Co posadzić w cieniu - inaczej

1. Data: 2005-04-03 12:06:52

Temat: Co posadzić w cieniu - inaczej
Od: "Tomaszjan" <tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może inaczej zapytam.

Szukam trzech, czterech, roslin, które będą pasować do siebie i ładnie
wyglądać na tle winobluszczu i ligustra, na terenie byłego skalniaka (górki,
dołki). Na płytkim podłożu mogącym ulegać przesuszeniu i w cieniu.

Ze względu na odległość działki od domu nie bardzo mogę eksperymentować.

Z grubsza wiem, którą stroną się sadzi, lecz pomyślałem, że w tym przypadku
doświadczenie innych Grupowiczów jest warte tyle, co dwa, trzy lata moich
prób i błędów - dlatego się do niego odwołuje

Pozdrawiam

Tomaszjan

2. Data: 2005-04-03 12:48:04

Temat: Re: Co posadzić w cieniu - inaczej
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 3 Apr 2005 14:06:52 +0200, Tomaszjan napisał(a):

> [...]
> wyglądać na tle winobluszczu i ligustra, na terenie byłego skalniaka (górki,
> dołki). Na płytkim podłożu mogącym ulegać przesuszeniu i w cieniu.

Niektóre bodziszki dobrze znoszą półcień i suchą glebę, zawilce jesienne.
Jeśli nie jest tam całkiem ciemno to krwawniki, brunery, bergenie znoszą
też dośc dobrze okresową suszę.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2005-04-03 17:28:26

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niektóre bodziszki dobrze znoszą półcień i suchą glebę, (...)
> Pozdrawiam
> Marta

A ja bym radziła najpierw wzbogacić to jak sądzę ubite klepisko. Kilka
worków suchych liści lub taczka przerobionego kompostu będą lepsze niż Twoje
wizyty oddalonego od domu ogródka ;-)
Do takiego przerzucania najlepsze będą czterozębne widły ( one mają
jakąś nazwę ;-), spulchnisz glebę, przebierzesz perz a dobrane przez
grupowiczów rośliny odwdzięczą Ci się siłą wzrostu !!!

Serdecznie Miłka

4. Data: 2005-04-03 17:41:22

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakąś nazwę ;-), spulchnisz glebę, przebierzesz perz a dobrane przez
> grupowiczów rośliny odwdzięczą Ci się siłą wzrostu !!!

Kompost zawsze warto dać, widły nazywają się amerykańskie, a te suche liście
to po co ? :))

Pozdrawiam, Krystyna

5. Data: 2005-04-03 18:43:15

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kompost zawsze warto dać, widły nazywają się amerykańskie, a te suche
liście
> to po co ? :))
>
> Pozdrawiam, Krystyna

A suche liście to zamiast kompostu bo jak sądzę ogrodnik młody i nie
zdążył swojego uzbierać.

Serdecznie Miłka

6. Data: 2005-04-03 21:10:06

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d2omho$ht1$1@nemesis.news.tpi.pl Tomaszjan
<tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl> napisał(a):
> [...]
> przesuszeniu i w cieniu.
> Ze względu na odległość działki od domu nie bardzo mogę

Hejka. Są przecież rosliny skalne znoszące zacienienie i suche
stanowiska: ciemiernik biały, dąbrówki, goździk kartuzek i kropkowany,
jasnoty, mydlnica bazyliowata, pragnia syberyjska.
Tak myślę, że bezobsługowe i ozdobne przez cały okres wegetacji są
jasnoty (czasami podlać) i dąbrówki, oczywiście odmiany z ozdobnymi liśćmi.
Można też dodać do gleby wapna i kompostu lub ziemi ogrodniczej w dołki i
spróbować posadzic pierwiosnki i przylaszczki.
Pozdrawiam eksplikatywnie Ja...cki

7. Data: 2005-04-03 21:36:33

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. Są przecież rosliny skalne znoszące zacienienie i suche
> stanowiska: ciemiernik biały,

Ciemiernik biały na suchym miejscu wyraźnie i wybitnie cierpi :-(
Mydlnicę ocymoides posadziłabym do słońca. Dąbrówki to wybór doskonały, można
je pomieszać z bluszczem, barwinkami, trzmielinami i ma się bezobsługowe
stanowisko.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2005-04-03 21:49:19

Od: "Tomaszjan" <tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A suche liście to zamiast kompostu bo jak sądzę ogrodnik młody i nie
> zdążył swojego uzbierać.
>
> Serdecznie Miłka

Dziękuje za wsparcie. rzeczywiście kompostu nie zdążyłem uzbierać lecz
liście w "moim" lesie jeszcze rzadszym są rarytasem. A gleba taka, że pod 30
cm popielistej ziemi margiel biały się znajduje, z którego przed wojną
ciepłe i suche domy się budowały.
A że małpa nie ciele i sobie poradzi.....
to wzbudzam powszechną wesołość wykopując dół o głębokości metra o
powierzchni działki, z którego to margla przy pomocy taczki-przyjaciółki
usypuję na okolicznej polanie górę całkiem piękną. W wykopany zaś otwór
wrzucam przywożony na przyczepce torf, końską kupę, kredę i zebraną ziemię,
które to składniki, ku jeszcze większej uciesze gawiedzi mieszam w
betoniarce.
W ten sposób rok spędziwszy jeszcze i pół tego przeżyć zamierzam. A żeby
oczu udręczonym dać folgę, kilka roślin zielonych w kompozycję zebranych
wysadzić pragnę w miejscu koło drogi po wielokroć przebywanej. Co jest
przyczyną, że głowę towarzystwu zawracam, od pracy go odciągając i o koncept
proszę.
Pozdrawiam Tomaszjan

9. Data: 2005-04-04 06:08:47

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:233a.00000947.425061e0@newsgate.onet.pl Użytkownik
<b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ciemiernik biały na suchym miejscu wyraźnie i wybitnie cierpi :-(
> Mydlnicę ocymoides posadziłabym do słońca.

Hejka. Moje informacje pochodzą z książeczki Adama Marosza "Ogród
skalny"
Pozdrawiam lekturowo Ja...cki

10. Data: 2005-04-04 06:30:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Moje informacje pochodzą z książeczki Adama Marosza "Ogród
> skalny"

No to trzeba powiedzieć panu Maroszowi, ze mydlnica taka łatwa nie jest i
może zginąć od suszy.

Pozdrawiam
Kaśka

Sposób na szerszenie ?