Co dobrego zrobić z dzikim ryżem?

1. Data: 2002-02-15 14:47:55

Temat: Co dobrego zrobić z dzikim ryżem?
Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie, znalazłem jedno ogłoszenie ale miałbym problemy z zakupem
potrzebnych składników :-)
A drugie - czy bez problemu mozna u nas kupic szalotke?

Pozdrawiam
Tomasz

1. Data: 2002-02-15 14:58:48

Temat: Re: Co dobrego zrobić z dzikim ryżem?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@2...17.164.70...
> Jak w temacie, znalazłem jedno ogłoszenie ale miałbym problemy z zakupem
> potrzebnych składników :-)
> A drugie - czy bez problemu mozna u nas kupic szalotke?

Tak, bo możesz z powodzeniem kupić cebulkę dymkę z łodym cienkim
szczypiorkiem i to będzie to, co trzeba.
Dziki ryż ma czarny kolor i jest drogi, ale można go prawie wszędzie dostać.

Wkn

1. Data: 2002-02-15 15:03:21

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrzebnych składników :-)
> A drugie - czy bez problemu mozna u nas kupic szalotke?

Aha, z dzikim ryżem najlepsze, co jadłam, to było chili con carne, a ryż
dziki był pomieszany z białym. Pychotka

Wkn

1. Data: 2002-02-15 15:21:51

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Aha, z dzikim ryżem najlepsze, co jadłam, to było chili con carne, a ryż
> dziki był pomieszany z białym. Pychotka
>
> Wkn

Brzmi smacznie :-) ryżu mam cały zapas i czas go wykorzystać :-)
Tomek

1. Data: 2002-02-15 16:58:29

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brzmi smacznie :-) ryżu mam cały zapas i czas go wykorzystać :-)
> Tomek

Tylko wiesz co? Tego dzikiego było dużo więcej niż białęgo, a trzeba je
gotowac oddozelnie, bo z tego zo wiem, dziki gotuje się dłużej i z białego
maogłaby Ci wyjść brejka :)
A chili con carne było super, wołowinka w mała kosteczkę, trzy rodzaje
fasoli, nie czerwona z puszki, tylko mała czarna,biała i jeszcze jakaś. I
klasyczne dodatki, może być pokrojona w kosteczkę papryka, pomidory z puchy,
jak się lubi, byle ostre!

Wkn

1. Data: 2002-02-15 21:15:41

Od: "Ziuty" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrawka z dzikiego ryżu
250 g dzikiego ryży, 500g wołowiny np. zrazowej, 2 marchewki, 1 por, 150g
pieczarek, 20g masła, 1/8 l czerwonego wina, 1/4 l bulionu mięsnego z
kostki, 1-2 łyżki mąki na zasmażkę,
Wypłukany ryż gotować w osolonej wodzie 40min.
Mięso pokroić w cienkie paseczki, obsmażyć je na maśle doprawiając solą i
pieprzem.Mięso wyjąć z patelnii, na pozostałym tłuszczu obsmażyć jarzyny;
por pokrojony w paseczki, marchewki tak samo {3-4 cm długości}- paseczki
oczywiście, pieczarki w plasterki, po chwili dolać wino i bulion, i dusić 5
min. Następnie dodać do jarzyn mięso i ryż i zaciągnąć mąką, mieszać do
zgęstnienia.Ewentualniedoprawić do smaku solą i pieprzem. Smacznego - Ziuty

1. Data: 2002-02-16 01:22:24

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Szalotka to szalotka a dymka to dymka.
Szalotka ma lekki posmak czosnkowy a dymka nie.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2002-02-16 07:40:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>potrzebnych składników :-)
>A drugie - czy bez problemu mozna u nas kupic szalotke?

dziki ryz to w ogole ryz tylko calkiem inna roslina, ale do ryzu
podobna. Poniewaz jest nieprzyzwoicie drogi miesza sie go z
bialym i podaje tak, zeby bylo te czarno-biala mieszanke widac.
smaczny, choc wg mnie bardziej dekoracyjny

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-16 08:09:38

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slavek Siegmund <s...@s...ca> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9uib8.31361$J...@n...bellglobal.com
> Szalotka to szalotka a dymka to dymka.
> Szalotka ma lekki posmak czosnkowy a dymka nie.

Tak, to wszystko prawda, już kiedyś była długa dyskusja na ten temat, ale
szalotkę trudniej kupić, więc może prościej ją zastąpić? W końcu można żyć
bez posmaku czosnkowego :-))

Wkn

1. Data: 2002-02-16 10:19:18

Od: "Ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy dziki ryz to to samo co ryz nie luskany? I jakie sa w ogóle zalety
zdrowotne takich ryzów, czym sie róznia od zwyklego bialego ryzu?
Ewa

GOTOWANIE TO SZTUKA
Dowcip,ale z elementem jedzeniowym ;-)))))
ajren kefir
pierogi z twarogiem
kuchnia - kolory ścian