Co to bylo?

1. Data: 2002-04-10 10:40:30

Temat: Co to bylo?
Od: "Maxima" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
niedawno moj maz jadl w knajpie greckiej cos pysznego ale nie pamieta nazwy.
Bylo to na slodko (wygladalo jak krokiet) ale ciasto bylo jak na napoleonke
(kruszace sie). W srodku byly zmielone orzechy, cynamon. Jak sie to to
nazywa i jak sie robi?

Bede bardzo wdzieczna za odpowiedzi.
Maxima

1. Data: 2002-04-10 11:24:24

Temat: Re: Co to bylo?
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maxima" <m...@h...pl> wrote:

> [...]
>(kruszace sie). W srodku byly zmielone orzechy, cynamon. Jak sie to to

..baklawa...trudne do zrobienia bo potrzebujemy specjalnego
ciasta...ale nie ma rzeczy niemozliwych....poszperam...:)

1. Data: 2002-04-10 11:55:22

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..baklawa...trudne do zrobienia bo potrzebujemy specjalnego
> ciasta...ale nie ma rzeczy niemozliwych....poszperam...:)

Nasz specjalistka od miksó grupowych na pewno sobie poradzi;-)))

to ja tez poczekam na wyniki poszukiwan

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-04-10 12:05:55

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>..baklawa...trudne do zrobienia bo potrzebujemy specjalnego
>ciasta...ale nie ma rzeczy niemozliwych....poszperam...:)

ciasto sie zwie filo i cos chyba o tym bylo na grupie nie tak
dawno (archiwum wola?). rozklada sie taki placek jeden (grubosci
pergaminu, reszta pod przykryciem bo schnie w oczach i potem
koniec!), posmarowac roztopionym maslem, dalej miodem lub gestym
syropem woda+cukier+cos, np woda rozana . posiekane orzechy
wszelakiego autoramentu. znow ciasto, znow wsad wysokokaloryczny
az do zuzycia elementow. masla i syropu zawsze zostanie (albo
dorobic) i calosc jeszcze podlac maslem i syropem, upiec dosc
szybko , jesc w malych kawalkach lepiej na cieplo, bo od zimnego
to tak jakby sobie kule armatnia w zoladek wrzucic!! duzo sie nie
da na raz zjesc (mowie tu o nieodpornych mieczakach jak ja)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-10 12:09:29

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

duzo sie nie
> da na raz zjesc (mowie tu o nieodpornych mieczakach jak ja)

to nie dla mnie...z opisu wyglada na potwornie slodkie (jak na przyklad
kajmak z puszki, tez nie dla mnie), to ja jednak wole drozdzaka;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-04-10 12:59:37

Temat: Re: Co to bylo?Baklawa (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maxima" <m...@h...pl> wrote:

> [...]
>(kruszace sie). W srodku byly zmielone orzechy, cynamon. Jak sie to to

Składa się z kilkunastu listków cieniutkiego ciasta, polanych
lub przekładanych syropem. (miód i orzechy).Oryginalne ciasto
greckie to tzw. fyllo (mniej wiecej) sa tez na to inne pomysly
np. ten....

Baklawa I
http://strony.wp.pl/wp/edward.rejmer/desery/deser01.
htm

Składniki: 3 szklanki mąki, 1 łyżeczka soli, 250 g zmielonych
orzechów włoskich, 200 g roztopionego masła, 3 i 1/2 szklanki cukru

Ugniatamy ciasto z mąki, soli i wody, tyle by ciasto miało
średnio twarda konsystencję. Rozwałkowujemy 35 - 40 cienkich
placków i zostawiamy je by wyschły. Mieszamy orzechy z 1/2 szklanką
cukru. Do posmarowanej masłem blaszki układamy dwa wyschnięte
placki, nakładamy orzechy, potem kolejne dwa placki i tak aż do
końca. Kroimy bakławę w rombki i zalewamy roztopionym masłem.
Pieczemy w umiarkowanej kuchence dopóki się nie zarumieni.
Zostawiamy do wystygnięcia i zalewamy syropem, przygotowanym z reszty
cukru rozpuszczonego w półtorej szklanki wody.

(grecy cenia sobie w tym przepisie miod...zamiast cukru
rozpuszczonego w wodzie ...)

Bakława II
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy/kuchnia/swiata/ci
asta.html

Składniki: 12,5 dag mąki, 3 jajka, 1,5 łyżki topionego masła,
sól. Dodatki do ciasta: 1 kostka masła, 5 dag tłuczonych
orzechów oraz 6 szklanek cukru i kwasek cytrynowy.
Zagnieść średnio twarde ciasto francuskie z jajek, mąki,
szklanki wody i szczypty soli. Rozdzielić je na małe bułeczki,
posmarować topionym masłem i położyć jedna na drugiej po trzy.
Rozwałkować wałkiem na cienkie (do 1 cm) placki, ułożyć je w stos na
blasze do pieczenia. Ciasto zmarszczyć i posypać tłuczonymi
orzechami, skropić masłem. Tak przygotowaną bakławę zalać resztką
stopionego masła, pokrajać w kwadraty lub trójkąty i piec w
silnie nagrzanym piekarniku do zrumienienia. Upieczone ciasto
polewać gorącym syropem (z 1 I wody) dopóki wsiąka. Ostudzoną
bakławę - razem z syropem - można pokryć mocno osłodzonym gorącym
świeżym mlekiem. Aby ciasto francuskie było delikatne i cienkie
zaleca się suchą i najlepszą gatunkowo mąkę oraz mocne i długie
wyrabianie, aż będą się tworzyły dziurki.

Baklawa III

http://www.kuchnia.3miasto.pl/4829.htm

Ciasto:
500 g maki krupczatki,
250 g maki,
250 g stopionego masla,
1 ubite jajo.
Farsz:
250 g obranych migdalow,
125 g cukru pudru,
100 g stopionego masla.
Przybranie:
20 calych obranych migdalow,
500 ml miodu.

1. Migdaly zemlec i wymieszac z cukrem pudrem. Dodac stopione
maslo, farsz wyrobic starannie i odstawic.
2. Make wymieszac z krupczatka, dodac 2 lyzki masla i szczypte
soli, po czym
wyrabiac przez 30 min., dolewajac stopniowo wode, na dosc
twarde ciasto.
Dodac rozbite jajko i wyrabiac dalsze 30 min. Podzielic na 12
rownych czesci. Kazda z nich rozwalkowac na mozliwie jak
najcienszy okragly placek.
3. Blache do pieczenia posmarowac maslem. Ulozyc na niej, jeden
na drugim, 5
placuszkow ciasta, smarujac kazdy z nich roztopionym maslem. Na
wierzch piatego placka nalozyc polowe farszu, przykryc 2
kolejnymi placuszkami, rowniez
smarujac je maslem, na nich ulozyc reszte farszu, po czym
przykryc wszystko
reszta placuszkow, kazdy z nich smarujac roztopionym maslem.
4. Ciasto ponacinac gleboko nozem w romby lub trojkaty,
przybrac migdalami,
zalac reszta masla, po czym wstawic do nagrzanego do temp.
200żC piekarnika
na 45 min. Po upieczeniu polac goracym miodem i odstawic na 2
dni, po czym
pokroic do konca wzdluz naciac i podawac.

AgataW.

1. Data: 2002-04-10 18:40:37

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
asta.html

> Składniki: 12,5 dag mąki, 3 jajka, 1,5 łyżki topionego masła,

Ale jestes niesamowita z tym wyszukiwaniem wariantow potraw!!
Chyle czola:))

Kalina

1. Data: 2002-04-18 21:24:47

Temat: Re: Co to bylo?Baklawa (OT)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<n...@m...ch> wrote:
>Ale jestes niesamowita z tym wyszukiwaniem wariantow potraw!!
>Chyle czola:))
>
>Kalina

.odchylam grzywke.....Eeeeeeeeetam ...;)

AgataW.

(P) ludeczki z cykorii- czyli jak pozbylem sie roznych resztek z lodowki
Omlet na słodko - jak ??
Muszle makaronowe nadziewane II
tajskie
jestem nowa ;)