"Co jadłby Jezus?" - sekret "biblijnej" diety

1. Data: 2005-05-26 04:08:24

Temat: "Co jadłby Jezus?" - sekret "biblijnej" diety
Od: "Are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krotki, ale ciekawy artykul w Onecie:

http://info.onet.pl/1103733,16,item.html

<<"Jezus odżywiał się naturalnie - dużo surowych warzyw, szczególnie fasoli
i soczewicy - opisuje Colbert - Dziś sięgałby więc po pszenny chleb, dużo
owoców, pił dużo wody i czerwone wino. Mięso - może raz w miesiącu i na
specjalne okazje".

Potwierdza to wykładowca teologii na Uniwersytecie Oksfordzkim, Eric Eve -
"Podstawą ówczesnej diety był chleb, dla urozmaicenia posiłków sięgano po
ryby, w niewielkim zakresie też po winogrona i oliwki".>>

2. Data: 2005-05-26 05:51:07

Temat: Re: "Co jadłby Jezus?" - sekret "biblijnej" diety
Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Are" <a...@g...pl> a écrit dans le message de news:
d73i3p$7mq$...@i...gazeta.pl...

> [...]
> fasoli i soczewicy - opisuje Colbert - Dziś sięgałby więc po pszenny
> chleb, dużo owoców, pił dużo wody i czerwone wino. Mięso - może raz w

czy to nie Ty wysmiewasz "znawcow" bibli? Jak widac ten "znawca" bardzo Ci
pasuje, bo po "lini i na bazie" ;)

> Potwierdza to wykładowca teologii na Uniwersytecie Oksfordzkim, Eric Eve -
> "Podstawą ówczesnej diety był chleb, dla urozmaicenia posiłków sięgano po
> ryby, w niewielkim zakresie też po winogrona i oliwki".>>

stada koz i owiec to byly wylacznie dla ozdoby, tacy ekolo nasi pra-pra-pra
itd. byli. Chodowali zwierzatka wylacznie z milosci do nich :)

Jurek

3. Data: 2005-05-26 07:11:15

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 May 2005 06:08:24 +0200, Are <a...@g...pl>
napisał:

> [...]
> "Podstawą ówczesnej diety był chleb, dla urozmaicenia posiłków sięgano po
> ryby, w niewielkim zakresie też po winogrona i oliwki".>>

Pisałeś to na klęczkach? :) :)
Popatrzcie ludzie, czarne bierze sie za dietetykę. Juz nie tylko mówi
ludziom,
co i jak mają robić w łózku , ale i co jeść...

Zeźlony postępującą klerykalizacją Polandii.Dzisiejszy pierwszy program
PR stał sie agenda Radia Watykan.

4. Data: 2005-05-26 11:04:19

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Are" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Krotki, ale ciekawy artykul w Onecie:
>
> http://info.onet.pl/1103733,16,item.html
>
> <<"Jezus odżywiał się naturalnie - dużo surowych warzyw, szczególnie
> fasoli i soczewicy

No i najwyraźniej (po takiej diecie) ustawicznie podejmował
autodestrukcyjne decyzje. I nieciekawie skończył.

Krystyna

5. Data: 2005-05-26 12:18:48

Temat: Re:
Od: " zlotowa" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@o...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Are" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> No i najwyraźniej (po takiej diecie) ustawicznie podejmował
> autodestrukcyjne decyzje. I nieciekawie skończył.

Czy to ma byc zart czy w ten sposob naprawde rozumujesz?
Jaka diete stosujesz?

6. Data: 2005-05-26 12:31:49

Temat: Re: Re:
Od: "Are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zlotowa" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Czy to ma byc zart czy w ten sposob naprawde rozumujesz?
> Jaka diete stosujesz?

Niestety, to nie zart ;-(((((((
Ona stosuje Diete Optymalna ;-((((((((

7. Data: 2005-05-26 13:08:10

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zlotowa" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Czy to ma byc zart czy w ten sposob naprawde rozumujesz?

Chcesz może powiedzieć, że decyzje Jezusa były konstruktywne?
Cierpienie nie jest cnotą.

> Jaka diete stosujesz?

Dietę wcześniejszego biblijnego guru (jeżeli już powołujemy się na
Biblię, jako źródło mądrej diety. I znacznie rozsądniejszego -
Mojżesza.
Porównaj obu nauczycieli, czego dokonali, do czego w swym życiu doszli,
kiedy umarli i jakie pozostawili po sobie pokolenia.

Krystyna [na DO od 06.1998 r.]

8. Data: 2005-05-26 13:35:57

Temat: Biblia skresla zwierzęce tłuszcze (zob. Kpł 3. 17; 7. 23-27)
Od: "Are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> napisał w
wiadomości news:d74hnr$49o$1@news.onet.pl...

> [...]
> Porównaj obu nauczycieli, czego dokonali, do czego w swym życiu doszli,
> kiedy umarli i jakie pozostawili po sobie pokolenia.

http://www.faktyimity.pl/caly.phtml?id=4372

"Profilaktyka antycholesterolowa
Biblia zabrania również spożywania zwierzęcych tłuszczów (zob. Kpł 3. 17; 7.
23-27). Współczesna medycyna zauważyła, że wzrostowi konsumpcji tłuszczów
zwierzęcych towarzyszy wzrost chorób układu krążenia, raka piersi, okrężnicy
i prostaty, a także wielu innych chorób chronicznych. Biblia pochwala jednak
tłuste potrawy. Mimo to nie ma tu sprzeczności - za największe
błogosławieństwo Biblia uznaje bowiem oliwę z oliwek. Dziś nie ma
wątpliwości co do tego, że tłuszcz jest niezbędnym czynnikiem zdrowego
funkcjonowania człowieka, a za najzdrowszą jego odmianę lekarze uznali oliwę
z pierwszego tłoczenia. Dieta oparta na oliwie, warzywach i owocach, z
niewielkim udziałem białego mięsa (głównie ryb) została uznana za optymalną
dla człowieka (tzw. dieta śródziemnomorska - zauważono, że ludzie stosujący
tę dietę rzadziej zapadają na choroby i dłużej żyją)."

W ogole warto przeczytac caly artykul.

9. Data: 2005-05-26 14:18:28

Od: " zlotowa" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Are <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]

> dla człowieka (tzw. dieta śródziemnomorska - zauważono, że ludzie stosujący
> tę dietę rzadziej zapadają na choroby i dłużej żyją)."

Ale co to za zycie jak puste porfele?

> W ogole warto przeczytac caly artykul.

Eee tam, po co czytac. Napewno znowu klamia.

10. Data: 2005-05-26 14:33:21

Od: " zlotowa" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@o...pl> napisał(a):

> Chcesz może powiedzieć, że decyzje Jezusa były konstruktywne?
> Cierpienie nie jest cnotą.

Ja niczego nie chcialem powiedziec, ale skoro juz tak postawilas problem
to mysle, ze Jesus z punktu widzenia szarego czlowieka, napewno nie podjal
decyzji konstruktywnej, a jego cierpienie, stawiajac problem na tej samej
plaszczyznie, to niewatpliwie niesamowita glupota, a nie cnota.

> [...]
> Porównaj obu nauczycieli, czego dokonali, do czego w swym życiu doszli,
> kiedy umarli i jakie pozostawili po sobie pokolenia.

Nie mam pojecia jak sie odzywial Mojzesz i czy to mialo jakis wplyw na dlugosc
jego zycia, ale chyba tego nie mozna brac pod uwage przy probie analizy ktorej
celem jest porownanie dokonan tych nauczycieli, bo wiadomo ze Jesus nie pozyl
dlugo bo zostal chyba zamordowany?

A tak a propos, do czego doszlo pokolenie Mojzesza i jaki wplyw miala na to
ta jakas ich dieta?

Odchudzanie- szybkie zdrowe i skuteczne
omega 3 i 6
W TVN o jedzeniu u dzieci