybiórczemu działaniu tylko na jeden proces w
jednego typu komórkach nerwowych nie dają również
wielu innych skutków ubocznych, znanych chorym zażywającym
TLPD. "

6. Data: 2006-12-15 21:35:39

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry napisał(a):
> [...]
> jednego typu komórkach nerwowych nie dają również
> wielu innych skutków ubocznych, znanych chorym zażywającym

Niby tak, ale lekarz zawsze Ci powie, że pewne ryzyko istnieje. W
medycynie nie ma nic na 100%. Więc lekarz ponosi odpowiedzialność, a
Ty podejmujesz ryzyko (pijąc:).

Pozdrawiam,
Maja

7. Data: 2006-12-15 21:58:34

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry napisał(a):
> Użytkownik "Maja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Stwierdziłem że skoro to lek dla ludzi z chorą głową, to spytam na grupie od
> głowy. ;)

Uważasz, że masz chorą głowę??? Nic bardziej błędnego nie
mogłeś już napisać. Cierpisz na depresję lub inne zaburzenia (nie
wiem jakie, może lękowe etc.), ale nie masz chorej głowy ani nie
masz choroby psychicznej.:)

> Tzn. Możesz rozwinąć? Chodzi o jakieś działania chemiczne, czy o sam fakt,
> że generalnie w schorzeniach, które leczy się citalopramem nie należy pić za
> dużo?

Chodzi o interakcje chemiczne.
Poza tym, jeśli jesteś podatny na uzależnienia, no to wiadomo, że
wtedy picie wykluczone.
Nie wiem dokładnie na jakie dolegliwości dostałeś ten lek. Czy
tylko na depresję/lęk, czy może jesteś od czegoś uzależniony, a
Cipramil ma Ci tylko pomóc w wyjściu z uzależnienia. Chociaż wtedy
to inne leki się stosuje.
Zakładam więc, że cierpisz na depresję. Przy depresji picie też
raczej nie wskazane, bo łatwo można się uzależnić. To wszystko
dość zawiłe.

> Czytam różne fora internetowe i nie mogę znaleźć nic wiarygodnego poza
> opisami straszliwych zjazdów i paranoi dnia następnego.

Nie wiem.

> [...]
> organizmie jest na tyle duża, że może wejść z czymś w interakcję? Tzn.
> jeżeli łykam drugi dzień to czy jest szansa na jakieś komplikacje? Wg.

Działa po ok. 2-5 tyg. Ale maksymalne stężenie osiąga dużo
wcześniej.

> W sumie głupio że tak podstawowych rzeczy nie ma w ulotce. :/ nawet na
> aspirynie piszą takie rzeczy.

Gdybyś brał Cipramil, ulotkę miałbyś dość obszerną. Ale i tak
piszą tylko to, co podałam, jeśli chodzi o alkohol.
Jeśli chcesz, mogę przesłać Ci ulotkę od Cipramilu, jeśli Twój
adres mailowy jest rzeczywisty.

Pozdrawiam,
Maja

8. Data: 2006-12-16 21:47:57

Od: "jerry" <h...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]
> mogłeś już napisać. Cierpisz na depresję lub inne zaburzenia (nie
> wiem jakie, może lękowe etc.), ale nie masz chorej głowy ani nie

Tak czy siak, problem znajduje się pomiędzy moimi uszami, a nie np. w
żołądku. ;)

> Chodzi o interakcje chemiczne.
> Poza tym, jeśli jesteś podatny na uzależnienia, no to wiadomo, że
> wtedy picie wykluczone.

Chyba nie jestem. Nawet papierosów nie palę. Ale z tym alkoholem to coś może
być na rzeczy bo nie da się ukryć że służy mi do zwykłego ogłuszania się.

> [...]
> tylko na depresję/lęk, czy może jesteś od czegoś uzależniony, a
> Cipramil ma Ci tylko pomóc w wyjściu z uzależnienia. Chociaż wtedy

Depresja. Niezbyt ciężka, ale długotrwała i wyniszczająca. Teraz żałuję, że
ze 3-4 lata temu, przy pierwszych poważniejszych objawach nie zdobyłem się
na pójście do psychiatry, bo przez ten czas strasznie spaprałem sobie
życiorys... ;(

> Zakładam więc, że cierpisz na depresję. Przy depresji picie też
> raczej nie wskazane, bo łatwo można się uzależnić. To wszystko
> dość zawiłe.

Hmmm...W sumie to już jakiś czas temu uświadomiłem sobie że stan upojenia
alkoholem to jedyne naprawdę szczęśliwe chwile mojego życia w ciągu
ostatnich paru miesięcy, więc w sumie to coś może być na rzeczy. Piję sporo.
Poza tym panicznie boję się odstawienia alkoholu. To jest moja odskocznia,
jedyny środek antydepresyjny, który dotąd stosowałem i obawiam się że
pigułki mogą mi nie wystarczyć.

> Gdybyś brał Cipramil, ulotkę miałbyś dość obszerną. Ale i tak
> piszą tylko to, co podałam, jeśli chodzi o alkohol.
> Jeśli chcesz, mogę przesłać Ci ulotkę od Cipramilu, jeśli Twój
> adres mailowy jest rzeczywisty.

To ja już się zgłoszę na maila! :) Wielkie dzięki za pomoc!

test emp - co to kur... jest?
II Warztaty Pracy z Ciałem 27-28.1.2007
praca z trudna młodzieża
Pobawiłem się w małego śledczego