Co obcięło liście borówce ?

1. Data: 2009-07-20 19:59:26

Temat: Co obcięło liście borówce ?
Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Parę tygodni temu coś obcięło liście borówce amerykańskiej ... ba ale co ?
Tak zupełnie znienacka wszystkie liście opadły, bez więdnięcia, bez
jakiegokolwiek znaku. Prawie , że w jeden dzień.
Coś mi się kojarzy jakiś szkodnik, ale przypomnieć sobie nie mogę ...
pozostałe borówki rosnące w pobliżu są OK. Żeby było ciekawiej to owoce
na tej napadniętnej zostały, tyle, że bez liści to schną i marnieją
:o(

Macie pojęcie co to może być ?

Dziękuję za pomoc

Igus'

2. Data: 2009-07-20 23:54:11

Temat: Re: Co obcięło liście borówce ?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pozostałe borówki rosnące w pobliżu są OK. Żeby było ciekawiej to owoce
> na tej napadniętnej zostały, tyle, że bez liści to schną i marnieją

Karczownik?

3. Data: 2009-07-22 00:05:16

Od: "p47" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozostałe borówki rosnące w pobliżu są OK. Żeby było ciekawiej to owoce na
> tej napadniętnej zostały, tyle, że bez liści to schną i marnieją :o(

Ani chybi mój syn, który juz 2 razy, przy okazji koszenia trawy zlikwidował
w ten sposób krzaczki borówek twierdząc, ze myslał iz to chwasty..
;-))

p47

4. Data: 2009-07-22 03:19:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
zlikwidował
> w ten sposób krzaczki borówek twierdząc, ze myslał iz to chwasty..

A wystarczy wstawić chorągiewski jak saper na polu minowym. W chaszczach
przy koszeniu nie widać małych krzaczków. Najlepiej wziąć nożyczki do trawy
i obciąć ją wokół krzewu - kosiarka i tak nie wybierze wszystkiej wokół.

Pytanie z cyklu "co to jest?)
Jak wyhodować ładne dynie ?
Jaka to chorobwa jabłoni ?
Jak projektując ogród zasłużyć na wyjazd na wakacje?
SALATA LODYGOWA